|
|
|
||
Last update: Romana Pištěková (06.01.2022)
|
|
||
Last update: Romana Pištěková (06.01.2022)
Seznámit studenty/studentky se základy kritického managementu a možnostmi jeho využití v praxi rozvoje organizace. Umožnit účastníkům/účastnicím kurzu, vyzkoušet různé perspektivy porozumění dění v organizaci a dovednosti konzultovat, provázet a spolupracovat v procesu organizační změny. Reflektovat a rozvíjet schopnosti potřebné ke zvládání změny a re/designu služeb. |
|
||
Last update: Romana Pištěková (14.01.2022)
Povinná:
|
|
||
Last update: Romana Pištěková (06.01.2022)
Vznik, vývoj a témata kritických studií managementu (KSM). Pracující jako objekt/subjekt. Mainstreamová organizační studia a kritická studia managementu. Výzkum v organizaci jako nástroj reflexe zavedených pořádků, jako příležitost k emancipaci a rezistenci. Četba k okruhu: ALVESSON, Mats a Stanley DEETZ. Critical Theory and Postmodernism: Approaches to Organisational Studies. In GREY, Christopher a Hugh WILLMOTT, eds. Critical management studies: a reader. Oxford: Oxford University Press, 2005. Oxford management readers. ISBN 978-0-19-928607-2. str. 60-106. CORONADO, Gabriela. Teaching management critically. Classroom practices under rival paradigms. In PRASAD, Anshuman, ed. The Routledge companion to critical management studies. London ; New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2016. Routledge companions in business, management and accounting. ISBN 978-0-415-50188-0. Str. 263-277. OKRUH 2: Témata, metodologie a etika využití KSM v praxi. Příprava projektu. Týmy studujících vyberou organizaci/pracoviště, shromáždí informace o tom, jakým výzvám čelí ve vztahu k jednotlivcům, v práci se skupinami/týmy i s většími systémy (popis výzev). Četba k okruhu: LAW, John. Manažer a jeho moci. Časopis Biograf. 2000. č. 22, 41 odst. ISSN 1211-5770. Dostupné na NEDBÁLKOVÁ, Kateřina. Tichá dřina. Dělnictví a třída v továrně Baťa. Praha, Display, 2021. ISBN 978-80-907883-1-2. OKRUH 3: KSM v praxi a ve výuce managementu. Příklady využití KSM v prostředí sociálních a zdravotních služeb. Výhody a rizika využití KSM v průběhu praxe. Prezentace výsledků týmové práce studentů a studentek. Četba k okruhu: PRASAD, Pushkala, ed. Managing the organizational melting pot: dilemmas of workplace diversity. Thousand Oaks, Calif: Sage Publications, 1997. ISBN 978-0-8039-7410-4. STAR, Susan Leigh a Anselm STRAUSS. Layers of Silence, Arenas of Voice: The Ecology of Visible and Invisible Work. Computer Supported Cooperative Work (CSCW). 1999, roč. 8, č. 1-2, s. 9-30. ISSN 0925-9724, 1573-7551. DOI: 10.1023/A:1008651105359 LAW, John. Organizing modernity. Oxford, UK ; Cambridge, Mass., USA: Blackwell, 1994. ISBN 978-0-631-18512-3. Str. 1-47 a 73-89. Výstup: Student/ka: Porozumí vzniku kritických studií managementu a jejich vztahu k organizačním studiím. Uplatňuje poznatky z literatury KMS při přípravě vlastního rozvojového projektu Dokáže kriticky nahlížet na možnosti rozvoje organizace |
|
||
Last update: Romana Pištěková (06.01.2022)
Student/studentka zasílá vyučující před prvním setkáním stručné shrnutí četby k okruhu 1 (20% celkového bodového hodnocení). Následuje týmová práce ve formě popisu výzev a potenciálu změny ve vybrané organizaci (40%). V závěru kurzu týmy studujících vypracují návrh projektu rozvoje organizace z perspektivy KSM a představí jej na semináři (40%). |