SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Microsociology in Practice III. - YMN04MPIII
Title: Mikrosociologie v praxi III.
Guaranteed by: Programme Civil Society Studies (24-KSOS)
Faculty: Faculty of Humanities
Actual: from 2023
Semester: summer
E-Credits: 4
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/50, MC [HS]
Capacity: unknown / unlimited (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level:  
Guarantor: Mgr. Dana Moree, Dr.
Teacher(s): Mgr. Dana Moree, Dr.
Pre-requisite : YMN03MPII
Interchangeability : YMN33MPIII
Annotation - Czech
Last update: Kristýna Macková (04.04.2022)
Anotace: Předmět je koncipován jako seminář a cvičení, přičemž v každé části mají studenti jiný typ aktivity. Seminární část se skládá ze tří témat microsociologie relevantní pro práci v občanské společnosti. Studenti reflektují své zkušenosti ve světle předepsané literatury a v rámci interaktivní výuky trénují konkrétní dovednosti, jako např. vedení skupin, empowerment a rozvoj skupin. Cílem cvičení v tomto semestru je terénní praxe s následnou reflexí během kontaktní výuky. Student během semestru absolvuje 30 hodin praxe, kterou zaznamenává pomocí terénního deníku. Na konci předmětu vypracuje souhrnnou zprávu z vykonané praxe a tu prezentuje. Témata: 1) Sebe-rozvoj a péče o pracovníky 2) Vedení skupiny I – moderace, diskuze, schůze, přednáška 3) Vedení skupiny II - moderace, diskuze, schůze, přednáška
Registration requirements - Czech
Last update: Kristýna Macková (04.04.2022)
Kurz je určen výhradně studujícím 2. ročníku studijního programu SOS, a není proto možné si jej zapsat po webu.
Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Dana Moree, Dr. (02.02.2024)

Úvodní setkání – 28.2. 2024

 

Seznámení s obsahem předmětu a požadavky na atestaci.

 

 

Sebe-rozvoj a péče o pracovníky – setkání 13.3. 2024

 

Domácí úkol: „Reflection paper“ - Student si vybere jednu konkrétní situaci, tu popíše a reflektuje s pomocí látky probírané na hodině. Termín odevzdání do moodle: 22.3. 2024.

 

 

Vedení skupiny I – moderace, diskuze, schůze, přednáška – 27. 3. 2024

 

Domácí úkol: „Reflection paper“ - Student si vybere jednu konkrétní situaci, tu popíše a reflektuje s pomocí látky probírané na hodině. Termín odevzdání do moodle: 5.4. 2024.

 

 

Vedení skupiny II – moderace, diskuze, schůze, přednáška – setkání 10. 4. 2024

 

Domácí úkol: „Reflection paper“ - Student si vybere jednu konkrétní situaci, tu popíše a reflektuje s pomocí látky probírané na hodině. Termín odevzdání do moodle: 19. 4. 2024.

 

 

Zápočet se uděluje za:

Domácí úkol – tzv. „reflection paper“ ze dvou prezenčních setkání.

Účast na setkáních.

Závěrečná práce z praxe a její prezentace – termín prezentací 22. 5. 2024.

 

Zadání pro „reflection paper“:

Student si vybere jednu konkrétní situaci, tu popíše a reflektuje s pomocí látky probírané na hodině.

 

Zadání pro závěrečnou práci:

Rozsah: 7 – 10 NS

Obsah:

Teoretický úvod související s tématem, na který se studenti během praxe soustředili;

Poznatky z praxe související se sledovaným tématem

Závěry

Seznam literatury

 

Povinná literatura:

CSIKSZENTMIHALYL, M. Creativity. Harperperennial. 2013. ISBN 9780062283252.

COVEY, S, R. Vedení založené na principech. Praha: Management Press. 2011. ISBN 978-80-7261-202-4.

DEWEY, J. Experience and Education. USA: KappaDelta PI .1938. ISBN 9780684838281.

 

Doporučená literatura:

FREIRE, P. Education: The Practice of Freedom. Santiago (Chile). Institute for Agricultural Reform. 1974. ISBN 090461316X.

MOREE, D., VÁVROVÁ, T. & FELCMANOVÁ, A. Blue or red, why do categories attract? Urban Review, 49, 498 – 509 DOI 10.1007/s11256-016-0396-3. 2017.

SCHEFF, T. Microsociology: discourse, emotions and social structure. ISBN 978-0226736679.

 

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html