SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Market research - PMNG119
Title: Průzkum trhu
Guaranteed by: Department of Sport Management (51-300100)
Faculty: Faculty of Physical Education and Sport
Actual: from 2023
Semester: summer
Points: 0
E-Credits: 4
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:1/1, MC [HT]
Capacity: unlimited / 40 (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level:  
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Ing. Mgr. Daniel Opelík
Teacher(s): Ing. Mgr. Daniel Opelík
Annotation -
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (27.01.2021)
The course introduces students to the methods, techniques and ways of market analysis. These analyzes include both qualitative and quantitative research methods focusing on areas such as consumer behavior, the behavior of competitors, market characteristics, internal analysis of companies and other marketing research.
Aim of the course - Czech
Last update: Ing. Mgr. Daniel Opelík (24.12.2021)

Po úspěšném absolvování předmětu bude student schopen:

• vysvětlit a následně aplikovat jednotlivé metody a strategické analýzy týkající se vnějšího prostředí firmy,

• vysvětlit a následně aplikovat jednotlivé metody a strategické analýzy týkající se vnitřního prostředí firmy,

• vyhledat informace a relevantní náležitosti pro kvalifikované zpracování strategické analýzy,

• navrhnout doporučení marketingových strategií na základě provedených strategických analýz,

• zdůvodnit potřebnost realizace marketingového výzkumu a sestavit jeho základní zadání.

Course completion requirements - Czech
Last update: Ing. Mgr. Daniel Opelík (28.01.2022)

• aktivní docházka na semináře

• zpracování úkolů prezentovaných na seminářích (včetně vypracování otázek vyplývajících z pracovních listů)

• zpracování strategické situační analýzy organizace

• úspěšné absolvování zkouškového testu

Literature - Czech
Last update: Ing. Mgr. Daniel Opelík (24.01.2023)

Základní:

Grasseová, M. (2012). Analýza podniku v rukou manažera: 33 nejpoužívanějších metod strategického řízení (2. vyd.). Brno: BizBooks.
Magretta, J., & Grusová, I. (2012). Michael Porter jasně a srozumitelně: O konkurenci a strategii (Vyd. 1.). Praha: Management Press.
Hanzelková, A. (2013). Business strategie: Krok za krokem (Vyd. 1.). V Praze: C.H. Beck.
Sedláčková, H. (2006). Strategická analýza (2., přeprac. a rozš. vyd.). Praha: C.H. Beck.
West, D. (2010). Strategic marketing: Creating competitive advantage (2nd ed.). New York: Oxford University Press.
Kotler, P. (2016). Marketing management (15th global edition.). Boston: Pearson.

Doporučená:

Varmus, M., Kubina, M., & Adámik, R. (2021). Strategic Sport Management: Sustainability of Sports Clubs. Springer Nature.

O’Brien, D., Parent, M. M., Ferkins, L., & Gowthorp, L. (2019). Strategic management in sport. Routledge.

ANDREW, D., PEDERSEN, P., MCEVOY, CH. Research Methods and Design in Sport Management. United States: Human Kinetics, 2011. ISBN 978-0-7360-7385-1.
KOZEL, R., MYNÁŘOVÁ, L., SVOBODOVÁ, H. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2011. ISBN 978-80-247-3527-6.
HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 4. vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.

Syllabus - Czech
Last update: Ing. Mgr. Daniel Opelík (07.01.2022)

Přednášky:

1. Moderní podnikatelské koncepce v kontextu marketingu, strategický přístup

2. Trendy v globálním prostředí, strategická situační analýzy organizace

3. Analýza vnějšího prostředí firmy, makrookolí

4. Analýza vnějšího prostředí firmy, mikrookolí

5. Portfolio analýza

6. Analýza životního cyklu odvětví v kontextu životních cyklů produktu

7. Interní analýza firmy

8. Shrnutí výsledků situační analýzy, SWOT analýza

Semináře:

1. Typy a varianty marketingových strategií

2. Systémy pro strategickou segmentaci, marketingový výzkum positioningu

3. Cenové strategie a jejich analýzy

4. Marketingový výzkum, brief

5. Marketingový výzkum formou kvalitativních šetření

6. Marketingová strategie pro mezinárodní trhy

7. Prezentace projektů

Learning resources - Czech
Last update: Ing. Mgr. Daniel Opelík (24.01.2023)

Pro případnou distribuci materiálů či testování bude využito platformy MOODLE (přihlášení skrze SIS).

Moodle:
- (Moodle pro výuku 1/Fakulta tělesné výchovy a sportu/Katedra managementu sportu/Průzkum trhu)

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html