Language selection
  • čeština
  • english
User
  • Anonym

    Branch programme/details

    Chemistry Oriented at Education — Health Education (7504R009 / 7507R031) - double subject study

    Faculty: Faculty of Education
    Study programme: Specialization in Education (B7507)
    Form of study: combined
    Type of study: Bachelor's
    Language of instruction: Czech
    Expected minimum number of accepted students Expected number of accepted students: 15
    Standard length of study: 3 years
    Application type: Online

    Rate of admitted and total applicants in the past academic year

    4 / 8

    • You cannot apply for study of this programme/branch now.

    • shrink expand
      Application submission date: 28.02.2019
    • shrink expand
    • shrink expand

      Chemie se zaměřením na vzdělávání

      Základním cílem studijního oboru Chemie se zaměřením na vzdělávání je příprava absolventů pro následující navazující magisterské studium budoucích učitelů chemie na základních a na těch středních školách, kde je chemie všeobecně vzdělávacím předmětem. Studium je zaměřeno především na hlubokou odbornou přípravu studentů v obecné a anorganické chemii, organické chemii, analytické chemii a na rámcovou přípravu ve fyzikální chemii. Vědomosti a dovednosti, které studenti získávají na přednáškách, seminářích a v laboratorních cvičeních, jsou základem nejen pro následné magisterské studium na fakultách s podobným zaměřením, ale umožní jim uplatnit se i mimo oblast školství, například ve státní správě, v zařízeních pro zájmovou činnost mládeže, i jako techničtí asistenti v chemických laboratořích s výzkumným i technologickým zaměřením.

      Studijní plán oboru najdete na adrese http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/


      Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání

      Obor výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání připravuje odborníky mající dokonalou orientaci v problematice lidského zdraví ve všech jeho bio-psychosociálních rovinách, s možností výchovného působení na děti, dospívající i dospělé v různých institucích, poradenských službách, střediscích volného času. Studium umožňuje uplatnit dosažené vzdělání v pozici odborných pracovníků i mimo rezort školství. Absolvování tohoto programu je základním stupněm pro možnost studia v magisterském navazujícím oboru učitelství VVP pro ZŠ a SŠ – výchova ke zdraví.

      Studijní plán oboru najdete na adrese http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/

    • shrink expand

      Přijímací zkouška má dvě části:

      1. Zkouška z 1. oboru max. 40 b.

      2. Zkouška z 2. oboru max. 40 b.

      Celkem max. 80 b.

      Chemie se zaměřením na vzdělávání

      Přijímací zkouška je písemná, a to formou didaktického testu. Ověřuje jednak znalosti z chemie v rozsahu středoškolského (gymnaziálního) učiva a jednak schopnosti komunikace chemických poznatků v širších společenských souvislostech. 

      Maximální bodový zisk z testu je 40 bodů. Délka testu je max. 45 minut.

       Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání

      Přijímací zkouška z oboru výchova ke zdraví je písemná (max. 40 b.). Formou testu jsou ověřovány znalosti z oblasti biologie člověka a psychologie v rozsahu a na úrovni gymnaziálního učiva. Předpokládá se rovněž základní orientace uchazeče v poznatcích souvisejících s ochranou zdraví a významem podpory zdraví pro člověka a lidskou společnost.

      Délka trvání testu je 40 minut.

      Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.htm

    • shrink expand
      Admission to Bachelor's studies is conditioned by completed secondary education confirmed by a school-leaving certificate.

      Verification method: entrance exam
      Confirmation date (of entrance exam) from: 06.06.2019 Until: 14.06.2019
      Alternative date (of entrance exam): 24.06.2019 Until: 25.06.2019
    • shrink expand

      Chemie se zaměřením na vzdělávání

      VACÍK, J., a kol. Přehled středoškolské chemie. Praha: SPN, 2010

      DVOŘÁČKOVÁ, S. Chemie pro každého. Olomouc: Rubico, 2011

      BÁRTA, M. Chemické prvky kolem nás. Brno: Edika, 2012

      BENEŠ, P. Chemie v otázkách a odpovědích. Praha: SPN, 1989

      Učebnice chemie pro základní školy a gymnázia

      Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.html

      Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání

      CAKIRPALOGLU, Panajotis. Úvod do psychologie osobnosti. Praha: Grada, 2012.

      DANIELOVÁ, Lenka a ČIHOUNKOVÁ, Jana. Základy sociologie a psychologie. Brno: Mendelova univerzita, 2011.

      GILLERNOVÁ, Ilona a BURIÁNEK, Jiří. Základy psychologie, sociologie: základy společenských věd. Praha: Fortuna, 2001.

      HELUS, Zdeněk. Úvod do psychologie: učebnice pro střední školy a bakalářská studia na VŠ. Praha: Grada, 2011.

      KOČÁREK, Eduard. Biologie člověka. Praha: Scientia, 2010.

      KŘIVÁNKOVÁ, Markéta a HRADOVÁ, Milena. Somatologie. Praha: Grada, 2009.

      NOVOTNÝ, Ivan a HRUŠKA, Michal. Biologie člověka: [pro gymnázia]. Praha: Fortuna, 2007.

      ŘÍČAN, Pavel. Psychologie. Praha: Portál, 2009.

      VACÍNOVÁ, Marie a LANGOVÁ, Marta. Vybrané kapitoly z psychologie. Praha: Československý spisovatel, 2011.

      Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.htm

    • shrink expand

      Chemie se zaměřením na vzdělávání  

      Bude organizován na jaře 2019.

    • shrink expand

      Chemie se zaměřením na vzdělávání

      Absolvent získá rozsáhlé vědomosti a dovednosti v jednotlivých chemických oborech. Prioritou je pro něho navazující magisterské studium. Dovede bezpečně pracovat v laboratoři, umí řešit úkoly chemické povahy. Může najít uplatnění ve státní správě, např. jako pedagog volného času, dále ve výzkumných laboratořích či jiných institucích zabývajících se problematikou chemie či jiné příbuzné disciplíny.

      Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání

      Program připravuje odborníky v problematice lidského zdraví v jeho bio-psycho-sociálních a etických rovinách, schopné výchovně působit na děti, dospívající i dospělé v různých institucích, poradenských službách či střediscích volného času. Studium umožňuje uplatnit dosažené vzdělání při koncipování a realizaci programů podpory zdraví ve školách i v pozici odborných pracovníků mimo rezort školství. Absolvování programu je základním stupněm pro možnost studia v magisterském navazujícím oboru Učitelství VVP pro ZŠ a SŠ - výchova ke zdraví.