SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Sport and international political marketing - PMNG037N
Title: Sport a mezinárodní politický marketing
Guaranteed by: Management (51-400110)
Faculty: Faculty of Physical Education and Sport
Actual: from 2022
Semester: summer
Points: 0
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:1/1, C [HT]
Extent per academic year: 28 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: cancelled
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level:  
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
Guarantor: doc. RNDr. Bohumír Štědroň, CSc.
Classification: Sport and Physical Education > Management
Examination dates   Schedule   Noticeboard   
Annotation -
Last update: PUCHMERTLOVA/FTVS.CUNI.CZ (05.06.2008)
The subject is oriented on update applications of managerial activities and formation of marketing strategies in sport organizations of a profit and non-profit character.
Literature - Czech
Last update: STEVOVE/FTVS.CUNI.CZ (08.06.2012)

Čáslavová E., Management a marketing sportu, Olympia 2009, ISBN: 978-80-7376-150-9

Čáslavová, E. and Petráčková, J.: The Brand personality of large sport events, Kinesiology 43(2011) 1:91-106

Rychtecký, A. (2008). Lifestyle of Czech Young People and How it Changed in the Period 1996-2006. In: H-P. Brandl-Bredenbeck (Ed.). Bewegung Spiel und Sport in Kindheit und Jugend - Eine europäische Perspektive. Monograph. Achen: Mayer & Mayer, Sport Publishers´ Association. 274-288 pp.

Rychtecký, A. (2004). Vocational Education and Training Related to Sport in the Czech Republic: Situation, Trends and Perspectives. National report into EU Project: Vocasport: “Improving Employment in Sorts in Europe through Vocational Training”. Praha: UK - FTVS, University of Lyon 72s.

Rychtecký, A., Strel, J., Bebčáková, V., Herman, D. et all (2004). “Study on young people’s lifestyles and sedentariness and the role of sport in the context of education and as a means of restoring the balance”, Czech, Polish, Slovak and Slovenian cases. Report of Eastern European countries into EU Project: “Study on young people’s lifestyles and sedentariness and the role of sport in the context of education and as a means of restoring the balance”. Praha: UK - FTVS, University of Padernborn, 60p.

Rychtecký, A. (1997). Tělesná výchova a sport v České republice v procesu evropské integrace a její souvislosti politické, legislativní, koncepční i realizační. Praha: MŠMT, 92s.

Requirements to the exam - Czech
Last update: STEVOVE/FTVS.CUNI.CZ (08.06.2012)
Požadavky na klasifikovaný zápočet :
  • zpracovaná prezentace

Syllabus - Czech
Last update: STEVOVE/FTVS.CUNI.CZ (08.06.2012)
Přednášky
1. Starověký Řím, politika a sport

2. Komerční a politický marketing ve sportu; sport a politika. Politický marketing mezinárodních sportovních organizací , spolupráce a koordinace politického marketingu mezinárodních sportovních organizací.

3. Volební ankety a sport

4. Monitorování politických projevů v rádiu, televizi a na Internetu a sport

5. Měření povědomí o politických kandidátech a sport

6. Odhad mediální hodnoty politických vyjádření v médiích a sport

7. Vnímání sportovců a politiků mezi voliči, sportovci mezi politiky v ČR

8. Značka ve sportu a politickém marketingu

9. Případová studie Kalifornie a sportovec guvernér Schwarzenegger

Semináře
1. - 7. Tvorba a obhájení prezentace o politickém marketingu a sportu ve světě a v ČR dle zadané literatury.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html