Language selection
  • čeština
  • english
User
  • Anonym

    Branch programme/details

    Foreign Language Teaching (7310V246)

    Faculty: Faculty of Arts
    Study programme: Philology (P7310)
    Form of study: combined
    Type of study: doctoral
    Language of instruction: Czech
    Expected minimum number of accepted students Expected number of accepted students: 9
    Standard length of study: 3 years
    Application type: Online

    Rate of admitted and total applicants in the past academic year

    3 / 3

    • You cannot apply for study of this programme/branch now.

    • shrink expand
      Application submission date 1: 30.04.2019
      Application submission date 2: 07.09.2019
    • shrink expand
    • shrink expand
      doba studia: 3 roky

      Informace pro dodatečné přijímací řízení:

      Termín přijímacích zkoušek: 19. a 20. 9. 2019, náhradní termín 24. a 25. 9. 2019.

      Lhůta pro podávání přihlášek: do 7. 9. 2019.

      Předpokládaný počet přijímaných pro tento obor: 6
    • shrink expand
      přijímací zkouška: jednokolová, ústní

      obsah, předmět přijímací zkoušky:
      1. odborná rozprava nad předloženým projektem disertační práce: 0–30 bodů;
      2. posouzení dosavadní odborné činnosti uchazeče: 0–15 bodů;
      3. prokázání znalostí ze studia odborné literatury: 0–15 bodů.


      Obor umožňuje studium didaktiky všech jazyků, které se na FF UK vyučují (s výjimkou didaktiky angličtiny, která se v letošním roce neotvírá); primárně, ale ne pouze, jazyků germánských, románských, slovanských, semitských, ugrofinských, dálněvýchodních a klasických.

      možné tematické okruhy projektu připravované disertační práce (nejedná se o okruhy doporučené; oborová rada uchazečům umožňuje individuální volbu):
      • Pojetí vybraného jevu v české germanistice/hispanistice atd. (podle jazykového zaměření studenta) a jeho didaktické aplikace
      • Výuka odbornému jazyku (se zřetelem ke specifice příslušného stupně vzdělání)
      • Metodika tvorby didaktických testů pro jazykovou výuku
      • Čeština (nebo jiný jazyk) jako druhý/cizí jazyk u vybrané skupiny mluvčích/žáků
      • Rozvíjení čtenářské gramotnosti u žáků 2. stupně ZŠ

      Zvolené téma uchazeč předem konzultuje s předsedou příslušné oborové rady; ten mu může podle potřeby doporučit konzultovat téma i s dalším specialistou podle zaměření zamýšleného projektu. Předsedou oborové rady je prof. PhDr. Karel Šebesta, CSc., tel.: 221 619 215, kontakt: karel.sebesta@ff.cuni.cz.

      - - - - -

      Přijat ke studiu může být uchazeč, který u přijímací zkoušky dosáhl minimálně 30 bodů a zároveň se podle počtu dosažených bodů umístil v pořadí odpovídajícím předem stanovenému předpokládanému počtu přijímaných pro konkrétní studijní program či obor (viz požadavky ke studiu jednotlivých programů a oborů), přičemž tuto podmínku splní i všichni ti uchazeči, kteří dosáhnou stejného počtu bodů jako uchazeč, který se umístil na posledním místě v pořadí určeném k přijetí. Předpokládaný počet přijímaných je stanoven zvlášť pro prezenční a zvlášť pro kombinovanou formu studia. Přijat ke studiu může být jen ten uchazeč, který nejpozději při zápisu do studia předloží doklad o svém předchozím vzdělání (viz PPŘ, 5.4).
    • shrink expand
      Admission to Doctoral studies is conditioned by successful completion of a Master's study programme.

      Verification method: entrance exam
      Confirmation date (of entrance exam) from: 19.09.2019 Until: 20.09.2019
      Alternative date (of entrance exam): 24.09.2019 Until: 25.09.2019
    • shrink expand
      The graduate has acquired extensive knowledge in the field of linguistics as applied in language teaching and in the philology of a specific language; he/she has in-depth knowledge of the selected field of study; is capable of independent scientific thinking and creative application of the methodology of the subject; is able to apply the acquired competences to different types of issues dealt with by the discipline. The graduate may gain employment in various scientific/research and educational institutions, especially in tertiary education, and in academic institutions; in public administration, in the private sector as an author, editor and assessor of textbooks and other didactic materials, as an expert working for international organisations; in publishing and editing and in expert assessment of language use, etc.