SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Sport Specialization IV - Coaching, Basketball - PSPH722
Title: Sportovní specializace IV – Trenérství, basketbal
Guaranteed by: Department of Sport Games (51-300700)
Faculty: Faculty of Physical Education and Sport
Actual: from 2022
Semester: winter
Points: 0
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:1/1, C+Ex [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level:  
Note: prefer medical statement
course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
Guarantor: PhDr. Kateřina Jurková, Ph.D.
Incompatibility : PSPH722K
Interchangeability : PSPH698, PSPH722K
Is interchangeable with: PSPH722K
In complex interchangeability with: PSPH698
Annotation - Czech
Last update: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (19.06.2019)
Didaktika basketbalu v podmínkách sportovního tréninku (s přihlédnutím k realizaci u dětí a mládeže). Požadavky na rozvoj herní výkonnosti v aspektech současného pojetí herního výkonu světové elitní úrovně. Didaktické tendence a současné přístupy k tvorbě učebních podmínek.
Literature - Czech
Last update: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (19.06.2019)

DOBRÝ, L., VELENSKÝ, E. Košíková. Teorie a didaktika. Praha : SPN, 1987.

DOBRÝ, L., SEMIGINOVSKÝ, B. Sportovní hry. Výkon a trénink. Praha : Olympia, 1988.

DOBRÝ, L. Didaktika sportovních her. Praha : SPN 1988.

DOBRÝ, L. a kol. Integrovaná praxe ve sportovních hrách. Tělesná výchova a sport mládeže, ročník 77, 2/2011. s. 7-17. ISSN 1210-7689.

JANSA, P. a kol. Pedagogika sportu. Praha : Nakladatelství Karolinum, 2012.

PSOTTA, R., VELENSKÝ, M. a kol. Základy didaktiky sportovních her. Praha : Nakladatelství Karolinum, 2009.

VELENSKÝ, M. a kol. Průpravné hry. Praha : Karolinum, 2005.

VELENSKÝ, M. Pojetí basketbalového učiva pro děti a mládež. Praha : Karolinum, 2008.

VELENSKÝ, M., KAPRÁLEK, T. Děti a basketbal? Nechme je hrát! Tělesná výchova a sport mládeže, ročník 78, č. 3/2012, s. 29-35.

VELENSKÝ, M. Jak na základy obrany v basketbale dětí. Tělesná výchova a sport mládeže, ročník 79, č. 3/2013, s. 26-30 (I. část), ročník 79, č. 4/2013, s. 28-33 (II. část)

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (19.06.2019)

1. Rekapitulace základních pojmů v didaktice sportovních her. Objekty a subjekty řízení v didaktickém procesu ve sportovních hrách. Záměry a cíle didaktiky sportovních her s přihlédnutím k oblastem realizace (školní TV x sportovní trénink). Herní dovednosti.

2. Rekapitulace determinant individuálního a týmového herního výkonu.

3. Tvorba didaktického systému učiva zejména u dětí a mládeže. Charakteristika současného elitního basketbalu a důsledky pro pojetí tréninkového procesu dětí a mládeže. Interpretace pojmu „učivo“ s přihlédnutím k použití v tréninkovém procesu ve sportovních hrách.

4. Součásti tréninkového procesu a jejich aplikace v integrované praxi. Kondiční trénink. Teoretické přístupy k řešení otázek rozvoje herní výkonnosti ve sportovním tréninku.

5. K pojetí integrované praxe, aplikace metodicko-organizačních forem. Přístupy k problematice basketbalu dětí a mládeže. Možnosti a význam modifikací pravidel basketbalu. Interpretace pojmu „hra“ ve prospěch rozvoje herní výkonnosti u dětí a mládeže.

6. K možnostem uplatnění didaktických metod. Metoda věcné a časové strukturace herních činností v didaktice basketbalu.

7. K možnostem uplatnění didaktických metod. Metoda koncentrace a distribuce herních činností v didaktice basketbalu.

8. K možnostem uplatnění didaktických metod. Metoda manipulace se zatížením v bio-energetickém smyslu v didaktice basketbalu.

9. Didaktické styly. Význam a možnosti aplikace. Motivace hráčů a hráček k učení.

10. Diagnostika, diagnostikování ve sportovních hrách. Klasifikace, techniky, význam. K problematice testování ve sportovních hrách.

11. Přístupy k hodnocení herního výkonu. Kvantitativní analýzy herního výkonu.

12. Přístupy k hodnocení herního výkonu. Kvalitativní a kombinované analýzy herního výkonu.

13. Seminář k námětům bakalářských prací. Osnova a zpracování bakalářských prací.

14. Závěrečná lekce, shrnutí, udílení zápočtů.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html