SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Media Manipulation - YMSMK033PV
Title: Média jako nástroj manipulace
Guaranteed by: Programme Electronic Culture and Semiotics (24-KEKS)
Faculty: Faculty of Humanities
Actual: from 2022
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:1/1, MC [HT]
Capacity: 40 / 40 (40)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level:  
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
Guarantor: Mgr. Filip Poštulka
Teacher(s): Mgr. Filip Poštulka
Annotation - Czech
Last update: Mgr. Martina Skovajsová (31.05.2018)
Kurz nabízí praktický vhled do tuzemského mediálního prostředí. Přednášející klade zvláštní pozornost na manipulativní prvky, které jsou součástí mediálního světa či na něj zprostředkovaně působí. Kromě vlivu vlastníků, inzerce či sebe cenzury novinářů se přednášející věnuje i manipulaci v rámci politického marketingu či geopolitiky. Na přednáškách několikrát za semestr (maximálně však 3x) vystoupí šéfredaktoři, PR manažeři či jiní mediální odborníci. Studenti jsou o účasti mediálních odborníku informováni předem.
Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Martina Skovajsová (31.05.2018)

Tematické okruhy přednášek:

Tuzemská média - kdo je kdo, vazby souvislosti, provázanost médií apod.

Jednotlivé mediální formáty - internet, TV, tisk, rozhlas apod. Specifika jejich fungování.

Inzerce a její vliv na média

Public relations, aneb jak do médií proniknout a ovlivnit je

Jak funguje politický marketing

Manipulace v geopolitice a mezinárodních vztazích

Doporučená literatura:

BEDNÁŘ, V. Krizová komunikace s médii. Praha: Grada, 2012. 183 s. ISBN 978-80-247-3780-5.

IŁOWIECKI, M. - ZASĘPA, T. Moc a nemoc médií. Bratislava: Veda, 2003. 183 s. ISBN 80-224-0740-2.

JEŽEK, V. - JIRÁK, J. Média a my. Praha: Akademie múzických umění, 2014. 145 s. ISBN 978-80-7331-304.

LAKHANI, D. Přesvědčování: umění dosáhnout svého. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2008, 206 s. ISBN 978-80-7261-183-6.

MLEZIVA, E. Diktatura informací: jak s námi informace manipulují. Plzeň: Aleš Čeněk, 2004. 133 s. ISBN 80-86898-12-1.

www.MEDIAGURU.cz

FTOREK, J. Public relations jako ovlivňování mínění. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1903-7.

VYBÍRAL, Z. Lži, polopravdy a pravda v lidské komunikaci. 1. vyd. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-812-0

HÁJEK, P. P. Smrt ve středu. Praha: Dokořán, 2009, ISBN: 978-80-7363-269-4.

HÁJEK, P. P. Smrt v sametu. Daranus, 2012, ISBN: 978-80-87423-38-7.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html