Language selection
  • čeština
  • english
User
  • Anonym

    Branch programme/details

    French Language oriented at education — Mathematics Oriented at Education (7507R039 / 7504R015) - double subject study

    Faculty: Faculty of Education
    Study programme: Specialization in Education (B7507)
    Form of study: full-time
    Type of study: Bachelor's
    Language of instruction: Czech
    Expected minimum number of accepted students Expected number of accepted students: 10
    Standard length of study: 3 years
    Application type: Online
    Possibility of exemption from entrance examination: yes

    Rate of admitted and total applicants in the past academic year

    2 / 5

    • You cannot apply for study of this programme/branch now.

    • shrink expand
      Application submission date: 28.02.2019
    • shrink expand
    • shrink expand

      Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání

      Bakalářský studijní program formuje a prohlubuje formou přednášek a seminářů konaných povětšinou v jazyce francouzském vědomosti v oboru francouzských studií, jak v lingvistických a literárních disciplínách, tak v oblasti kulturní antropologie a frankofonie. Důraz je kladen na zvládnutí jazykových kompetencí na úrovni B2-C1, rovněž se dbá na propojení teoretických znalostí s jejich konkrétní praktickou aplikací a na komunikaci v jazyce. Tyto dovednosti tak spočívají na racionálním pochopení morfologicko-syntaktické stavby, fonetického systému, charakteru lexika a vývojových zákonitostí francouzštiny. Studium francouzského jazyka a literatury na bakalářském stupni si dále stanovilo za cíl rozvíjet intelektuální a formulační dovednosti studenta ve francouzském písemném a ústním projevu, což pozitivně ovlivní i jeho kompetence v jazyce mateřském. 

      Studijní plán oboru najdete na adrese http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/

      Matematika se zaměřením na vzdělávání

      Cílem studia bakalářského studijního oboru Matematika se zaměřením na vzdělávání je zajistit široké všeobecné vzdělání studentů v oblasti matematiky v širších souvislostech univerzitního vzdělání včetně základů pedagogiky a psychologie, rozvinout jejich matematickou kulturu a připravit je na praktické aplikace získaných poznatků při výkonu povolání, především v oblasti zájmové činnosti dětí a mládeže a ve státní správě při zpracování dat. Obor Matematika se zaměřením na vzdělávání byl od počátku připravován s ohledem na skutečnost, že očekávanou prioritou absolventa tohoto studia bude následné magisterské studium učitelství matematiky jako všeobecně vzdělávacího předmětu pro ZŠ a SŠ. 

      Studijní plán oboru najdete na adrese http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/

    • shrink expand

      Přijímací zkouška má dvě části:

      1. Zkouška z 1. oboru max. 40 b.

      2. Zkouška z 2. oboru max. 40 b.

      Celkem max. 80 b.

       

      Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání

      Přijímací zkouška z francouzského jazyka má formu písemnou (40 bodů). Testuje jazykové znalosti uchazeče v rozsahu středoškolského studia na úrovni B1 jazykového portfolia podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Předpokladem je hlubší zájem o francouzské dějiny, reálie, literaturu, jakož i o aktuální politické a společenské dění ve Francii a frankofonním světě. Přijímací zkouška se skládá z testu zaměřeného na francouzský jazyk, literaturu a reálie frankofonního světa.

      Délka trvání testu je 45 min.

      Více informací včetně ukázkového přijímacího testu lze najít na stránkách katedry: http://pages.pedf.cuni.cz/kfjl/.

      Matematika se zaměřením na vzdělávání

      Uchazeč má v písemném testu projevit znalosti a dovednosti z matematiky odpovídající úrovni gymnázia. Test obsahuje 20 úloh, z nichž každá je hodnocena dvěma body. Minimální počet bodů pro úspěšné složení písemného testu je 10 bodů – pokud uchazeč této hranice nedosáhne, je jeho výsledek stanoven na 0 bodů. U přijímacích zkoušek není dovoleno používat žádné technické prostředky (jako kalkulačky nebo mobilní telefony) ani písemné materiály (včetně tabulek). 

      Délka trvání testu je 90 minut.

      Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.htm

      Přijímací zkouška z matematiky je stejná u jednooborového i dvouoborového studia matematiky. Pokud se student přihlásí na jednooborové i dvouoborové studium, koná přijímací zkoušku pouze jednou.

