|
|
|
||
Last update: FEJFAPET (25.04.2014)
|
|
||
Last update: FEJFAPET (25.04.2014)
Cílem praxe je rozvíjet schopnost studentů aplikovat teoretické poznatky v praxi, jakož i podnítit zájem o další teoretické studium. |
|
||
Last update: Mgr. Dana Moree, Dr. (17.09.2016)
Účast na prezenčních setkáních nebo esej vypracovaná na základě povinné a doporučené literatury
Praxe v některé z OOS
Portfolio
Úkoly
|
|
||
Last update: Mgr. Dana Moree, Dr. (22.09.2020)
Anotace Předmět je koncipován jako seminář a cvičení, přičemž v každé části mají studenti jiný typ aktivity: Seminární část se skládá ze třech témat důležitých pro práci s lidmi. Studenti reflektují své zkušenosti ve světle předepsané literatury. V rámci interaktivní výuky trénují konkrétní dovednosti, jako např. procesy vyloučení, řešení konfliktů nebo reflexi vlivu struktury a kultury na sociální realitu. Cvičení absolvují studenti v rámci povinné praxe. Cílem cvičení v tomto semestru je docházet na praxi do předem vybraných organizací občanské společnosti. Tuto praxi může student doplnit i o praxi ve firmách nebo státní správě a to s ohledem na své téma. Sylabus Témata jednotlivých setkání: Setkání 23.10. 2020; 14.00 – 16.50 hod. - On-line přes MS Teams Úvodní setkání
Komunikace, moc, struktura, kultura Forsyth, D. R. (2006). Group Dynamics. Wadsworth: Cengage Learning. Kapitola 6.
Sachdev, I. and Bourhis, R. (1985). Social categorization and power differentials in group relations. European Journal of Social Psychology, 15, 415 – 434.
Moree, D. (2015). Základy interkulturního soužití. Praha: Portál. Kapitola 3.
Úkol: Reflexe jedné situace a aplikace probírané látky na tuto situaci.
Setkání 6.11.2020; 14.00 – 16.50 hod. – dle situace prezenčně nebo on-line přes MS Teams
Práce s lidmi, vedení týmu, procesy vyloučení Bion, W. (1990). Experiences in Groups. USA: Bank of Books.
Forsyth, D. R. (2006). Group Dynamics. Wadsworth: Cengage Learning.
Moree, D. (2015). Základy interkulturního soužití. Praha: Portál.
Konflikt a jeho řešení Bion, W. (1990). Experiences in Groups. USA: Bank of Books.
Forsyth, D. R. (2006). Group Dynamics. Wadsworth: Cengage Learning.
Moree, D. (2015). Základy interkulturního soužití. Praha: Portál.
Úkol: Reflexe jedné situace a aplikace probírané látky na tuto situaci.
Po celou dobu trvání tohoto třísemestrálního kurzu si student vede portfolio, kam shromažďuje a zaznamenává: - Poznámky a podklady z interaktivní výuky - Terénní deník z praxe - Teoretické texty k studovanému tématu - Úkoly
Zápočet se uděluje za: Účast na prezenčních setkáních nebo esej vypracovaná na základě povinné a doporučené literatury Praxe v některé z OOS Portfolio Úkoly ke každé absolvované hodině
Povinná literatura Bion, W. (1990). Experiences in Groups. USA: Bank of Books
Forsyth, D. R. (2006). Group Dynamics. Wadsworth: Cengage Learning.
Sachdev, I. and Bourhis, R. (1985). Social categorization and power differentials in group relations. European Journal of Social Psychology, 15, 415 – 434.
Moree, D. (2015). Základy interkulturního soužití. Praha: Portál.
Doporučená literatura
Berne, E. (2005). Principles of Group Treatment.
Girard, R. (1988). The Scapegoat Format.
|