|
|
|
||
Last update: PhDr. Ivana Turčová, Ph.D. (30.06.2008)
|
|
||
Last update: PhDr. Ivana Turčová, Ph.D. (30.06.2008)
NEUMAN, J. Turistika a sporty v přírodě: přehled základních znalostí a dovedností pro výchovu v přírodě. Praha: Portál, 2000. COOPER, G. Outdoors with young people. Russel House Publishing Limidet: Dorset, 1998. HIGGINS, P., NICOL, R. Outdoor Education: Autentic Learnig in the Context of Landscapes. Vol.2, KISA, Sweden, 2002. HUNT, J. (editor). In search of adventure. Guilford:Talbot Adair Press, 1989, 261 s. ISBN 0 9511835 4 0. BARNES, P. Leadership with Young People. Russell House, 2002. ISBN 1-903855-07-1. HUMBERSTONE, B. and BROWN, H. (Eds.). Shaping the Outdoor Profession through Higher Education. IOL, 2006. ISBN 1-898555-11-7. |
|
||
Last update: PhDr. Ivana Turčová, Ph.D. (30.06.2008)
Přednášky 1. Současné trendy ve společnosti a rozvoj aktivit v přírodě. 2. Odborné organizace zabývající se rozvojem aktivit v přírodě. 3. Školy, státní organizace, organizace mládeže, občanská sdružení, cestovní kanceláře, outdoorové firmy v ČR. 4. Výchova v přírodě v mateřských, základních, středních a vysokých školách. Výchova v přírodě jako samostatný vyučovací předmět (principy, zásady, metody). 5. Aplikace sportů a aktivit v přírodě do výuky tělesné výchovy. 6. Využití aplikací (sportů a aktivit v přírodě) na školách v přírodě, blokové výuce a v tématicky zaměřených projektech. 7. Aplikace sportů a aktivit v přírodě do výuky všeobecně vzdělávacích předmětů. 8. Volný čas, aktivity v přírodě a kvalita života. 9. Postavení sportů a aktivit v přírodě v aktivitách volného času - srovnání s vyspělými státy. 10. Organizace a zařízení nabízející aktivity v přírodě v programech volného času i v mimoškolní výchově. 11. Příprava odborníků pro volný čas, právní a bezpečnostní normy pro práci s dětmi. 12. Zvláštnosti procesu učení a výchovy v programech volného času i ve výchově mimo vyučování. atp.
Semináře: 1. Vyhledávání a zpracování charakteristiky aplikačních a rozvojových programů využívajících aktivity v přírodě k učení a výchově v ČR i v zahraničí. 2. Setkání se zástupci různých organizací a občanských sdružení, analýza programu. 3. Činnost koordinačních orgánů a zařízení (např. Rada dětí a mládeže, Institut dětí a mládeže). 4. Aplikace aktivit v přírodě pro specifické skupiny mládeže, protidrogové programy. Zpracování a vedení krátkodobých programů. 5. Střediska pro volný čas a domovy mládeže, programy a mezinárodní srovnání. Důraz na samostatnou práci malých týmů. 6. Seznámení se s programy aktivit v přírodě pro starší občany. Příprava a vedení krátkodobých akcí. 7. Samostatná orientace v informačních zdrojích z ČR i zahraničí. 8. Provedení vlastního průzkumu vztahujícího se k využívání aktivit v přírodě ve volném času různých skupin populace.
Cvičení: 1. Aplikace sportů a aktivit v přírodě do všeobecně vzdělávacích předmětů na ZŠ a SŠ. 2. Projekty výchovy v přírodě zaměřené na programy škol v přírodě. |