|
|
|
||
Last update: PhDr. Ivana Turčová, Ph.D. (21.02.2024)
|
|
||
Last update: PhDr. Ivana Turčová, Ph.D. (21.02.2024)
· Student se seznámí s aplikacemi aktivit v přírodě v různých sférách lidské společnosti, např. s interdisciplinárním využitím aktivit v přírodě v programech dětí a mládeže ve školních i mimoškolních podmínkách, aplikacemi sportů a aktivit v přírodě do výuky všeobecně vzdělávacích předmětů na základní a střední škole, s výsledky současného výzkumu v oblasti „Green exercise“ a působení přírodního prostředí na fyzické a mentální zdraví populace, s využitím dobrodružných programů pro terapii jedince. · Student chápe a umí objasnit roli přírodního prostředí ve výchově a osobnostním růstu jedince. |
|
||
Last update: PhDr. Ivana Turčová, Ph.D. (21.02.2024)
50% docházka, aktivní účast v hodinách, vypracování dílčích úkolů. |
|
||
Last update: PhDr. Ivana Turčová, Ph.D. (21.02.2024)
Barton, J. et al. (2016). Green Exercise: Linking Nature, Health and Well-being. Abingdon, Oxon: Routledge. Daniš, P. (2016). Děti venku v přírodě. Ohrožený druh? Praha: Ministerstvo životního prostředí. Daniš, P. (2018). Tajemství školy za školou. Praha: Ministerstvo životního prostředí. Cooper, G. (1998). Outdoors with young people. Russel House Publishing Limited: Dorset. Hopkins, D., & Putnam, D. (1993). Personal growth through adventure. London: David Fulton. Louv, R. (2005). Last child in the woods. Chapel Hill: Algonquin. Neuman, J., Turčová, I. et al. (2023). Turistika a sporty v přírodě: přehled základních znalostí a dovedností pro výchovu v přírodě. Praha: Falon. Pasch, M., & Gardner, T. G. (1998). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál. Petty, G. (2002). Moderní vyučování. Praha: Portál. Smékal, V., & Vážanský, M. (1995). Základy pedagogiky volného času. Brno: Paido. |
|
||
Last update: PhDr. Ivana Turčová, Ph.D. (21.02.2024)
Týmové zpracování zadaného úkolu a jeho obhajoba. |
|
||
Last update: PhDr. Ivana Turčová, Ph.D. (21.02.2024)
Přednášky: 1. Výchova v přírodě jako samostatný vyučovací předmět (principy, zásady, metody). Situace v ČR a v zahraničí. 2. Výchova v přírodě v mateřských, základních, středních a vysokých školách. 3. RVP základního a středního vzdělávání s předmětovým vztahem ke sportům a aktivitám v přírodě. 4. Využití aplikací (sportů a aktivit v přírodě) na školách v přírodě, blokové výuce a v tematicky zaměřených projektech. Projektové vyučování s využitím aktivit v přírodě. 5. Aplikace sportů a aktivit v přírodě do výuky tělesné výchovy. 6. Aplikace sportů a aktivit v přírodě do výuky všeobecně vzdělávacích předmětů. 7. Programy aktivit v přírodě v mimoškolním prostředí. 8. Aplikace aktivit v přírodě do terapeutických programů. Dobrodružná terapie. 9. Benefity působení aktivit v přírodě na člověka. 10. Teorie vysvětlující působení aktivit v přírodě (programů výchovy v přírodě) na člověka. 11. Koncept „green exercise“. 12. Green exercise: zdravotní benefity cvičení v přírodním prostředí, současné poznatky. 13. Fyziologické aspekty aktivit a jejich preskripce, zdravotní benefity, přehled incidence zranění a jejich prevence. 14. Expedice - působení vícedenních pobytů v malé skupině na zdraví a psychiku jedince. „Adventure race“ a specifika vícedenních vytrvalostních závodů v extrémních podmínkách. |
|
||
Last update: PhDr. Ivana Turčová, Ph.D. (21.02.2024)
https://www.outdoor-sports-network.eu/ MS Teams kód: 8pd0oc3 |