SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Application of Outdoor Sports and Activities in School Curriculum and Leisure Programmes - PSPP250C
Title: Application of Outdoor Sports and Activities in School Curriculum and Leisure Programmes - ERASMUS
Guaranteed by: Sporty v přírodě (51-600400)
Faculty: Faculty of Physical Education and Sport
Actual: from 2021
Semester: summer
Points: 0
E-Credits: 6
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:1/1, C [HT]
Extent per academic year: 28 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: cancelled
Language: English
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level:  
Note: prefer medical statement
course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. Mgr. Jiří Baláš, Ph.D.
Examination dates   Schedule   Noticeboard   
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Ivana Turčová, Ph.D. (30.06.2008)
Seznámení se současným stavem aktivit a sportů v přírodě v České republice. Současná doba ve vztahu k aktivitám v přírodě. Organizace a školy rozvíjející aktivity v přírodě. Aplikace sportů a aktivit v přírodě do výuky všeobecně vzdělávacích předmětů na základní a střední škole. Cílem předmětu bude ukázat význam těchto aktivit jako nových forem výuky všeobecně vzdělávacích předmětů i prostředků výchovného působení. Programy volného času představují široké možnosti pro uplatnění aktivit v přírodě. Studenti budou seznámeni s různými typy programů nabízených pro mládež i dospělé ve volném čase. Získají informace o zaměření práce různých typů občanských sdružení a organizací zřizovaných obcemi i státními organizacemi.
Literature - Czech
Last update: PhDr. Ivana Turčová, Ph.D. (30.06.2008)

NEUMAN, J. Turistika a sporty v přírodě: přehled základních znalostí a dovedností pro výchovu v přírodě. Praha: Portál, 2000.

COOPER, G. Outdoors with young people. Russel House Publishing Limidet: Dorset, 1998.

HIGGINS, P., NICOL, R. Outdoor Education: Autentic Learnig in the Context of Landscapes. Vol.2, KISA, Sweden, 2002.

HUNT, J. (editor). In search of adventure. Guilford:Talbot Adair Press, 1989, 261 s. ISBN 0 9511835 4 0.

BARNES, P. Leadership with Young People. Russell House, 2002. ISBN 1-903855-07-1.

HUMBERSTONE, B. and BROWN, H. (Eds.). Shaping the Outdoor Profession through Higher Education. IOL, 2006. ISBN 1-898555-11-7.

Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Ivana Turčová, Ph.D. (30.06.2008)

Přednášky

1. Současné trendy ve společnosti a rozvoj aktivit v přírodě.

2. Odborné organizace zabývající se rozvojem aktivit v přírodě.

3. Školy, státní organizace, organizace mládeže, občanská sdružení, cestovní kanceláře, outdoorové firmy v ČR.

4. Výchova v přírodě v mateřských, základních, středních a vysokých školách. Výchova v přírodě jako samostatný vyučovací předmět (principy, zásady, metody).

5. Aplikace sportů a aktivit v přírodě do výuky tělesné výchovy.

6. Využití aplikací (sportů a aktivit v přírodě) na školách v přírodě, blokové výuce a v tématicky zaměřených projektech.

7. Aplikace sportů a aktivit v přírodě do výuky všeobecně vzdělávacích předmětů.

8. Volný čas, aktivity v přírodě a kvalita života.

9. Postavení sportů a aktivit v přírodě v aktivitách volného času - srovnání s vyspělými státy.

10. Organizace a zařízení nabízející aktivity v přírodě v programech volného času i v mimoškolní výchově.

11. Příprava odborníků pro volný čas, právní a bezpečnostní normy pro práci s dětmi.

12. Zvláštnosti procesu učení a výchovy v programech volného času i ve výchově mimo vyučování.

atp.

Semináře:

1. Vyhledávání a zpracování charakteristiky aplikačních a rozvojových programů využívajících aktivity v přírodě k učení a výchově v ČR i v zahraničí.

2. Setkání se zástupci různých organizací a občanských sdružení, analýza programu.

3. Činnost koordinačních orgánů a zařízení (např. Rada dětí a mládeže, Institut dětí a mládeže).

4. Aplikace aktivit v přírodě pro specifické skupiny mládeže, protidrogové programy. Zpracování a vedení krátkodobých programů.

5. Střediska pro volný čas a domovy mládeže, programy a mezinárodní srovnání. Důraz na samostatnou práci malých týmů.

6. Seznámení se s programy aktivit v přírodě pro starší občany. Příprava a vedení krátkodobých akcí.

7. Samostatná orientace v informačních zdrojích z ČR i zahraničí.

8. Provedení vlastního průzkumu vztahujícího se k využívání aktivit v přírodě ve volném času různých skupin populace.

Cvičení:

1. Aplikace sportů a aktivit v přírodě do všeobecně vzdělávacích předmětů na ZŠ a SŠ.

2. Projekty výchovy v přírodě zaměřené na programy škol v přírodě.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html