SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Strategic management - PMNG161N
Title: Strategický management
Guaranteed by: Department of Sport Management (51-300100)
Faculty: Faculty of Physical Education and Sport
Actual: from 2023
Semester: winter
Points: 0
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:1/1, C [HT]
Capacity: 20 / unknown (20)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level:  
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
Guarantor: Ing. Mgr. Daniel Opelík
Teacher(s): Ing. Mgr. Daniel Opelík
Annotation -
Last update: Ing. Mgr. Daniel Opelík (04.09.2021)
The subject of strategic management focuses on more complex tasks within the management, respectively within the management of profitable organizations. The course presupposes knowledge of the basics of management, marketing, strategy or economics. The course aims to explain and clarify more complex management processes and concepts that are essential in a highly competitive market environment, not only in sports. The essence of the course consists of strategic organizational processes and optimal strategic thinking and decision-making. Emphasis is placed on understanding the basic principles of strategic thinking, the use of these principles in organizations operating in the labor market, the ability to apply the acquired knowledge to the sports market or the basics of managing organizations in an international environment.
Aim of the course - Czech
Last update: Ing. Mgr. Daniel Opelík (04.09.2021)

Cílem předmětu jsou následující výstupy:

• vysvětlit základní východiska, podstatu a smysl strategie v rámci společností,

• pracovat se změnami jako s prvky, které pomohou dosahovat inovačního potenciálu,

• schopnost definovat a identifikovat stakeholders vybrané organizace a následně doporučit způsob práce s nimi,

• vysvětlit specifika stakeholders ve sportovních organizacích,

• analyzovat a připravit či navrhnout vhodnou strategii na všech úrovních řízení v rámci (sportovní) organizace,

• umět provést základní analýzu mezinárodního tržního prostředí a zvolit vhodnou strategii pro mezinárodní trhy,

• navrhnout implementační kroky a procesy, a to včetně redefinování podnikových cílů.

Course completion requirements - Czech
Last update: Ing. Mgr. Daniel Opelík (21.07.2022)

Požadavky na zápočet:

• aktivní účast na seminářích (skupinově)
• vypracování pracovních listů
• zpracování a prezentace projektu

Literature - Czech
Last update: Ing. Mgr. Daniel Opelík (04.09.2021)

Základní studijní literatura:

FOTR, Jiří, et al. Tvorba strategie a strategické plánování: teorie a praxe. 2., aktualizované a doplněné vydání. 2020.

ZDRAŽILOVÁ, Dana. Mezinárodní management. Vysoká škola ekonomická v Praze, 2020.

Doporučená studijní literatura:

KOVÁŘ, František; ŠTRACH, Pavel. Strategický management. Vysoká škola ekonomie a managementu, 2008.

ZUZÁK, Roman. Strategický management. VSEM, 2012.

JAKUBÍKOVÁ, J. Strategický management. 2008.

KRBOVÁ, Jana. Strategické plánování ve veřejné správě. Wolters Kluwer, 2016.

Syllabus - Czech
Last update: Ing. Mgr. Daniel Opelík (15.08.2021)

Přednášky:

1. Strategické myšlení a principy strategického managementu. Podstata a smysl strategie, hodnotový řetězec.

2. Management změn v podniku.

3. Stakehodlers, úvod do stakeholder managementu, vybrané možnosti identifikace stakeholders.

4. Zájmové skupiny sportovní organizace, jejich provázanost a možnosti jejich analýzy pro strategický management sportovní organizace.

5. Podnikové strategie: Korporátní, business a funkční úroveň strategie

6. Strategické řízení pracovníků organizace v 21. století, zapojení pracovníků a strategické plánování.

7. Strategický management pro mezinárodní tržní prostředí.

Semináře:

1. Zhodnocení strategické koncepce vybrané organizace, analýza hodnotového řetězce

2. Implementace managementu změny, produktové inovace

3. Korporátní úroveň strategie vybrané organizace

4. Business a funkční úroveň strategie vybrané organizace

5. Analýza stakeholders vybrané sportovní organizace

6. Práce se stakeholders vybrané sportovní organizace

7. Implementace strategií a možnost jejich internacionalizace

Entry requirements - Czech
Last update: Ing. Mgr. Daniel Opelík (04.09.2021)

Student by měl mít základní přehled a orientaci v oblastech managementu, marketingu, strategie, případně ekonomie.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html