Application submission date: | 28.02.2019 |
---|
Faculty: | Faculty of Education |
---|---|
Study programme: | Teacher Training for Secondary Schools (N7504) |
Form of study: | full-time |
Type of study: | Master's (post-Bachelor) |
Language of instruction: | Czech |
Expected minimum number of accepted students Expected number of accepted students: | 5 |
Standard length of study: | 2 years |
Application type: | Online |
Rate of admitted and total applicants in the past academic year
0 / 5Application submission date: | 28.02.2019 |
---|
Učitelství VVP pro ZŠ a SŠ - dějepis
Studijní obor je navazujícím magisterským programem, určeným především pro učitele dějepisu základních a středních škol. Současně připravuje absolventy i na možné uplatnění na odborných historických pracovištích (Ústavy Akademie věd ČR, archivy, muzea). Je zaměřen na rozšíření odborných historických znalostí, získaných v bakalářském studiu, o specializované obory, mezi něž náleží na jedné straně disciplíny oborové (historiografie, specializační semináře, historická reflexe, rozšiřující kurzy z pomocných věd historických), na straně druhé oborová didaktika. Oproti bakalářskému stupni se magisterské studium více zaměřuje na samostatnou práci studentů a vychází vstříc jejich specializaci, projevující se v prvé řadě volbou tématu diplomové práce.
Studijní plán oboru najdete na adrese http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/
Učitelství VVP pro ZŠ a SŠ - německý jazyk
Dvouleté navazující magisterské studium prohlubuje a rozšiřuje znalosti a dovednosti v praktickém jazyce, v lingvistické teorii a v dějinách německy psané literatury získané v bakalářském stupni studia. Kromě komunikativní, lingvistické a literárněvědné kompetence je osvojována i kompetence lingvodidaktická, která poskytuje teoretický základ pro celkovou orientaci v problematice cizojazyčné výuky se zaměřením na vyučování němčině a spolu s praxí na základních a středních školách dotváří předpoklady pro úspěšnou realizaci učitelského povolání.
Studijní plán oboru najdete na adrese http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/
Přijímací zkouška má tři části:
1) Zkouška z 1. oboru max. 30 b.
2) Zkouška z 2. oboru max. 30 b.
3) Písemná zkouška z pedagogicko-psychologické přípravy, max. 30 b.
Celkem max. 90 b.
Učitelství VVP pro ZŠ a SŠ - dějepis
Přijímací zkouška je písemná a vychází z obsahu bakalářského studijního programu Specializace v pedagogice - Dějepis se zaměřením na vzdělávání (http://pages.pedf.cuni.cz/kddd/) Testové otázky jsou uzavřené a jednoduché otevřené. V testu se ověřují schopnosti chronologického, logického a historického myšlení a dobrá orientace v českých a světových dějinách, zároveň se předpokládá rozhled po kulturně-společenském dění a základní znalost latiny. Délka testu je 60 min.
Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.htm
Učitelství VVP pro ZŠ a SŠ – německý jazyk
Přijímací zkouška je písemná a jsou v ní ověřovány praktické i teoretické znalosti z morfologie, syntaxe, lexikologie a slovní zásoby německého jazyka. Uchazeč musí dále v testu prokázat znalosti z dějin německy psané literatury v rozsahu od počátku literárního vývoje až po období „poetického realismu“ (750-1890). Žádoucí je i přehledová orientace ve vývojových tendencích literatury přelomu 19. a 20. století a první poloviny 20. století. Předpokladem úspěšného složení zkoušky jsou také znalosti reálií německy mluvících zemí, zejména s ohledem na historické i současné vztahy České republiky a zemí německé jazykové oblasti. Požadovaná komunikační kompetence odpovídá referenční úrovni B2+ Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. To vše v rozsahu učiva bakalářského studijního programu. Délka testu je 60 min.
