SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Marketing - PMNG208
Title: Marketing
Guaranteed by: Department of Sport Management (51-300100)
Faculty: Faculty of Physical Education and Sport
Actual: from 2022 to 2023
Semester: winter
Points: 0
E-Credits: 6
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:2/2, C+Ex [HT]
Capacity: unknown / unknown (0)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level:  
Guarantor: PhDr. Josef Voráček, Ph.D.
Annotation -
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (19.12.2021)
The course focuses on acquiring basic knowledge of marketing theory. Students learn in the first part of the basic concepts, tools, methods of marketing, the second part is dedicated to the marketing strategies of companies, and particularly with regard to sports marketing strategies in services and non-profit sector.
Aim of the course - Czech
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (29.09.2023)

Cílem výuky je vytvoření základního přehledu o fázích marketingu a jeho nástrojích tak, aby studující mohli řešit projekty se zaměřením na marketing.

Dále je cílem předmětu, aby absolventi/ky tohoto předmětu byli/y schopni/y:

  • uvést, popsat a vysvětlit marketingový algoritmus a jeho jednotlivé fáze
  • popsat význam marketingové filozofie, vysvětlit jednotlivé její části a uvést konkrétní příklady firem v kontextu jednotlivých bodů marketingové filozofie
  • uvést, popsat a vysvětlit současné druhy marketingu včetně uvedení praktických příkladů
  • vysvětlit, vypočítat a graficky znázornit základní charakteristické znaky trhu
  • uvést a popsat jednotlivé kroky marketingového výzkumu včetně používaných výzkumných metod a připravit plán pro výzkum vybraného výzkumného problému v oblasti marketingu
  • definovat, popsat a vysvětlit komplexní problematiku chování spotřebitele v návaznosti na marketing
  • definovat a popsat strukturu marketingového plánu
  • definovat produkt, uvést jednotlivé klasifikace produktů, vysvětlit model totálního produktu a problematiky sortimentu
  • znázornit, definovat, vysvětlit a zdůvodnit životní cyklus produktu, jeho různé typy, jeho jednotlivé fáze a marketingové strategie užívané v jednotlivých fázích životního cyklu produktu
  • vysvětlit význam ceny pro firmu, popsat a uvést na praktických příkladech cenové strategie, podrobně vysvětlit komplexní postup při stanovení ceny včetně praktického výpočtu konečné ceny produktu
  • definovat, uvést, popsat a vysvětlit propagaci, resp. marketingovou komunikaci, její nástroje, komunikační média a postup při tvorbě propagační strategie
  • definovat reklamu a její funkce, uvést a popsat komunikační média, vysvětlit a popsat efektivní formy reklamy, definovat, popsat, vysvětlit a vypočítat ukazatele účinnosti reklamy
  • definovat značku, její funkce, vysvětlit a popsat komplexní problematiku v oblasti strategického řízení značky
  • uvést, vysvětlit, definovat a popsat marketingové strategie firem dle podílu na trhu
  • uvést, definovat a vysvětlit významné části zákona na ochranu spotřebitele (č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele)
  • definovat, popsat a vysvětlit regulaci reklamy v ČR dle zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, ve znění pozdějších předpis

Student/ka je schopen/na výše uvedené aplikovat na praktických příkladech a pro různé situace firem na trhu. 

Course completion requirements - Czech
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)

Požadavky na zápočet:

  • zpracování praktických projektů na zadané téma, zpracování a rozbor seminární práce

Požadavky na zkoušku:

  • úspěšné zodpovězení 2 vylosovaných otázek z 40 při ústní zkoušce
Literature - Czech
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)

Povinná:

KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management – 14. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013. 816 s. ISBN 978-80-247-4150-5
VYSEKALOVÁ, J. Chování zákazníka - Jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3528-3.
ČÁSLAVOVÁ, E. Management a marketing sportu 21. století. Vydání 2020 s podporou výzkumného záměru UK FTVS Q19. Praha: Ekopress, 2020. 219 s. ISBN 978-80-87865-62-0.

Doporučená:

VYSEKALOVÁ, J. a kol. Emoce v marketingu: Jak oslovit srdce zákazníka. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2014. ISBN 978-80-247-4843-6.
VYSEKALOVÁ, J. a kol. Psychologie reklamy. 3. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-2196-5.
VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J. Reklama: Jak dělat reklamu. 3. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2010. ISBN 978-80-247-3492-7.
OGILVY, D. Ogilvy o reklamě. Praha: Management Press, 2011. ISBN 978-80-7261-154-6.
TOMEK, G., VÁVROVÁ, V. Marketing od myšlenky k realizaci. 3. vydání. Praha: Professional Publishing, 2011. 344 s. ISBN 978-80-7431-042-3

Requirements to the exam - Czech
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)

Požadavky na zápočet:

  • zpracování praktických projektů na zadané téma, zpracování a rozbor seminární práce

Požadavky na zkoušku:

  • úspěšné zodpovězení 2 vylosovaných otázek z 40 při ústní zkoušce
Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)

Přednášky:

  1. Úloha marketingu v tržně orientované ekonomice, propedeutika marketingu.
  2. Základní marketingové pojmy a koncepty. Marketingové plánování a marketingová strategie.
  3. Marketingové prostředí - analýza trhu, základní orientace ve zkoumání charakteristických znaků trhu. Konkurence.
  4. Nákupní chování spotřebitele na trhu. Hlavní faktory ovlivňující chování spotřebitele. Nákupní rozhodovací proces.
  5. Proces marketingového výzkumu. Kvantitativní a kvalitativní metody a techniky. Stanovení vzorku. Přínosy a možnosti marketingového výzkumu.
  6. Produkt, sortiment a značka.
  7. Životní cyklus produktu. Řízení výrobků prostřednictvím životního cyklu. Marketingové strategie podle životního cyklu produktu.
  8. Cena a její význam. Určování ceny. Metody cenové tvorby.
  9. Marketingová komunikace. Reklama a její regulace v ČR. Public relations. Osobní prodej. Opatření na podporu prodeje.
  10. Koncepce propagační strategie. Posuzování účinnosti reklamy vzhledem k jednotlivým médiím.
  11. Navrhování marketingových strategií pro tržní vůdce, vyzyvatele, následovatele a troškaře trhu.
  12. Marketingová strategie v období rozvoje internetu.
  13. Řízení obchodu se službami.
  14. Marketing pro neziskový sektor.

Semináře:

  1. Pojem marketing, předměty marketingu
  2. Druhy marketingu. Marketingová část podnikatelského projektu.
  3. Marketingový mix
  4. Marketingový plán
  5. Koncepce tvorby dotazníku
  6. Životní cyklus produktu a využití nástrojů marketingu.
  7. Prezentace projektů 1
  8. Prezentace projektů 1
  9. Zápočtový test
  10. Příprava propagační strategie
  11. Efektivní formy reklamy
  12. Druhy médií, měření účinnosti reklamy
  13. Prezentace projektů 2
  14. Rozbor seminárních prací
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html