Language selection
  • čeština
  • english
User
  • Anonym

    Branch programme/details

    Clinical and Health Psychology (0313VD230006)

    Faculty: Faculty of Arts
    Study programme: Clinical and Health Psychology (P0313D230006)
    Form of study: full-time
    Type of study: doctoral
    Language of instruction: Czech
    Expected minimum number of accepted students Expected number of accepted students: 7
    Standard length of study: 4 years
    Application type: Online

    • You cannot apply for study of this programme/branch now.

    • shrink expand
      Application submission date: 31.07.2019
    • shrink expand
    • shrink expand
      doba studia: 4 roky
    • shrink expand
      přijímací zkouška: jednokolová, ústní

      obsah, předmět přijímací zkoušky:

      1. odborná rozprava nad předloženým projektem disertační práce (rozprava o tematickém záměru a metodologických souvislostech disertační práce a prokázání kompetence uchazeče k řešení projektu): 0–30 bodů
      2. posouzení dosavadní odborné činnosti v oboru doktorského studia a oborových znalostí: 0–30 bodů
      Tematické zaměření připravovaných disertačních projektů vychází z profilujícího vědecko-výzkumného zaměření katedry psychologie – Progres Q15: Životní dráhy, životní styly a kvalita života z pohledu individuální adaptace a vztahu aktérů a institucí, který akcentuje vědecko-výzkumné a metodologické zaměření na celoživotní vývoj člověka a jeho jednotlivé fáze (dětství, dospělost, stáří), na otázky osobní pohody a psychické odolnosti v různých souvislostech fungování člověka, na protektivní a rizikové faktory vývoje od dětství do dospělosti (včetně delikvence), na různé oblasti kvality života ve zdraví a v nemoci, v pracovním procesu a organizačním prostředí, v procesech seberealizace či měnících se podmínek komunikačních médií nebo otázek optimálního stárnutí. Dílčí úkoly mohou také souviset s psychologickou diagnostikou a intervencemi, protože výstupy mají představovat jak poznatky základního výzkumu, sloužící k rozvoji obecné teorie celoživotního vývoje, tak aplikované výsledky a zpracování návrhu preventivních a intervenčních postupů pro zvýšení úrovně kvality života člověka v hlavních vývojových etapách i v nejvýznamnějších životních situacích. Počítá se se zaměřením na vybrané profesní skupiny – např. učitelé, lékaři, pomáhající profese aj. Hlavní cíle dílčích projektů směřují k úspěšné adaptaci a k efektivnímu fungování člověka v měnícím se světě a multikulturní společnosti. Analyzovány jsou jak vnější okolnosti (společenské a situační faktory), tak samotní aktéři (osobnostní faktory).

      Zvolené téma uchazeč předem konzultuje s kontaktní osobou. Kontaktní osobou je doc. PhDr. Ilona Gillernová, CSc. (ilona.gillernova@ff.cuni.cz).

      - - - - -

      Přijat ke studiu může být uchazeč, který u přijímací zkoušky dosáhl minimálně 30 bodů a zároveň se podle počtu dosažených bodů umístil v pořadí odpovídajícím předem stanovenému předpokládanému počtu přijímaných pro konkrétní studijní program či obor (viz požadavky ke studiu jednotlivých programů a oborů), přičemž tuto podmínku splní i všichni ti uchazeči, kteří dosáhnou stejného počtu bodů jako uchazeč, který se umístil na posledním místě v pořadí určeném k přijetí. Předpokládaný počet přijímaných je stanoven zvlášť pro prezenční a zvlášť pro kombinovanou formu studia. Přijat ke studiu může být jen ten uchazeč, který nejpozději při zápisu do studia předloží doklad o svém předchozím vzdělání (viz PPŘ, 5.4).
    • shrink expand
      Admission to Doctoral studies is conditioned by successful completion of a Master's study programme.

      Verification method: entrance exam
      Confirmation date (of entrance exam) from: 19.09.2019 Until: 20.09.2019
      Alternative date (of entrance exam): 24.09.2019 Until: 25.09.2019
    • shrink expand
      Graduates of the doctoral study programme in Clinical and Health Psychology are experts in the latest and scientifically supported procedures with a critical view of their content and especially their methodological contexts. They have demonstrated profound knowledge of both the field and the methodology of their major topic of interest, which was the topic of their dissertation project. They have a grounding in modern psychodiagnostics, methods of mental health care and psychotherapeutic intervention. Using the acquired knowledge and research experience, they are prepared for independent creative work in basic and applied research requiring the most demanding qualifications that contribute to the development of a given area of psychology.