SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Practical Training and Teamwork II. (Distance Learning) - YMN33PTII
Title: Práce v týmu a praxe v organizacích občanské společnosti II. (kombinovaná forma)
Guaranteed by: Programme Civil Society Studies (24-KSOS)
Faculty: Faculty of Humanities
Actual: from 2021
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/65, MC [HS]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Level:  
Is provided by: YMN22MIPII
Old code: YMN03PCLI
Note: can be fulfilled in the future
Guarantor: Mgr. Dana Moree, Dr.
Interchangeability : YMN03PTII, YMN050, YMN053
Is interchangeable with: YMN03PTII
Annotation -
Last update: FEJFAPET (25.04.2014)
The aim of this practicum is to enhance students' abilities to apply their theoretical knowledge in fulfilling specific practical tasks. By research and analysis of a range of issues and phenomena, the students gain practical insight into the functioning of a particular NGO.
Aim of the course - Czech
Last update: FEJFAPET (25.04.2014)

Cílem praxe je rozvíjet schopnost studentů aplikovat teoretické poznatky v praxi, jakož i podnítit zájem o další

teoretické studium.

Requirements to the exam - Czech
Last update: Mgr. Dana Moree, Dr. (17.09.2016)

 

Účast na prezenčních setkáních nebo esej vypracovaná na základě povinné a doporučené literatury

 

Praxe v některé z OOS

 

Portfolio

 

Úkoly

 

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Dana Moree, Dr. (22.09.2020)

Anotace

Předmět je koncipován jako seminář a cvičení, přičemž v každé části mají studenti jiný typ aktivity:

Seminární část se skládá ze třech témat důležitých pro práci s lidmi. Studenti reflektují své zkušenosti ve světle předepsané literatury. V rámci interaktivní výuky trénují konkrétní dovednosti, jako např. procesy vyloučení, řešení konfliktů nebo reflexi vlivu struktury a kultury na sociální realitu.

Cvičení absolvují studenti v rámci povinné praxe. Cílem cvičení v tomto semestru je docházet na praxi do předem vybraných organizací občanské společnosti. Tuto praxi může student doplnit i o praxi ve firmách nebo státní správě a to s ohledem na své téma.

Sylabus

Témata jednotlivých setkání:

Setkání 23.10. 2020; 14.00 – 16.50 hod. - On-line přes MS Teams

Úvodní setkání

 

Komunikace, moc, struktura, kultura 

Forsyth, D. R. (2006). Group Dynamics. Wadsworth: Cengage Learning. Kapitola 6.

 

Sachdev, I. and Bourhis, R. (1985). Social categorization and power differentials in group relations. European Journal of Social Psychology, 15, 415 – 434.

 

Moree, D. (2015). Základy interkulturního soužití. Praha: Portál. Kapitola 3.

 

Úkol: Reflexe jedné situace a aplikace probírané látky na tuto situaci.

 

 

Setkání 6.11.2020; 14.00 – 16.50 hod. – dle situace prezenčně nebo on-line přes MS Teams

 

Práce s lidmi, vedení týmu, procesy vyloučení

Bion, W. (1990). Experiences in Groups. USA: Bank of Books.

 

Forsyth, D. R. (2006). Group Dynamics. Wadsworth: Cengage Learning.

 

Moree, D. (2015). Základy interkulturního soužití. Praha: Portál.

 

 

Konflikt a jeho řešení

Bion, W. (1990). Experiences in Groups. USA: Bank of Books.

 

Forsyth, D. R. (2006). Group Dynamics. Wadsworth: Cengage Learning.

 

Moree, D. (2015). Základy interkulturního soužití. Praha: Portál.

 

Úkol: Reflexe jedné situace a aplikace probírané látky na tuto situaci.

 

Po celou dobu trvání tohoto třísemestrálního kurzu si student vede portfolio, kam shromažďuje a zaznamenává:

-          Poznámky a podklady z interaktivní výuky

-          Terénní deník z praxe

-          Teoretické texty k studovanému tématu

-          Úkoly

 

 

 

Zápočet se uděluje za:

Účast na prezenčních setkáních nebo esej vypracovaná na základě povinné a doporučené literatury

Praxe v některé z OOS

Portfolio

Úkoly ke každé absolvované hodině

 

 

Povinná literatura

Bion, W. (1990). Experiences in Groups. USA: Bank of Books

 

Forsyth, D. R. (2006). Group Dynamics. Wadsworth: Cengage Learning.

 

Sachdev, I. and Bourhis, R. (1985). Social categorization and power differentials in group relations. European Journal of Social Psychology, 15, 415 – 434.

 

Moree, D. (2015). Základy interkulturního soužití. Praha: Portál.

 

Doporučená literatura

 

Berne, E. (2005). Principles of Group Treatment.

 

Girard, R. (1988). The Scapegoat Format.

 

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html