SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Strategic Analysis - PMNG212
Title: Strategické analýzy
Guaranteed by: Department of Sport Management (51-300100)
Faculty: Faculty of Physical Education and Sport
Actual: from 2022
Semester: summer
Points: 0
E-Credits: 6
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:2/2, C+Ex [HT]
Capacity: unknown / unknown (0)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level:  
Guarantor: PhDr. Josef Voráček, Ph.D.
Ing. Mgr. Daniel Opelík
Annotation -
Last update: Ing. Mgr. Daniel Opelík (25.12.2021)
The course focuses on strategic analysis and knowledge of the market environment, including a specifics of the sports segment. The course aims to acquaint students with the principles of the global competitive market, as well as with strategic analysis and methods that need to be used during (or before) compilation, formulation and implementation of individual business strategies. Within the course, students will gain knowledge about the evaluation and analysis of internal resources. They will then also be introduced to analyzes that are important to sports organizations and businesses in a turbulent global economy, specifically to environmental analyzes, sectoral analyzes or analyzes of opportunities and threats that arise for organizations in a market environment. Emphasis is placed primarily on understanding the analyzes, while respecting the specificity and detail of information that relates to individual companies. Students will be exposed to the need to search for appropriate resources and their subsequent implementation in individual strategic analyzes. Last but not least, students will be acquainted with the possibilities of assigning selected analyzes to specialized agencies or with selected methods that will allow them to conduct selected surveys independently.
Aim of the course - Czech
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)

Po úspěšném absolvování předmětu bude student schopen:

  • popsat možné podnikatelské koncepce a trendy v globálním tržním prostředí,
  • vysvětlit a následně aplikovat jednotlivé metody a strategické analýzy týkající se vnějšího prostředí firmy,
  • vysvětlit a následně aplikovat jednotlivé metody a strategické analýzy týkající se vnitřního prostředí firmy,
  • provést syntézu realizovaných dílčích strategických analýz a uvést nejpodstatnější závěry, které ze syntézy vyplývají,
  • vyhledat informace a relevantní náležitosti pro kvalifikované zpracování strategické analýzy,
  • navrhnout doporučení marketingových strategií na základě provedených strategických analýz,
  • zdůvodnit potřebnost realizace marketingového výzkumu a sestavit jeho základní zadání,
  • prezentovat výstupy z provedených analýz.
Course completion requirements - Czech
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)

Požadavky na zápočet:

  • zpracování analýz pro vybraný sportovní subjekt
  • komplexní závěrečná prezentace zpracovaných analýz

Požadavky na zkoušku:

  • písemná - rozbor vybrané části včetně praktické aplikace
Literature - Czech
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)

Povinná:

Grasseová, M. (2012). Analýza podniku v rukou manažera: 33 nejpoužívanějších metod strategického řízení (2. vyd.). Brno: BizBooks.
Magretta, J., & Grusová, I. (2012). Michael Porter jasně a srozumitelně: O konkurenci a strategii (Vyd. 1.). Praha: Management Press.
Hanzelková, A. (2013). Business strategie: Krok za krokem (Vyd. 1.). V Praze: C.H. Beck.
O’Brien, D., Parent, M. M., Ferkins, L., & Gowthorp, L. (2019). Strategic management in sport. Routledge.
Shilbury, D., Westerbeek, H., Quick, S., Funk, D., & Karg, A. (2020). Strategic sport marketing. Routledge.

Doporučená:

Sedláčková, H. (2006). Strategická analýza (2., přeprac. a rozš. vyd.). Praha: C.H. Beck.
West, D. (2010). Strategic marketing: Creating competitive advantage (2nd ed.). New York: Oxford University Press.
Varmus, M., Kubina, M., & Adámik, R. (2021). Strategic Sport Management: Sustainability of Sports Clubs. Springer Nature.
Varmus, M., Kubina, M., & Adámik, R. Strategic Sport Management.

Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)

Přednášky:

  1. Moderní podnikatelské koncepce v kontextu marketingu, strategický přístup
  2. Trendy v globálním prostředí, strategická situační analýza sportovní organizace
  3. Analýza vnějšího prostředí firmy, makrookolí
  4. Analýza vnějšího prostředí firmy, mikrookolí
  5. Portfolio analýza
  6. Analýza životního cyklu odvětví v kontextu životních cyklů produktu
  7. Interní analýza firmy
  8. Shrnutí výsledků situační analýzy, SWOT analýza
  9. Typy a varianty marketingových strategií
  10. Systémy pro strategickou segmentaci, marketingový výzkum positioningu
  11. Cenové strategie a jejich analýzy
  12. Marketingový výzkum, brief
  13. Marketingový výzkum formou kvalitativních šetření
  14. Marketingová strategie pro mezinárodní trhy

Semináře:

  1. Principy strategické situační analýzy. Zásady pro zápočet.
  2. Analýzy makrookolí sportovní organizace, praktický postup.
  3. Analýzy makrookolí sportovní organizace, praktický postup.
  4. Analýzy mikrookolí sportovní organizace, praktický postup.
  5. Analýzy mikrookolí sportovní organizace, praktický postup.
  6. Vybrané portfolio analýzy, praktický postup.
  7. Vybrané portfolio analýzy, praktický postup.
  8. Analýzy životního cyklu produktů organizace, praktický postup.
  9. Životní cyklus odvětví a hodnotová křivka, praktický postup.
  10. SWOT analýza, praktický postup.
  11. Varianty marketingových strategií ve firemní praxi, praktický postup sestavení strategie.
  12. Tvorba marketingového výzkumu se specifiky sportovního prostředí.
  13. Prezentace závěrečných zpráv z analýzy I.
  14. Prezentace závěrečných zpráv z analýzy II.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html