Application submission date: | 28.02.2019 |
---|
Faculty: | Faculty of Education |
---|---|
Study programme: | Specialization in Education (B7507) |
Form of study: | full-time |
Type of study: | Bachelor's |
Language of instruction: | Czech |
Expected minimum number of accepted students Expected number of accepted students: | 10 |
Standard length of study: | 3 years |
Application type: | Online |
Possibility of exemption from entrance examination: | yes |
Rate of admitted and total applicants in the past academic year
16 / 33Application submission date: | 28.02.2019 |
---|
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání
Studijní obor Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání umožňuje studentům získat znalosti z oblasti lingvistiky, kde je důraz kladen na teoretické znalosti především jazykových disciplín a jejich praktickou aplikaci, anglicky psané literatury, přičemž literární disciplíny umožňují studentům získat také dovednosti analyzovat a interpretovat různé literární texty. V oblasti praktického jazyka si studenti během studia prohloubí své jazykové dovednosti a při úspěšném absolvování dosáhnou úrovně C1-C2 Evropského referenčního rámce pro jazyky. Absolventi tohoto oboru jsou připraveni ke studiu v navazujícím magisterském programu Učitelství pro střední školy.
Studijní plán oboru najdete na adrese http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/
Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání
Cílem studijního oboru Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání je podporovat všestranný rozvoj osobnosti komplexně připravené v oblasti hudební teorie a praxe, a to v rozsahu daném možnostmi a potřebami oboru samotného.
Priority oboru spočívají ve výchově k estetickému vnímání, chápání, analýze, hodnocení a k pěvecké i nástrojové interpretaci hudby na základě absolvovaných hudebně teoretických a praktických disciplín, v úloze přípravy na navazující magisterské studium oboru Učitelství VVP pro ZŠ a SŠ – hudební výchova, případně však také na výkon povolání ve státní správě, soukromé sféře, ve výchovných zařízeních pro zájmovou činnost dětí a mládeže, v oblasti kultury s akcentací regionálního působení, v zájmovém vzdělávání a činnosti dospělých.
Povinný základ studia tvoří hudebně teoretické disciplíny, nepostradatelné v systematickém hudebním vzdělání – harmonie a základy kontrapunktu, hudební formy, dějiny hudby atd., představující organickou součást množiny povinných předmětů. Rozvoj hudebních dovedností zabezpečuje hlasová a nástrojová příprava, základy taktovací techniky atd. s ohledem na využití jak ve výše uvedených povoláních, tak i v dalším navazujícím magisterském studiu. Obsah a cíle studia zabezpečují tedy hudební vzdělání, jež je dostačující pro výkon výše uvedených povolání, avšak zároveň neposkytuje dostatečný základ pro práci učitele hudební výchovy.
Studijní plán oboru najdete na adrese http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/
Upřesnění termínů přijímacích zkoušek:
Talentové zkoušky: 23.04.2019 – 26.04.2019 (náhradní termín 13.05.2019 – 14.05.2019)
Písemné zkoušky: 06.06.2019 – 14.06.2019 (náhradní termín 24.06.2019 – 25.06.2019)
Přijímací zkouška má dvě části:
1. Zkouška z 1. oboru max. 40 b.
2. Zkouška z 2. oboru max. 40 b.
Celkem max. 80 b.
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání
Zkouška má písemnou formu a sestává ze čtyř následujících částí:
1. Gramatický test - prověřuje znalost mluvnických struktur v jednotlivých větách.
2. Lexikální test – prověřuje znalost slovní zásoby formou doplňování slov v kratším originálním novinovém textu.
3. Test čtení s porozuměním – prověřuje schopnost porozumět smyslu delšího originálního textu.
4. Lingvistický test – Lingvistický test – prověřuje jazykové znalosti v oblasti gramatiky, slovní zásoby a výslovnosti formou rozmanitých úkolů, např. doplňování a transformace vět; identifikace chyby; výběr vhodného idiomu, frázového slovesa, ustáleného výrazu; určování synonym a antonym, rozpoznání správné výslovnosti slova, určování slovního druhu apod.
