SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Research in sports management and marketing - PMNG211
Title: Výzkum ve sportovním managementu a marketingu
Guaranteed by: Department of Sport Management (51-300100)
Faculty: Faculty of Physical Education and Sport
Actual: from 2023 to 2023
Semester: summer
Points: 0
E-Credits: 4
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:1/1, C+Ex [HT]
Capacity: unknown / unknown (0)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level:  
Guarantor: doc. PhDr. Jan Šíma, Ph.D.
Ing. Mgr. Daniel Opelík
Annotation -
Last update: Ing. Mgr. Daniel Opelík (02.02.2022)
The course aims to acquaint students with the possibilities of research in the environment of sports management and marketing. The course will introduce methods and techniques of marketing research or research conducted in the environment of sports and management. Students will be introduced to research structures for academic purposes, but also for surveys required by the application sphere in the sports segment. Students will be explained the basic methodological settings of research or survey and then the possibilities of their evaluation.
Aim of the course - Czech
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)

Po úspěšném absolvování předmětu bude student schopen:

  • vysvětlit základní rozdíly mezi kvantitativním a kvalitativním výzkumem při respektování specifik sportovního prostředí,
  • popsat a vymezit jednotlivé formy kvalitativního výzkumu ve sportovním managementu,
  • popsat a vymezit jednotlivé formy kvalitativního výzkumu ve sportovním marketingu,
  • sestavit design marketingového výzkumu,
  • vypracovat marketingový brief, ale i zpracovat zadání dle marketingového briefu,
  • sestavit plán vlastního výzkumného kvalitativního šetření,
  • kódovat a vyhodnocovat kvalitativní data,
  • sepsat výzkumnou zprávu a prezentovat výsledky výzkumu ve sportovním managementu a marketingu.

Course completion requirements - Czech
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)

Požadavky na zápočet:

  • sestavit vlastní kvalitativní výzkum ve sportovním managementu či marketingu
  • vypracovat závěrečnou výzkumnou zprávu

Požadavky na zkoušku:

  • ústní zkouška
Literature - Czech
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)

Kozel, R. (2006). Moderní marketingový výzkum. Grada Publishing as.
Radek, T. (2017). Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Grada Publishing as.
Miroslav, F., & David, M. (2020). Marketingový výzkum: v udržitelném marketingovém managementu. Grada Publishing as.
Hair, J. F., Bush, R. P., & Ortinau, D. J. (2014). Marketing research (Vol. 2). Australia: McGraw-Hill Education.
McDaniel Jr, C., & Gates, R. (2020). Marketing research. John Wiley & Sons.
Švaříček, R. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. PORTÁL sro.
Silverman, D. (Ed.). (2020). Qualitative research. sage.
Šíma, J. (2016). Kvalita služeb sportovních zařízení a možnosti jejího hodnocení. Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum.
Santomier, J., & Hogan, P. (2013). Social media and prosumerism: implications for sport marketing research. In Handbook of research on sport and business. Edward Elgar Publishing.

Requirements to the exam - Czech
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)

Požadavky na zápočet:

  • sestavit vlastní kvalitativní výzkum ve sportovním managementu či marketingu
  • vypracovat závěrečnou výzkumnou zprávu

Požadavky na zkoušku:

  • ústní zkouška
Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)

Přednášky:

  1. Principy kvalitativního výzkumu, základy aplikace výzkumů pro sportovní management
  2. Kvalitativní výzkum ve sportovním marketingu a marketingové komunikaci
  3. Design marketingového výzkumu
  4. Zadaná marketingových výzkumů, agenturní brief
  5. Kódování a vyhodnocování kvalitativních dat
  6. Měření a zjišťování kvality sportovních služeb
  7. Využití kvalitativních a kvantitativních šetření ve sportovním managementu

Semináře:

  1. Úvod do výzkumných metod využívaných ve sportovním managementu
  2. Ukázky vybraných výzkumů z prostředí managementu a marketingu sportu, využití eye trackingu ve sportovním managementu
  3. Výběr a sestavení vlastního kvalitativního šetření ve sportovním managementu či marketingu
  4. Rozdíly mezi jednotlivými typy a metodami kvalitativního výzkumu, realizace vlastního šetření
  5. Kódování a vyhodnocování kvalitativních dat
  6. Kódování a vyhodnocování kvalitativních dat
  7. Prezentace a interpretace výzkumných zjištění
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html