SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Teaching practice in Schools - PPPD226K
Title: Pedagogická praxe ve škole
Guaranteed by: Centrum profesní přípravy a kariérního poradenství (51-140004)
Faculty: Faculty of Physical Education and Sport
Actual: from 2023
Semester: summer
Points: 0
E-Credits: 6
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:8/0, C [HS]
Capacity: 20 / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Level:  
Note: prefer medical statement
course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Veronika Nürnbergerová, Ph.D.
Teacher(s): PhDr. Veronika Nürnbergerová, Ph.D.
Interchangeability : PPPD226
Is incompatible with: PPPD226
Is interchangeable with: PPPD226
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Veronika Nürnbergerová, Ph.D. (16.01.2024)
Během praxe student/ka spolupracuje s učitelem/učitelkou na činnostech spojených s rolí asistenta pedagoga ve školní třídě. Obsah praxe stanovuje garantka předmětu a učitel/ka ve škole, u nichž studující vykonává asistentskou praxi.
Course completion requirements - Czech
Last update: PhDr. Veronika Nürnbergerová, Ph.D. (11.03.2024)

Požadavky pro udělení zápočtu:

  • absolvování asistentské praxe v požadovaném rozsahu (doložena odevzdáním podepsaného protokolu)
  • vypracování reflektivních otázek
  • účast na seminářích.
Literature - Czech
Last update: PhDr. Veronika Nürnbergerová, Ph.D. (17.02.2023)

Povinná:

FLEMR, L. a kol. (2021). Pedagogické praxe v tělesné výchově a odborné praxe ve sportu. Praha: Karolinum.

FIALOVÁ, L., FLEMR, L., MARÁDOVÁ, E., MUŽÍK, V. (2015). Vzdělávací oblast Člověk a zdraví v současné škole. Praha: Karolinum.

RVP ZV - Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání

RVP G* - Rámcové vzdělávací programy pro gymnázia

RVP SOV - Rámcové vzdělávací programy středního odborného vzdělávání

KYRIACOU, C. (2012). Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. Praha.

Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Veronika Nürnbergerová, Ph.D. (16.01.2024)

Rámcový plán výuky asistentské praxe ve škole:

1. Úvod do výuky, seznámení s cíli předmětu, požadavky a organizací předmětu

2. zapojení do výuky v pozici asistenta pedagoga

3. průběžné konzultace

4. Závěrečný seminář (obhajoba závěrů pozorování), vyhodnocení výuky, zápočty.

Cílem praxe je vytvářet a posilovat pedagogické kompetence, spolupracovat s učitelem/učitelkou v rámci přímé i nepřímé pedagogické činnosti, zkoušet si vést krátké pedagogické aktivity s různými žáky.

Zároveň nabízí učitelům příležitost sdílení inspirace a zkušeností, vyšší míru individualizace a diferenciace výuky včetně příležitostí k zajištění vyšší míry bezpečnosti při vybraných pohybových aktivitách. Součástí může být i tandemové vedení výuky.

Podmínky a rozsah asistentské praxe:

  • bude probíhat v průběhu letního semestru v týdnech od 26. února do 17. května 2024 v hodinách tělesné výchovy
  • výuka probíhá ve složení 1 učitel/ka + 1 student/ka v roli asistenta pedagoga
  • Praxe bude probíhat v rozsahu 2 vyučovacích hodin týdně + čas nutný na přípravu a domluvu s pedagogem
  • studující si průběžně vedou deník praxe.
  • Studenti vykonávají činnosti asistenta pedagoga v konkrétní třídě, podílejí se na přípravě hodiny, na vyplňování administrativy, školní dokumentace – podle časových možností-
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html