Program je v souladu s ustanovením par. 10 písm. dle vyhlášky č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariernímu systému pedagogických pracovníků, ve znění pozdějších předpisů, jako studium k prohloubení odborné kvalifikace. Je určen pro zájemce - psychology a speciální pedagogy působící již ve školních poradenských pracovištích, případně pro psychology a speciální pedagogy, kteří hodlají na této pozici ve škole v budoucnu působit. Podpoří jejich zvyšování odborných kompetencí. Účastníci programu získají poznatky, které nebývají běžnou součástí pregraduálního studia psychologie/speciální pedagogiky z oblasti pedagogicko-psychologických zákonitostí pedagogického procesu v běžném školství, dále z oblasti psychologie učitele, žáka, třídy, rodiny, přičemž nebudou opomíjeny ani specifika a zvláštnosti v těchto oblastech. Kromě toho bude nedílnou součástí zvyšování znalostí a dovedností z oblasti profese psychologa/profese školního speciálního pedagoga.
Absolvent vzdělávacího programu by měl být po absolvování kurzu připraven na výkon profese školního psychologa a profese speciálního pedagoga, s průpravou pro týmovou spolupráci v prostředí školy - měl by umět spolupracovat s výchovným poradcem, metodikem prevence, třídním učitelem a dalšími učiteli, měl by získat kompetence pro účast na přípravě koncepce školy v oblasti pedagogicko-psychologického poradenství, v oblasti práce se žáky, učiteli i rodiči a kompetence pro spolupráci s jinými odbornými pracovišti.
Absolvent vzdělávacího programu by měl být po absolvování kurzu připraven na výkon profese školního psychologa a profese speciálního pedagoga, s průpravou pro týmovou spolupráci v prostředí školy - měl by umět spolupracovat s výchovným poradcem, metodikem prevence, třídním učitelem a dalšími učiteli, měl by získat kompetence pro účast na přípravě koncepce školy v oblasti pedagogicko-psychologického poradenství, v oblasti práce se žáky, učiteli i rodiči a kompetence pro spolupráci s jinými odbornými pracovišti.
MŠMT
11914/2017-1
Školní poradenské služby
250 hodin, z toho 150 hodin probíhá ve společné výuce, 100 hodin dle zaměření v povinně volitelném modulu A) Školní psychologie nebo B) Školní speciální pedagogika, 50 hodin reflektované stáže ve školských poradenských zařízeních a školních poradenských pracovištích.
Výuka začne v říjnu 2025.
20
Přijímání jsou uchazeči ukončeným magisterským studiem ve studijním programu Psychologie nebo Speciální pedagogika.