SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Microsociology in practice II. (distance learning) - YMN33MPII
Title: Mikrosociologie v praxi II. (kombinovaná forma)
Guaranteed by: Programme Civil Society Studies (24-KSOS)
Faculty: Faculty of Humanities
Actual: from 2023
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/61, MC [HS]
Capacity: unknown / unlimited (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Level:  
Guarantor: Mgr. Dana Moree, Dr.
Teacher(s): Mgr. Dana Moree, Dr.
Pre-requisite : YMN22MPI
Interchangeability : YMN02MIPII
Is pre-requisite for: YMN44MPIII
Annotation - Czech
Last update: Kristýna Macková (04.04.2022)
Anotace: Předmět je koncipován jako seminář a cvičení, přičemž v každé části mají studenti jiný typ aktivity. Seminární část se skládá ze tří témat microsociologie relevantní pro práci v občanské společnosti. Studenti reflektují své zkušenosti ve světle předepsané literatury a v rámci interaktivní výuky trénují konkrétní dovednosti, jako např. skupinovou dynamiku, vedení skupin, formální a neformální role ve skupině a řešení konfliktů. Cílem cvičení v tomto semestru je terénní praxe s následnou reflexí během kontaktní výuky. Student během semestru absolvuje 50 hodin praxe, kterou zaznamenává pomocí terénního deníku. Témata: 1) Tým – skupina – společenství – úvod do skupinové dynamiky 2) Moc, bezmoc a empowerment ve skupinách s důrazem na reflexi role vedení 3) Řešení konfliktů ve skupinách
Registration requirements - Czech
Last update: Kristýna Macková (04.04.2022)
Kurz je určen výhradně studujícím 1. ročníku studijního programu SOS, a není proto možné si jej zapsat po webu.
Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Dana Moree, Dr. (17.09.2023)

Microsociologie v praxi II – kombinovaní studenti

Anotace:

Anotace:

Předmět je koncipován jako seminář a cvičení, přičemž v každé části mají studenti jiný typ aktivity.

Seminární část se skládá ze tří témat microsociologie relevantní pro práci v občanské společnosti. Studenti reflektují své zkušenosti ve světle předepsané literatury a v rámci interaktivní výuky trénují konkrétní dovednosti, jako např. skupinovou dynamiku, vedení skupin, formální a neformální role ve skupině a řešení konfliktů.

Cílem cvičení v tomto semestru je terénní praxe s následnou reflexí během kontaktní výuky. Student během semestru absolvuje 60 hodin praxe, kterou zaznamenává pomocí terénního deníku.

 

Témata:

 

Tým – skupina – společenství – úvod do skupinové dynamiky – setkání 4.11. 2023 9.30 – 12.20 hod.

 

Domácí úkol: „Reflection paper“ - Student si vybere jednu konkrétní situaci, tu popíše a reflektuje s pomocí látky probírané na hodině.

Termín odevzdání: 19.11.2023

 

 

Povinná literatura:

BERNE, E. Principles of Group Treatment. 2005. ISBN 9780195011180.

BION, W. Experiences in Groups. USA: Bank of Books 1990. ISBN 978-0415040204.

FORSYTH, D. R. Group Dynamics. Wadsworth: Cengage Learning. 2006. ISBN 978133740885. Kapitola 6, 8 a 9.

GURVITCH, G. Mass, Community, Communion. The Journal of phylosophy, 38, 18, 485 – 496. 1941.

 

Doporučená literatura:

PECK, S. V jiném rytmu. Praha: Portál. 2012. ISBN 978-80-262-0071-0.

 

Moc, bezmoc a empowerment ve skupinách s důrazem na reflexi role vedení a řešení konfliktů – 1.12. 2023 od 13.00 do 15.50 hod.

 

Domácí úkol: „Reflection paper“ - Student si vybere jednu konkrétní situaci, tu popíše a reflektuje s pomocí látky probírané na hodině.

Termín odevzdání: 15.12.2023

 

Povinná literatura:

BERNE, E. Principles of Group Treatment. 2005. ISBN 9780195011180.

BION, W. Experiences in Groups. USA: Bank of Books 1990. ISBN 978-0415040204.

FORSYTH, D. R. Group Dynamics. Wadsworth: Cengage Learning. 2006. ISBN 978133740885.

GURVITCH, G. Mass, Community, Communion. The Journal of phylosophy, 38, 18, 485 – 496. 1941.

 

Doporučená literatura:

KAHANE A. Power and Love: A theory and practice of social change. 2010. ISBN 978-1605093048.

PECK, S. V jiném rytmu. Praha: Portál. 2012. ISBN 978-80-262-0071-0.

 

 

Zápočet se uděluje za:

Domácí úkol – tzv. „reflection paper“ z každé prezenční hodiny.

Účast na setkáních.

Terénní deník z praxe – minimálně za 40 hodin praxe – termín odevzdání 31.1. 2024.

 

Zadání pro „reflection paper“:

Student si vybere jednu konkrétní situaci, tu popíše a reflektuje s pomocí látky probírané na hodině.

 

 

 

Zadání pro terénní deník:

Studenti si po každé návštěvě praxe zapisují své terénní poznámky podle následující doporučené struktury:

Den:

Počet hodin:

Osoba, u které praxi vykonávám:

Její telefon:

Organizace:

 

Co jsem dnes zažil/a?

Jak se to vztahuje k mému tématu praxe?

Co mě překvapilo?

Jaké otázky mi dnešní praxe zodpověděla?

Které nové otázky mi naopak otevřela?

Další postřehy, hypotézy, interpretace…

 

 

Povinná literatura:

BERNE, E. Principles of Group Treatment. 2005. ISBN 9780195011180.

BION, W. Experiences in Groups. USA: Bank of Books 1990. ISBN 978-0415040204.

FORSYTH, D. R. Group Dynamics. Wadsworth: Cengage Learning. 2006. ISBN 978133740885.

GURVITCH, G. Mass, Community, Communion. The Journal of phylosophy, 38, 18, 485 – 496. 1941.

 

Doporučená literatura:

KAHANE A. Power and Love: A theory and practice of social change. 2010. ISBN 978-1605093048.

MOREE, D. Základy interkulturního soužití. Praha: Portál. 2015. ISBN 978-80-262-0915-7.

PECK, S. V jiném rytmu. Praha: Portál. 2012. ISBN 978-80-262-0071-0.

 

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html