|
|
|
||
Last update: Kristýna Macková (10.06.2019)
|
|
||
Last update: Kristýna Macková (29.09.2022)
Public Relations v občanském sektoru ZS 2022/23 Volitelný předmět, seminář, prezenční i kombinovaná forma, 3 kredity Vyučující: Mgr. Miriam Vránová, miriam.vranova@seznam.cz
Atestace: Vypracovat návrh mediální kampaně pro vybranou neziskovou organizaci či občanskou iniciativu. Splnění domácích úkolů. Četba povinné literatury. Témata blok I. · Komunikační mix 4P/ 8P: Propagace jako nedílná součást marketingového/komunikačního mixu · Co je to Public Relations? Definice. Je PR pro neziskovou organizaci luxus? Komunikace se světem: vnější komunikace a externí PR · Ovlivňování veřejného mínění: Důvěryhodnost jako komodita na neziskové burze. Veřejnost: Jaká je veřejnost, se kterou chceme budovat vztah? Stakeholders (zainteresované skupiny), klienti, zaměstnanci, dobrovolníci, dárci a podporovatelé, ambasadoři, instituce, stát, odborná a ostatní veřejnost. Jaké informace potřebují? · Základní nástroje a přístupy PR: jejich charakteristika. Využití nástrojů PR a příklady z praxe. Výroční zpráva Její dosah, komunikační hodnota. Tisková zpráva. · K čemu slouží PR strategie? Návaznost na strategii rozvoje organizace. Struktura a její fáze. · Branding aneb Kdo a co tvoří značku: Budování značky, reprezentanti a ambasadoři značky, jejich mise. Employer Branding. Témata blok II. · Kompetence PR manažera/manažerky · Vztahy s médii: co zajímá novináře, kolik mají času, co potřebují. Jak vzniká reportáž. · Storytelling/ Copywriting: umění vyprávět příběhy klientů, zaměstnanců, dobrovolníků/ mise organizace · Mediální kampaň: její účel a základní stavební kameny, konkrétní příklady · Spolupráce s agenturami a aktéry PR: komunikační, mediální, reklamní agentura – v čem je rozdíl. Jaké zadání agentury potřebují. Mediální celebrity, influenceři, ambasadoři · Propojení PR a fundraisingu: crowdfunding, benefiční akce Domácí úkoly: 1) Napsat tiskovou zprávu/ natočit videoreportáž o neziskové organizaci (nové službě nebo produktu). 2) Porovnat online komunikaci 3 zvolených neziskových organizací – písemná forma. Povinná literatura: Blok 1 Karlíček, M, a kolektiv, Marketingová komunikace - Jak komunikovat na našem trhu, Praha: Grada Publishing, 2016 Hejlová, D., Public relations, Praha: Grada Publishing, 2015, kapitola Jednotlivé oblasti PR a jejich příklady (s. 152 – 202) Kotler, Ph.,Keller, K. L., Marketing management, Praha: Grada Publishing, 2013, kapitola Jak chápat marketing management (s. 32 – 98) , kapitola Komunikování hodnoty (s. 514 – 608) Blok 2 Bačuvčík, R., Marketing neziskových organizací, Zlín: VeRBuM, 2010, kapitola Specifika marketingu v jednotlivých oborech působnosti neziskových organizací (s. 133 – 184) Křížek, Z., Crha, I., Jak psát reklamní text, Praha: Grada Publishing, 4. vydání, 2012, kapitola O charakteru a účelu reklamního textu ( s. 52-70 ) Medlíková, O., Přesvědčivá prezentace - Špičkové rady, tipy a příklady , Praha: Grada Publishing a.s.,2010 Doporučená literatura Foret, M., Marketingová komunikace, Brno: Computer Press, 2011, Carmine, G. Mluv jako TED, Brno, BizBooks, 2016 Čepelka, O., Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru, Liberec Omega, 1997 Chalupa, R., Efektivní krizová komunikace pro všechny manažery a PR specialisty, Praha: Grada Publishing a.s., 2012, Vymětal, J., Průvodce úspěšnou komunikací - Efektivní komunikace v praxi, Praha: Grada Publishing a.s., 2008 Doporučená online média vztahující se k tématu Marketing & Media - tištěný týdeník, vydává Forum Media, s.r.o. www.mam.cz Médiář — Média, marketing, maloobchod www.mediar.cz MediaGuru – Média, reklama, marketing, aktuální zpravodajství www.mediaguru.cz
|