Všechny čtyři části jsou ve formě otázek s výběrem odpovědí („multiple choice“).
Vyžaduje se velmi dobrá znalost mluvnice, rozsáhlé vědomosti v oblasti slovní zásoby a velmi dobrá dovednost číst s porozuměním a orientovat se v původním (nebo lehce upraveném) textu. Předpokládají se celkové vstupní jazykové dovednosti na úrovni B2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
Délka trvání testu max. 60 min.
Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.htm
Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání
Přijímací zkouška je talentová.
Uchazeč může získat v talentové přijímací zkoušce max. 40 bodů. Předmětem talentové zkoušky je prověrka celkové hudebnosti, zjištění úrovně pěveckých dovedností a stupně technické vyspělosti ve hře na klavír nebo na housle. (U houslistů je vyžadována základní orientace na klaviatuře a hra na klavír na úrovni jednoduchého doprovodu lidové písně.)
Uchazeč může prokázat hru i na další klasické hudební nástroje použitelné ve školní hudební výchově a může v rámci talentové zkoušky, část Hra na nástroj, získat bonifikaci 1 bodu za každý nástroj. (Celkový součet bodů za Hru na nástroj však nesmí překročit 10 bodů.) Nástroj je nutné mít s sebou a připravit si repertoár, nestačí předložení dokladů (např. vysvědčení).
1. Zpěv (max. 10 bodů)
2 kontrastní lidové písně a capella
Podmínkou je správná výslovnost a zdravý hlas, schopný vývoje.
2. Hudebnost (max. 20 bodů)
Pěvecká transpozice lidové písně od jiného tónu nebo v jiné tónině
Improvizovaný zpěv paralelního druhého hlasu k lidové písni
Reprodukce předehraného tónu (i mimo zpěvní polohu hlasu), analýza harmonicky hraných dvojzvuků, trojzvuků a čtyřzvuků
Pěvecká reprodukce rytmicko-melodických modelů
Reprodukce rytmických modelů hrou na tělo
Vokální kreativita - doplňování předehraných předvětí do period
Rytmizace a melodizace říkadel
3. Hra na nástroj (max. 10 bodů)
UCHAZEČ PŘILOŽÍ K ELEKTRONICKÉ PŘIHLÁŠCE NASKENOVANÉ SDĚLENÍ, ZDA TALENTOVOU ZKOUŠKU ZE HRY NA NÁSTROJ VYKONÁ NA KLAVÍR NEBO NA HOUSLE.
3.1 Klavír
2 etudy, např. Czerny, op. 261, 849, 299
1 polyfonní skladba, např. Bach: Malá preludia a fughetty, Dvojhlasé invence, Temperovaný klavír
1 věta z klasické sonáty nebo sonatina
1 skladba z období romantismu na úrovni Mendelssohnových Písní beze slov, Schumannových Dětských scén, Schubertových Moments musicaux apod.
1 skladba novějšího stylového období podle vlastního zájmu a zaměření
Harmonizace lidové písně a její transpozice do jiné tóniny
Hra zpaměti není podmínkou.
3.2 Housle
Stupnice a akordy v rozsahu 3 oktáv
2 etudy Mazase nebo Kreutzera
Přednesová skladba na úrovni Dvořákových Romantických kusů, sonatin P. Ebena apod.
Hra zpaměti není podmínkou.
Verification method: | entrance exam | ||
---|---|---|---|
Confirmation date (of entrance exam) from: | 23.04.2019 | Until: | 14.06.2019 |
Alternative date (of entrance exam): | 24.06.2019 | Until: | 25.06.2019 |
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání
Uchazeč může požádat děkana fakulty o upuštění od přijímací zkoušky z oboru Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání. Ve druhém oboru, do kterého se uchazeč hlásí, musí zkoušku vykonat, není-li od ní upuštěno.