    • shrink expand
      Admission to Bachelor's studies is conditioned by completed secondary education confirmed by a school-leaving certificate.

      Verification method: entrance exam
      Confirmation date (of entrance exam) from: 06.06.2019 Until: 14.06.2019
      Alternative date (of entrance exam): 24.06.2019 Until: 25.06.2019
    • shrink expand

      Matematika se zaměřením na vzdělávání

      Uchazeč může požádat děkana fakulty o upuštění od přijímací zkoušky z oboru Matematika se zaměřením na vzdělávání. Ve druhém oboru, do kterého se uchazeč hlásí, musí zkoušku vykonat, není-li od ní upuštěno.

      Žádost se podává písemně v listinné formě nejpozději do 28. 2. 2019. Součástí žádosti je potvrzení, že uchazeč byl účastníkem krajského kola matematické olympiády kategorie A nebo úspěšným řešitelem krajského kola kategorie B nebo C nebo získal v soutěži Matematický klokan aspoň 80 bodů v kategoriích Junior nebo Student nebo potvrzení, že absolvoval Národní srovnávací zkoušky SCIO z matematiky a umístil se mezi 40 % nejlepšími, nebo potvrzení, že uspěl ve společné části maturitní zkoušky z matematiky a umístil se mezi 40 % nejlepšími, nebo potvrzení, že uspěl v didaktickém testu nepovinné zkoušky profilové části maturitní zkoušky Matematika+.

      V případě, že bude podmínka pro upuštění od přijímací zkoušky splněna až po výše uvedeném termínu podání žádosti, je možno příslušný certifikát podat nejpozději do 31. 5. 2019. Samotnou žádost je však i v tomto případě nutno podat do 28. 2. 2019. Pokud děkan žádosti vyhoví, obdrží uchazeč rozhodnutí o upuštění od přijímací zkoušky a započte se mu maximální počet bodů uvedený v kritériích hodnocení daného oboru. Pokud nebude žádosti o upuštění od přijímací zkoušky vyhověno, obdrží uchazeč taktéž rozhodnutí a platí pro něj termín přijímací zkoušky uvedený v pozvánce. Pokud uchazeč nedoloží požadovaný certifikát do 31. 5. 2019, dostaví se v den konání přijímací zkoušky a přijímací zkoušku vykoná.

    • shrink expand

      Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání

      RADIMSKÁ, J., HORAŽĎOVSKÁ,M. Antologie francouzské literatury. Plzeň: Fraus, 2002.

      MATHIEUX, J. Stručné dějiny Francie. Plzeň: Fraus, 2003. 

      LISTÍKOVÁ, R., KLINKA, T. Otázky a odpovědi nejen k maturitě. Dubicko: Infoa, 2011. 

      ŠRÁMEK, J. Dějiny francouzské literatury v kostce. Praha: 1997.

      Tzv. „zjednodušená“ četba v originále, případně bilingvní četba (různá nakladatelství), úroveň A2-B1.

      Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.htm

      Matematika se zaměřením na vzdělávání

      Série učebnic matematiky pro gymnázia: 
      Autorský kolektiv. Matematika pro gymnázia. Praha: Nakladatelství Prometheus.

      Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.htm

    • shrink expand

      Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání

      Kurz francouzské gramatiky – informace na stránkách katedry FJL - http://pages.pedf.cuni.cz/kfjl/uchazec/pripravny-kurz/.

    • shrink expand

      Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání

      Absolvent zvládne ústní i písemnou komunikaci ve francouzštině, dokáže propojit teoretické základy lingvistiky a literární vědy s praxí. Uplatní se jako lektor v zařízeních pro zájmovou činnost, v kulturních a charitativních domácích i mezinárodních organizacích, ve státních institucích, v edičních domech, médiích a tiskových agenturách. Absolventi tohoto oboru jsou připraveni ke studiu v navazujícím magisterském programu Učitelství pro střední školy.

      Matematika se zaměřením na vzdělávání

      Absolvent získá všeobecné vzdělání v základních matematických disciplínách, teoretické poznatky dovede aplikovat při řešení problémů z praxe. Je vybaven dovednostmi, které uplatní při zpracovávání dat, při psaní matematických textů apod. Je připraven pracovat s dětmi, mládeží i s dospělými v oblasti mimoškolních vzdělávacích aktivit.