SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Marketing and sport - PMNG140N
Title: Marketing a sport
Guaranteed by: Department of Sport Management (51-300100)
Faculty: Faculty of Physical Education and Sport
Actual: from 2023
Semester: summer
Points: 0
E-Credits: 4
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/2, MC [HT]
Capacity: unknown / unknown (0)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level:  
Guarantor: doc. Ing. Eva Čáslavová, CSc.
Annotation -
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (18.09.2020)
The course familiarizes students with applications of marketing in sport. It characterizes the sport as a sports industry deals with its various segments, as well as sports products and their specification, which makes the success of their sales. Students work on modeling projects in marketing and sponsorship of sports organizations and sport events.
Aim of the course - Czech
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (16.08.2023)

Cílem předmětu  je získání  znalostí a přehledu o vývoji teorie marketingu sportu a možných aplikací marketingu do oblasti sportu. Výstupy z učení představují souhrnně vědomosti, znalostí a dovedností, které student studiem Marketingu sportu získá.

Student po absolutoriu sportovního marketingu umí, tedy získá  vědomosti umožňující

- popsat a vysvětlit tržní situaci ve sportu;

- vymezit vlastnosti sportovních produktů;

- popsat  a odlišit přístupy různých autorů ke klasifikaci sportovních produktů;

- popsat a vysvětlit působení tržního mechanismu ve sportu;

- popsat a odlišit  marketingový mix pro sportovní akce, sportovní služby, sportovní organizace;

- vysvětlit problematiku prodeje reklamy ve sportu v návaznosti na užití specifických médií a masových médií ve sportu;

- vysvětlit problematiku sponzorování sportu;

- připravit podklady pro jednání s partnerem sportu;

- navrhnout sponzorskou a darovací smlouvu;

- vypracovat projekt sponzoringu pro sportovní akci;

- prezentovat vývojové trendy marketingu sportu preferované jednotlivými autory i  marketingovými agenturami.

Student po absolutoriu předmětus chopen srozmitelně a přesvědčivě sdlovat laikům i odborníkům informace o problematice marketingu sportu  včetně vlastních názorů a zejména ve vztahu krealitě České republiky.

Course completion requirements - Czech
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (25.10.2019)

Požadavky na klasifikovaný zápočet:

zpracování modelové úlohy, 70%tní úspěšnost v testu

Literature - Czech
Last update: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (15.01.2019)

ČÁSLAVOVÁ, E. Management a marketing sportu. Vydání 2009 s podporou výzkumného záměru UK FTVS MSM0021620864. Praha: Olympia, 2009. 226 s. ISBN 978-80-7376-150-9.

MULLIN, B. J., HARDY, S., SUTTON,W.A. Sportmarketing. Leeds: Human Kinetics Publishers, 2000. p.441. ISBN 0-88011- 877-6.

GREY, A., SKILDUM-REID, K. Sponsorship seekerś toolkit. Second edition. Australia: McGraw Hill. 2003. ISBN 0-074-712217.

GRAHAM, S., NEIROTTI, L.D., GOLDBLAT, J. J. The ultimate guide to sports marketing. New York: McGraw Hill, 2001. ISBN 0-07-136124-3.

FERRAND, A., McCARTHY, S. Marketing the Sports Organisation: Building networks and relationships. New York: Routledge, , 2009. ISBN 0-415-45330-5.

VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J. Reklama. Praha: Grada., 2003. 122 s. ISBN 80-2470-0557-5.

HANNAGAN, T. Marketing pro neziskový sektor. Praha: Management Press, 1992. 205s., ISBN 80-85943-07-7.

Requirements to the exam - Czech
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (25.10.2019)

Požadavky na klasifikovaný zápočet:

zpracování modelové úlohy, 70%tní úspěšnost v testu

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (15.01.2019)

Semináře:

1. Uplatnění marketingu ve sportu. Marketingové aplikace ve sportu.

2. Sport jako sportovní průmysl. Segmenty sportovního průmyslu.

3. Produkty obchodovatelné ve sportu. Rozdílné přístupy ke klasifikacím sportovních produktů.

4. Tělovýchovné a sportovní služby jako produkt. Management kvality služeb.

5. Tržní situace ve sportu. Zvláštní působení tržního mechanismu.

6. Projektová úloha (zadání).

7. Dílčí koncepty marketingu ve sportu. Marketingová komunikace ve sportu. Sportovní reklama a její vlastnosti.

8. Prodej reklamy ve sportovním zařízení. Propagační strategie pro sportovní zařízení.

9. Techniky prodeje reklamy ve sportu - hodnocení účinnosti. Reklama jako zdroj příjmů sportovních organizací.

10. Sponzorování sportu. Sponzorování z pozice firem. Marketingové a komunikační cíle firem. Sponzorování z pozice sportovních organizací. Nabídka pro sponzory. Právní úprava sponzorování.

11. Ucelené koncepty marketingu ve sportu. Olympijský marketing.

12. Trendy a vývoj marketingu sportu v ČR. Značka ve sportu. Marketingové výzkumy ve sportu.

13. Zhodnocení zpracované projektové úlohy.

14. Test

Learning resources - Czech
Last update: doc. Ing. Eva Čáslavová, CSc. (04.02.2021)

K předávání informací, znalostí a odborností bude využito on-line komunikační platformy ZOOM event.. Teams (přihlášení pomocí odkazu – distribuce e-mail). Dále pro případnou distribuci materiálů či testování bude využito platformy MOODLE (přihlášení skrze SIS).

Zoom:

https://cuni-cz.zoom.us/j/92242611583?pwd=Nno4ZUlOMm13bE9qa1c2WUxOSFFKUT09

Meeting ID: 922 4261 1583

Passcode: produkt

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html