Žádost se podává v listinné podobě nejpozději do 28. 2. 2019. Součástí žádosti je doklad (certifikát) ne starší 2 let k datu podání přihlášky k přijímacímu řízení o úspěšném složení některé z níže uvedených zkoušek:
Cambridgeské zkoušky:
- Cambridge English: First – hodnocení A
- Cambridge English: Advanced – hodnocení A, B, C
- Cambridge English: Proficiency – hodnocení A, B, C
IELTS - minimálně skóre 5,5
TOEFL iBT - minimálně 72 bodů
Popřípadě i jiná osvědčení, která na základě složené zkoušky certifikují jazykovou úroveň uchazeče jako B2+ a vyšší.
V případě, že bude podmínka pro upuštění od přijímací zkoušky splněna až po výše uvedeném termínu podání žádosti, je možno příslušný certifikát podat nejpozději do 31. 5. 2019. Samotnou žádost je však i v tomto případě nutno podat do 28. 2. 2019. Pokud děkan žádosti vyhoví, obdrží uchazeč rozhodnutí o upuštění od přijímací zkoušky a započte se mu maximální počet bodů uvedený v kritériích hodnocení daného oboru. Pokud nebude žádosti o upuštění od přijímací zkoušky vyhověno, obdrží uchazeč taktéž rozhodnutí a platí pro něj termín přijímací zkoušky uvedený v pozvánce. Pokud uchazeč nedoloží požadovaný certifikát do 31. 5. 2019, dostaví se v den konání přijímací zkoušky a přijímací zkoušku vykoná.
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání
MURPHY, R. English Grammar in Use. Cambridge University Press, 1998.
MCCARTHY, M., O’DELL, F. English Vocabulary in Use. Cambridge University Press, 1994.
SWAN, M., WALTER, C. How English Works. OUP, 1997.
THOMPSON, A. J., MARTINET, A. V. A practical English Grammar. OUP, 1987.
EASTWOOD, J. Oxford Practice Grammar. Intermediate. OUP, 2008.
Longman Language Activator. The World’s First Production Dictionary. Longman, 1993.
SWAN, M. Practical English Usage. Oxford, 1995.
CUNNINGHAM, S., MOOR, P., Cutting Edge. Intermediate. Student’s Book, Workbook and Self-Study Book. Pearson Education, 2005.
(nebo jakákoli další vydání výše zmíněných publikací)
Učebnice anglického jazyka na úrovni střední a vyšší pokročilosti, např. New Headway, Opportunities, Face2Face, Language in Use, Inside Out, Matrix, Cambridge English for Schhols, New Hotline, Natural English, English in Mind, True to Life, Landmark, Progress to First Certificate, New First Certificate Gold aj.
Modelový test naleznete na: http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-135.htm
Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání
ZENKL, L. ABC hudební nauky. Praha: Editio Bärenreiter, 2003.
Party a partitury evropské klasické nástrojové hudby 18.-20. stol. Notový materiál.
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání
Bližší informace na ivana.jancovicova@pedf.cuni.cz
Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání
Bližší informace naleznete na stránkách katedry: http://pages.pedf.cuni.cz/khv/prijimaci-rizeni/pripravne-kurzy-k-talentovym-zkouskam/.
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání
Absolvent bakalářského studia má rozsáhlé vědomosti a kompetence v oblasti anglického jazykového systému, britské a americké literatury a jazykové dovednosti na úrovni vysoké pokročilosti, a proto se může uplatnit v řadě státních i mezinárodních institucí. Studium je koncipováno jako základ návazného magisterského studia učitelství.
Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání
Absolvent bakalářského studia není kvalifikován jako učitel, ale ve školní praxi se může uplatnit jako asistent učitele. Může nalézt uplatnění ve státní správě nebo soukromé sféře jako asistent v zařízeních pro zájmovou činnost dětí a mládeže, v oblasti kultury a vzdělávání.