SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Basics of sport training of Sport Games - PSPH297N
Title: Základy sportovního tréninku ve sportovních hrách
Guaranteed by: Department of Sport Games (51-300700)
Faculty: Faculty of Physical Education and Sport
Actual: from 2022
Semester: winter
Points: 0
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:1/1, C [HT]
Extent per academic year: 28 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: 10
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level:  
Note: prefer medical statement
course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
Guarantor: PaedDr. Michael Velenský, Ph.D.
Examination dates   Schedule   Noticeboard   
Annotation - Czech
Last update: Mgr. Pavel Frýbort, Ph.D. (18.11.2010)
Vytváření podmínek pro učení herním dovednostem a obecněji pojaté předpoklady v aspektech rozvoje herního výkonu, a to se zaměřením na sportovní trénink dětí a mládeže. Didaktické aplikace na příkladech basketbalu a volejbalu.
Literature - Czech
Last update: Mgr. Pavel Frýbort, Ph.D. (18.11.2010)
Doporučená literatura
BUCHTEL, J. Teorie a didaktika volejbalu. Praha : Karolinum, 2006.

BUZEK, M, PROCHÁZKA, L. Česká fotbalová škola. Praha : Olympia, 1999.

TŮMA, M., TKADLEC, J. Hry s míčem pro děti. Praha : Grada Publishing, 2010

VELENSKÝ, M. Pojetí basketbalového učiva pro děti a mládež. Praha : Karolinum, 2008.

Requirements to the exam - Czech
Last update: Mgr. Pavel Frýbort, Ph.D. (18.11.2010)

Účast ve výuce.

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Pavel Frýbort, Ph.D. (18.11.2010)

1. Vstup do problematiky, cíle a záměry sportovního tréninku dětí a mládeže, pojetí výkonu ve sportovních hrách, didaktický proces ve sportovním tréninku, rozvoj a kultivace herního výkonu dětí/mládeže v zásadách přiměřenosti a zdravého rozumu.

2. Všestranná pohybová příprava jako součást učebního procesu, význam z hlediska požadavků na rozvoj a kultivaci individuálního herního výkonu.

3. Variabilní praxe (původ a podstata) jako jeden ze základních předpokladů efektivity učebního procesu.

4. K možnostem uplatnění sportovně herního učiva u dětí mladšího školního věku.

5. Dovednostně kondiční předpoklady pro rozvoj a kultivaci herního výkonu, význam speciálních běžeckých cvičení.

6. Dovednostně kondiční předpoklady pro rozvoj a kultivaci herního výkonu, význam speciálních odrazových cvičení.

7. Výklad pojmu ?agility?. Význam a aplikace

8. Vytváření podmínek pro učení herním činnostem jednotlivce individuálního typu.

9. Vytváření podmínek pro učení herním činnostem jednotlivce vztahového typu.

10. Rozvoj tzv. herního myšlení u dětí a mládeže,

11. Herní dovednosti (jednotlivců) jako významný prvek v předpokladech budování součinnosti celého družstva.

12. Význam regenerace, kompenzační cvičení ve sportovním tréninku dětí a mládeže.

13. Diagnostika, diagnostikování herního výkonu dětí a mládeže.

14. Rekapitulace, závěrečná lekce.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html