SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Supervision in Health and Social Organizations - YMR03POZI
Title: Supervize v sociálních a zdravotnických organizacích
Guaranteed by: Programme Management and Supervision (24-KRS)
Faculty: Faculty of Humanities
Actual: from 2023
Semester: winter
E-Credits: 2
Examination process: winter s.:oral
Hours per week, examination: winter s.:13/2, Ex [HS]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Level:  
Is provided by: YMRNPK004
Old code: YMR03POZI
Note: can be fulfilled in the future
Guarantor: doc. PhDr. Zuzana Havrdová, CSc.
PhDr. Mgr. Martin Hajný, Ph.D.
Is pre-requisite for: YMR02VOLI, YMR01VOLI, YMR28VOLI, YMR09HOLI, YMR03VOLI, YMR09VOLI
Annotation - Czech
Last update: Mgr. Eva Beranová (18.06.2014)
Předmět studenty seznámí se specifickými historickými, hodnotovými a metodickými východisky a metodami podpory pracovníků v sociálních službách, jejich dopady na kultury organizací, principy a způsoby organizování supervize v různých částech světa a způsoby začlenění supervize do rozvoje kvalitní praxe v pomáhajících profesích.
Descriptors - Czech
Last update: Romana Pištěková (18.06.2014)

Cíle/výstupy:

  • objasní historický vývoj, společenské a profesní determinanty, hodnoty a organizační formy i legislativní

ukotvení supervize v mezinárodním kontextu

  • umí plánovat uspořádání supervize v souladu s posláním organizace, její vnitřní organizací a strukturou
  • umí vyjednat supervizní kontrakt adekvátní potřebám organizace
  • formuluje vztahy mezi supervizí a řízením a jejich úlohou v organizaci
  • umí porovnat způsoby organizování a formy supervize v různých částech světa

Témata výuky:

  • pojem supervize a jeho chápání v různých zemích
  • historie a aktuální dilemata, epistemologie - reflexe x vědecká argumentace, Schon x Cochran,
  • situované poznání x „objektivní“(nad-kontextové) poznání
  • v supervizi: zkušenostní přístup, teorie, modely, emancipace supervizanta x kompetence
  • možnosti supervize v SZ službách, supervize jako podpora kvality a celoživotního vzdělávání-součást

personálního manažmentu, principy a hodnoty pomáhajících profesí a jejich naplnění v supervizi, dopady

supervize na podporu pracovníků a do kultur organizace.

  • Formy supervize, cíle, kontext, dohoda.

Cvičení a úlohy k dosažení dovedností

  • Zkušenost s mezioborovou a týmovou spoluprací, práce v malých skupinách-příprava supervizní

dohody, hraní rolí- vyjednávání dohody

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html