Písemná zkouška z pedagogicko-psychologické přípravy
Maximální počet bodů 30 b. Test pedagogicko-psychologické přípravy trvá 30 minut. Písemná zkouška prověřuje znalosti z pedagogiky a psychologie na úrovni výstupních požadavků pro bakalářské studium. Vychází z obsahu dílčích disciplín, které tvoří studijní plán Pedagogicko-psychologické přípravy ve studijním programu Specializace v pedagogice v aktuálním akademickém roce (dostupný na http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/). Písemný test je tvořen otázkami z pedagogiky a psychologie. Kromě základních znalostí (terminologie, poznatky) jde i o schopnost aplikovat teoretické znalosti do řešení modelových situací v pedagogické praxi.
Verification method: | entrance exam | ||
---|---|---|---|
Confirmation date (of entrance exam) from: | 06.06.2019 | Until: | 14.06.2019 |
Alternative date (of entrance exam): | 24.06.2019 | Until: | 25.06.2019 |
Učitelství VVP pro ZŠ a SŠ - dějepis
http://pages.pedf.cuni.cz/kddd/uchazeci/navazujici-magisterske-studium/
Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.htm
Učitelství VVP pro ZŠ a SŠ - německý jazyk
SCHIPPAN, T. Lexikologie der deutschen Gegenwartssprache. Tübingen: Max Niemeyer-Verlag, 2002.
DREYER, SCHMIDT. Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik. Neubearbeitung. Ismaning: Verlag für Deutsch, 1997.
HELBIG, G.; BUSCHA, J. Deutsche Grammatik. Ein Handbuch für den Ausländerunterricht. Berlin und München: Langenscheidt, 2001.
HELBIG, G.; BUSCHA, J. Leitfaden der deutschen Grammatik. Berlin und München: Langenscheidt, 2000.
BAUMANN, B.; OBERLE, B. Deutsche Literatur in Epochen. 2. Aufl. Ismaning: Max Hueber Verlag, 1996.
BRENNER, P. Neue deutsche Literaturgeschichte. Tübingen: Niemeyer, 1996.
FRENZEL, H. A.; FRENZEL, E. Daten deutscher Dichtung: chronologischer Abriß der deutschen Literaturgeschichte. 33. Aufl. München: Deutscher Taschenbuch Verlag, 2001.
RÖTZER, H. G. Auf einen Blick: Literaturgeschichte. Bamberg: Büchner, 1996.
MÜLLER, H. M. Schlaglichter der deutschen Geschichte. 2. Aufl. Bonn: Bundeszentrale für politische Bildung, 2004. (v českém vydání: Dějiny Německa. Praha: Lidové noviny, 1996).
VEBER, V.; HLAVÁČEK, I. et. al. Dějiny Rakouska. Praha: nakl. Lidové noviny, 2002.
FAHRNI, D. Schweizer Geschichte. 7. Aufl. Zürich: Pro Helvetia, 1996.
HOMOLKOVÁ, B. Reálie německy mluvících zemí. Plzeň: Fraus, 1997 a další vydání.
JUSTOVÁ, H. Deutschsprachige Länder. Praha: Fragment, 2012.
Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.htm
Studijní literatura k testu z pedagogicko-psychologické přípravy je dostupná na webových stránkách:
- katedry pedagogiky, viz http://pages.pedf.cuni.cz/kssp/pro-uchazece/
- katedry psychologie, viz http://userweb.pedf.cuni.cz/kpsp/index.php?p=15
Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.htm
Učitelství VVP pro ZŠ a SŠ - dějepis
Absolvent získal profesní kompetence, které ho opravňují k učitelské činnosti na 2. stupni ZŠ a na školách středních ve zvolené kombinaci dvou oborů a umožňují mu další profesní růst (včetně doktorského studia).
Učitelství VVP pro ZŠ a SŠ - německý jazyk
Absolvent disponuje rozsáhlými teoretickými znalostmi i praktickými dovednostmi v oblasti jazykovědné germanistiky a obecné lingvistiky, dějin německy psané literatury a didaktiky německého jazyka. Absolvent nalezne uplatnění na 2. stupni základních škol, na školách středních a vyšších odborných a rovněž na školách jazykových.