SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
INTERNATIONAL DIMENSION OF OUTDOOR ACTIVITIES AND EDUCATION - PSPP246C
Title: International Dimension of Outdoor Activities and Education
Guaranteed by: Sporty v přírodě (51-600400)
Faculty: Faculty of Physical Education and Sport
Actual: from 2021
Semester: summer
Points: 0
E-Credits: 6
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:1/1, C [HT]
Extent per academic year: 28 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: cancelled
Language: English
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level:  
Note: prefer medical statement
course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. Mgr. Jiří Baláš, Ph.D.
Examination dates   Schedule   Noticeboard   
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Dana Finková, Ph.D. (01.07.2008)
Studenti se seznámí s mezinárodními souvislostmi teorie i praxe aplikovaného využívání aktivit v přírodě. Charakteristika škol, organizací a hnutí bude konfrontována se situací v ČR. Mnohé informace ze zahraničí mohou ovlivnit rychlejší rozvoj v ČR.
Literature - Czech
Last update: PhDr. Dana Finková, Ph.D. (01.07.2008)

HUNT, J. (Ed.). In Search of Adventure. Guilford: Talbot Adair Press, 1989.

HIGGINS, P., LOYNES, C., CROWTHER, N. (Ed.). A Guide for Outdoor Educators in Scotland. Penrith: Scottish Advisory Panel for Outdoor Education, 1998.

HIGGINS, P., & NICOL, R. (Eds.). Outdoor Education: Authentic Learning in the context of Landscapes (Vol. 2). Kisa, Sweden, 2002.

HIGGINS, P., & HUMBERSTONE, B. (1999). Outdoor Education and Experiential Learning in the UK. Lüneberg: Lüneburg University Press, 1999.

Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Dana Finková, Ph.D. (01.07.2008)

Přednášky:

1. Vymezení kritérií pro hodnocení úrovně rozvoje rekreačních i výchovných aplikací aktivit v přírodě.

2. Charakteristika hnutí Outward Bound a jeho zakladatele K. Hahna.

3. Pojetí norského friluftslivu.

4. Charakteristika rozvoje aplikací aktivit v přírodě a výchovy ve Velké Británii, v zemi s nejstarší tradicí.

5. Přístupy, organizace, školy a trendy v USA.

6. Rozvoj výchovných aplikací aktivit v přírodě v německy mluvících zemích.

7. Rozvoj ve Francii a zemích dřívějšího Beneluxu.

8. Skandinávské země (Švédsko, Finsko, Dánsko).

9. Situace v zemích tzv. výchovní Evropy.

10. Posouzení rozvoje výchovných a rekreačních aplikací aktivit v přírodě v ČR.

Semináře:

1. Získání nových informací o rozvoji výchovy v přírodě v Evropské unii i ve světě.

2. Zpracování přehledu mezinárodních organizací zabývajících se aktivitami v přírodě.

3. Možnosti mezinárodní spolupráce ČR v oblasti aktivit v přírodě.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html