SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Practical Training and Teamwork III. (Distance Learning) - YMN44PTIII
Title: Práce v týmu a praxe v organizacích občanské společnosti III. (kombinovaná forma)
Guaranteed by: Programme Civil Society Studies (24-KSOS)
Faculty: Faculty of Humanities
Actual: from 2021
Semester: summer
E-Credits: 4
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/38, MC [HS]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Level:  
Is provided by: YMN33MPIII
Old code: YMN03PCLI
Note: can be fulfilled in the future
Guarantor: Mgr. Dana Moree, Dr.
Interchangeability : YMN04PTIII, YMN051, YMN054
Is interchangeable with: YMN04PTIII
Annotation -
Last update: FEJFAPET (25.04.2014)
The aim of this practicum is to enhance students' abilities to apply their theoretical knowledge in fulfilling specific practical tasks. By research and analysis of a range of issues and phenomena, the students gain practical insight into the functioning of a particular NGO.
Aim of the course - Czech
Last update: FEJFAPET (25.04.2014)

Cílem praxe je rozvíjet schopnost studentů aplikovat teoretické poznatky v praxi, jakož i podnítit zájem o další

teoretické studium.

Requirements to the exam - Czech
Last update: Mgr. Dana Moree, Dr. (23.01.2020)

 

Požadavky na atestaci:

Domácí úkol – tzv. „reflection paper“ z každé prezenční hodiny.

Účast na prezenčních setkáních nebo vypracování eseje na základě povinné literatury.

Terénní deník

Závěrečná práce

 

Zadání pro „reflection paper“:

Student si vybere jednu konkrétní situaci, tu popíše a reflektuje s pomocí látky probírané na hodině.

 

Zadání pro psaní eseje:

Student si vybere jednu konkrétní situaci, která se týká tématu daného setkání. Situaci popíše a reflektuje ve světle literatury předepsané na dané setkání. Např.: Student popíše situaci, ve které hrálo roli konkrétní poznání potřeb někoho jiného nebo svých vlastních nebo kdy naopak téma potřeby bylo přítomno, ale nepodařilo se ho oslovit. Student tuto situaci popíše a reflektuje ve světle teorie zaměřené na reflexi strachů a potřeb.

 

Zadání pro terénní deník

Z každého dne praxe zpracuje student záznam s uvedením termínu konání praxe, počtu hodin, kontaktní osobou pracovníka z organizace, kde student praxi vykonává a reflexe toho, co se v daný den dělo s ohledem na téma, které student na praxi sleduje.

 

 

Zadání pro závěrečnou práci:

Rozsah: 7 – 10 NS

Obsah:

Teoretický úvod související s tématem, na který se studenti během praxe soustředili;

Poznatky z praxe související se sledovaným tématem

Závěry

Seznam literatury

 

 

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Dana Moree, Dr. (02.02.2021)

 

 

Anotace ČJ

 

Cílem předmětu je rozvíjet schopnost studentů aplikovat teoretické poznatky v praxi, jakož i podnítit zájem o další teoretické studium. Předmět je rozdělen na dvě části.

 

Prezenční část: studenti si v rámci interaktivní výuky a teoretického studia osvojí některé měkké dovednosti důležité pro vedení lidí a práci v týmu.

 

Praxe: Studenti budou navštěvovat vybrané organizace občanské společnosti a v rámci praxe sledovat téma, které si zvolili. Povedou si terénní deník zaměřený na zkušenosti z praxe a na téma, které si studenti zvolili pro závěrečnou práci.

 

V závěrečné části semináře připraví studenti skupinové prezentace z praxe způsobem, který reflektuje soft skills probrané v rámci celého kurzu.

 

Výuka bude probíhat prostřednictvím MS Teams

 

Sylabus:

 

Vzdělávání jako zkušenost – setkání 27.2. 2021

 

 

 

Domácí úkol: reflectino paper

 

 

 

Literatura:

 

Boal, Augusto. The Theatre of the Oppressed. New York: Urizen Books, 1979. Republished by Routledge Press in New York/London in 1982.

 

Boal, Augusto. Games for Actors and Non-Actors. New York: Routledge Press, 1992, kapitola 2

 

Dewey, J. (1903). Democracy and Education. The Elementary School Teacher 4, 4.

 

 

 

Dewey, J. (1938). Experience and Education. USA: KappaDelta PI

 

 

 

Freire, P. (1974). Education: The Practice of Freedom. Santiago (Chile). Institute for Agricultural Reform.

 

Kapitoly:

 

Society in transition

 

Closed Society and Democratic Inexperience

 

Education versus massification

 

Education and Conscientisacao

 

 

 

Moderace, prezentace a výuka – setkání 9.4. 2021

 

 

 

Domácí úkol: reflectino paper

 

 

 

Literatura:

 

Csikszentmihalyl, Mihaly (1991). Flow. Harperperennial.

 

 

 

Perls F., S. (1947). Ego, Hinger and Agression. London.

 

 

 

Perls, F. & Hefferline, R., F. & Goodmann, P. (2004). Gestalt terapie. Praha: Triton.

 

 

 

 

 

Požadavky na atestaci:

 

Domácí úkol – tzv. „reflection paper“ z každé prezenční hodiny.

 

Terénní deník

 

Závěrečná práce

 

 

 

Zadání pro „reflection paper“:

 

Student si vybere jednu konkrétní situaci, tu popíše a reflektuje s pomocí látky probírané na hodině.

 

 

 

Zadání pro terénní deník

 

Z každého dne praxe zpracuje student záznam s uvedením termínu konání praxe, počtu hodin, kontaktní osobou pracovníka z organizace, kde student praxi vykonává a reflexe toho, co se v daný den dělo s ohledem na téma, které student na praxi sleduje.

 

 

 

 

 

Zadání pro závěrečnou práci:

 

Rozsah: 7 – 10 NS

 

Obsah:

 

Teoretický úvod související s tématem, na který se studenti během praxe soustředili;

 

Poznatky z praxe související se sledovaným tématem

 

Závěry

 

Seznam literatury

 

 

 

 

 

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html