|
|
|
||
Last update: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (26.03.2021)
|
|
||
Last update: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (26.03.2021)
lair, SN. a kol.: Physical fitness and all-cause mortality: A prospective study of healthy men and women. J Am Med Ass, 262 (17), 1989. Bouchard, C., Shephard, RJ., Stephens, T.: Physical activity, Fitness, and Health. Champaign: Human Kinetics, 1994. Dobrý, L.: Struktura zdravotně orientované zdatnosti. Těl Vých Sport Mlád, 64 (2), 1998. Karasik, D., Demissie, S., Cupples, L.A., Kiel, D.P.: Disentangling the genetic determinants of human aging: Biological age as an alternative to the use of survival measures. J.Geront. 60(5), 2005. Kučera, M.: Pohybový systém a zátěž. Praha, Grada, 1997. KUČERA, M. AJ. Pohyb v prevenci a terapii : kapitoly z tělovýchovného lékařství pro studenty fyzioterapie. Praha: Karolinum, 1998. 196 s. ISBN 80-7184-042-4. Nakamura, E., Moritani, T., Kanetaka, A. : Biological age versus physical fitness age. Eur.J.Appl.Physiol., 58, 1989. Newman, A.B., Haggerty, C.L., Goodpaster, B., harris, T., Kritschevsky, S., Nevitt, M., Miles T.P., Visser, M. : Strength and muscular quality in a well-functioning cohort of older adults: The health, Aging and Body Composition Study. J.Am.Geriat.Soc., 51, 2003. Paffenbarger, RS. - Hyde, RT. - Alvin, M. a kol.: Physical activity, all-cause mortality, and longevity of college alumni. N Engl J Med, 314, 1986. Seguin, R., Nelson, ME. : The benefits of strenght training for older adults. American Journal of Preventive Medicine 25, 2003. SHEPHARD, R. J. Aging, physical activity, and health. Champaign (IL): Human Kinetics, 1997. 488 s. ISBN 0-87322-889-8. PLACHETA, Z., SIEGLOVÁ, J., ŠTEJFA, M. Zátěžová diagnostika v ambulantní a klinické praxi. Praha: Grada, 1999. |
|
||
Last update: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (26.03.2021)
Praktické demonstrace, vypracování kasuistiky, aktivní přístup |
|
||
Last update: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (26.03.2021)
1.Identifikace a význam předmětu v rámci studijního programu 2.Definice intervenčních pohybových programů (IPP), vymezení souvislostí IPP 3.Zásady aplikace IPP, indikace a kontraindikace (z hlediska jedince, skupin populace apod.) 4.Východiska pro tvorbu IPP - individuální, skupinový přístup, analýza rizikových faktorů - jedinec/populace; individuální/skupinové 5.Ověření schopností studenta sestavit dle rešerše literatury návrh IPP 6.Schopnost studenta plánovat, monitorovat a realizovat sběr proměnných u jedinců cílové skupiny 7.Schopnost studenta vyhodnotit získaná data 8.Diagnostika: metody pro zjišťování morfologického a funkčního stavu těla (teorie/praxe) 9.Kasuistický výstup z výsledků diagnostických metod - ukázka 10.Schopnost hodnotit a navrhovat další možnosti IPP 11.Schopnost přenositelnosti výstupů do praxe, vymezení v rámci jedince, populační kohorty |