Language selection
  • čeština
  • english
User
  • Anonym

    Branch programme/details

    Geography for Teacher Education with associated study Biology for Teacher Education (0114RA330001 / 0114RA030005) - double subject study

    Faculty: Faculty of Science
    Study programme: Geography for Teacher Education (B0114A330001)
    Form of study: full-time
    Type of study: Bachelor's
    Language of instruction: Czech
    Standard length of study: 3 years
    Application type: Online
    Possibility of exemption from entrance examination: yes
    • shrink expand
      Application submission date: 29.02.2020
    • shrink expand
      Program Geografie se zaměřením na vzdělávání (maior), v němž student povinně zpracovává bakalářskou práci,
      umožňuje získat ucelené znalosti a dovednosti ze studijního programu Biologie se zaměřením na vzdělávání (minor).


    • shrink expand
      Jednokolová písemná formou testu z předmětu Biologie nebo Geografie - zvolí si uchazeč ve formuláři přihlášky.
      Test je hodnocen maximálně 100 body. Test přijímací zkoušky je v českém jazyce.

      Obsahová náplň testu vychází z platných učebnic pro gymnázia vydaných v ČR, případně z rámcových vzdělávacích programů pro gymnázia a z platných kurikulárních dokumentů; navíc jsou zařazeny otázky zjišťující zájem o obor a schopnost logické úvahy a aplikace znalostí, dovedností a postupů, které jsou běžnou součástí středoškolského kurikula.



    • shrink expand
      Admission to Bachelor's studies is conditioned by completed secondary education confirmed by a school-leaving certificate.

      Verification method: entrance exam
      Confirmation date (of entrance exam) from: 09.06.2020 Until: 12.06.2020
      Alternative date (of entrance exam): 23.06.2020
    • shrink expand
      Od přijímací zkoušky lze upustit za podmínek, které jsou kompletně uvedeny v sekci Informace o přijímacím řízení.

    • shrink expand
      Graduates are educated in geography, pedagogy and psychology and can evaluate and interpret geographical information in regional context at different geographic scales. They apply a distinct geographic perspective to various interdisciplinary fields. They are prepared to work in education, tourism, development agencies, media and public administration.
      The graduate gained basic knowledge of individual biological areas. He is ready to study the follow-up master study program of biology for secondary schools or study programs of specialized biological direction. He/she can apply in economic-social institutions oriented on the field of natural sciences.