SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Teaching School PE - PPPD113N
Title: Didaktika školní TV
Guaranteed by: Department of Social Sciences Foundation in Kinanthropology (51-300000)
Faculty: Faculty of Physical Education and Sport
Actual: from 2023
Semester: winter
Points: 0
E-Credits: 4
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:1/1, C+Ex [HT]
Extent per academic year: 28 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level:  
Guarantor: prof. PaedDr. Ludmila Fialová, Ph.D.
Is incompatible with: PPPD114N
Is interchangeable with: PPPD114N
Examination dates   Schedule   Noticeboard   
Annotation -
Last update: PhDr. Rostislav Čichoň, Ph.D. (01.11.2019)
This subject follows knowledge from psychology, pedagogy and basis of didactics. It informs about actual situation in school Physical education. It brings overview related to projects, content, organization changes, curriculum, evaluation and conditions in school PE. It deals with frequent mistakes of university students in start of school practice and also common offences of pupils. The subject is on the borderland between theory (didactic knowledge) and practice (preparation for the first pedagogical act in the school conditions).
Aim of the course - Czech
Last update: prof. PaedDr. Ludmila Fialová, Ph.D. (01.10.2020)

Cíl předmětu:

Připravit studenta na školní praxi se zaměřením na:

  • vědomosti obecné (kurikulum) a speciální (specifika TV)
  • pedagogické schopnosti (didaktické, percepční, komunikativní, organizační, tvůrčí, akademické …)

Studijní opory:

  • přednášky a semináře
  • doporučená literatura
  • nástroje distančního způsobu výuky (LMS Moodle s prezentacemi přednášek, MS TEAMS pro distanční výuku formou přednášky i seminárních výstupů studentů)

Didaktika ŠTV 227N prezenční

Kód předmětu na přihlášení: t6v4g2i

Virtuální místnost v kalendáři v den a čas:

Připojit se ke schůzce přes Microsoft Teams

Další informace o aplikaci Teams | Možnosti schůzky

Připojit pomocí videokonferenčního zařízení

475631015@t.plcm.vc VTC Conference ID: 1262222464

Pokyny pro alternativní vytáčení videokonferenčních zařízení

Literature -
Last update: PhDr. Rostislav Čichoň, Ph.D. (01.11.2019)

FIALOVÁ Ludmila, FLEMR Libor, MARÁDOVÁ, Eva, MUŽÍK, Vladimír. Vzdělávací oblast Člověk a zdraví v současné škole. Praha: Karolinum, 2014. ISBN 978-80-246-2885-1.

Fialová, L.: Aktuální témata didaktiky. Praha: Karolinum, 2010.

Kyriacou: Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 1996.

Petty: Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996.

Cangelosi: Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 1994.

Slavík: Hodnocení v současné škole. Praha: Portál, 1999.

Helms: Lépe motivovat, méně se rozčilovat. Praha: Portál, 1996

Časopis TVSM: posledních 5 ročníků

Rámcové vzdělávací programy pro různé typy škol

Metodický portál pro učitele na www stránkách MŠMT ČR

Requirements to the exam - Czech
Last update: PhDr. Libor Flemr, Ph.D. (22.02.2013)

Poslední úprava: Prof. PaedDr. Ludmila Fialová, Ph.D. (24.2.2013)

Požadavky na zápočet a zkoušku:

Zápočtový test.

Seminární práce.

Pedagogický výstup.

Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Libor Flemr, Ph.D. (22.02.2013)

Poslední úprava: Prof. PaedDr. Ludmila Fialová, Ph.D. (24.2.2013)

Přednášky:

1. Podmínky pro TV (materiální, právní, kvalifikační).

2. Plánování ve školní TV (Rámcový a školní vzdělávací program, celoroční plán, příprava na vyučování).

3. Efektivita vyučovacího procesu (skladba hodiny, psychická a fyzická zátěž, pedagogicky využitý čas).

4. Diagnostická práce učitele (hodnocení a klasifikace ve školní TV, Unifit test).

5. Interkulturní výchova prostřednictvím sportu a TV.

6. Výchova ke zdraví (sebepojetí, tělesné sebepojetí, obezita, stravovací poruchy, pohybový režim).

7. Dobrodružná a prožitková cvičení ve školní TV.

Semináře:

1. Základní školské dokumenty a předpisy, pracovní zatížení učitele TV.

2. Omlouvání žáků z TV, nenošení cvičebního úboru, osvobozování z TV.

3. Nekázeň, šikana, projevy rasismu.

4. Metodický portál pro učitele TV.

5. Řízení vyučovacího procesu TV (vyučovací styly, problémové vyučování, kruhový a variabilní provoz).

6. Poznávání jiných kultur prostřednictvím her, sportů a tanců.

7. Pohybový režim školní mládeže, výchova ke zdraví.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html