SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Theory and didactics of training - football - PSZZ186
Title: Teorie a didaktika tréninku - fotbal
Guaranteed by: Studijní oddělení (51-100100)
Faculty: Faculty of Physical Education and Sport
Actual: from 2021
Semester: summer
Points: 0
E-Credits: 0
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, STEX [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level:  
Is interchangeable with: PSZZ182TSA, PSZZ182
Requirements to the exam - Czech
Last update: Mgr. Dominika Krupková (21.04.2022)

1.Současné pojetí hry - trendy v tréninku dětí a mládeže

2.Struktura individuálního herního výkonu ve fotbale (koncept, uspořádání faktorů a jejich charakteristiky)

3.Pojetí týmového herního výkonu (herně činnostní a sociálně psychologické aspekty)

4.Cíle a úkoly tréninkového procesu dětí, mládeže a dospělých. Pedagogické zásady.

5.Útočné a obranné herní činnosti jednotlivce (charakteristika, trénink, kritická místa dovedností)

6.Útočné a obranné herní kombinace (charakteristika, trénink, kritická místa dovedností, věkové zvláštnosti)

7.Útočné a obranné herní systémy (charakteristika, trénink, kritická místa dovedností, fáze a úseky hry)

8.Tréninková koncepce předpřípravky a přípravkových kategorií (skladba TJ, plánování, koučink, učební cíle)

9.Tréninková koncepce žákovských kategorií (skladba TJ, plánování, koučink, učební cíle)

10.Tréninková koncepce dorostových kategorií (skladba TJ, plánování, koučink, učební cíle)

11.Standardní herní situace - charakteristika a trénink, věkové zvláštnosti

12.Rozvoj rychlosti a síly (specificky vs. nespecificky, parametry zatížení, věkové zvláštnosti)

13.Rozvoj koordinace a vytrvalosti (specificky vs. nespecificky, parametry zatížení, věkové zvláštnosti)

14.Nácvik a herní trénink jako druhy tréninkového procesu (význam, obsah, charakteristiky, didaktické metody)

15.Pedagogická činnost trenéra - didaktické styly

16.Didaktické formy v tréninkovém procesu (MOF, SIF, dril, herní prostředí)

17.Pozorování a hodnocení herního výkonu v utkání a transfer do tréninku

18.Bioenergetické zabezpečení individuálního herního výkonu (charakter pohybového zatížení v utkání, energetické zdroje pro zabezpečení herního výkonu)

19.Taktická příprava (strategie, taktika, nácvik taktických dovedností)

20.Zdravotní aspekty tréninkového procesu (druhy zranění, kompenzační cvičení, rekonvalescenční strategie, prevence zranění)

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html