SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Presentation of Results of Scientific Work - PKIN275
Title: Prezentace výsledků vědecké práce
Guaranteed by: Department of Social Sciences Foundation in Kinanthropology (51-300000)
Faculty: Faculty of Physical Education and Sport
Actual: from 2022
Semester: winter
Points: 0
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:1/2, C+Ex [HT]
Capacity: 80 / 48 (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level:  
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PhDr. Martin Musálek, Ph.D.
Teacher(s): doc. PhDr. Martin Musálek, Ph.D.
Mgr. Karel Švátora, Ph.D.
Interchangeability : PFYZ085
Is interchangeable with: PFYZ085
Annotation -
Last update: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (25.05.2021)
The aim of the course is to acquire knowledge and skills in the presentation of the conclusions of research papers before professional forms.
Aim of the course - Czech
Last update: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (25.05.2021)

Cílem je osvojení si tzv soft skills. Po absolvování předmětu budou studenti schopni samostatné tvorby prezentace splňující kritéria pro věedké konefercen bebo workshopy nejen po stránce grafické, textové, ale také po stránce rétorické.

Literature - Czech
Last update: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (25.05.2021)

ČESAL, J., LIŠKA, V. a kol. Vědecké psaní a prezentace. Praha: Professional Publishing, 2007. ISBN 978-80-86946-30-6.

DI FABIO, R. P. Essentials of Rehabilitation Research Philadelphia : F.A. Davis Company, 2012.

HINDLE, T. Jak připravit dobrou prezentaci. 1. vyd. Praha: Slovart, 2001. 72 s. ISBN 80-7209-319-3.

HŮRKOVÁ-NOVOTNÁ, J. Výslovnostní norma. Praha, 1991. ISBN-13: 978-0-8036-2564-8.

KOHOUT, J. Rétorika. Umění mluvit a jednat s lidmi. Praha: Management Press, 1999.

LEECH, G. N. Principles of Pragmatics, London, New York: Longman, 1983.

NÖLLKE, C. Umění prezentace : jak přesvědčivě, srozumitelně a působivě prezentovat. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2004. 111 s. ISBN 80-247-9057-2.

QIUNN, L., GORDON, J. Documentation for Rehabilitation: A Guide to Clinical Decision Making in Physical Therapy. 3. ed., Saunders 2016, ISBN-10: 0323312330.

ŠESTÁK, Z. Jak psát a přednášet o vědě. Praha: Academia, 2000. 204 s. ISBN 80-200-0755-5.

Teaching methods - Czech
Last update: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (25.05.2021)
Vyučující:
doc. PhDr. Martin Musálek, PhD.; PhDr. Vít Třebický, Ph.D.

Přednáška:
6.10.2020, 9:15-10:45

Praxe:
1. skupina 13.10., 3.11., 1.12.

2. skupina 20.10., 10.11., 8.12.

3. skupina 27.10., 24.11., 15.12.

dělení do skupin (1.-3.) bude upřesněno vyučujícím na úvodní přednášce

Requirements to the exam - Czech
Last update: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (25.05.2021)

Požadavky na zápočet:

  • aktivní účast na cvičeních
  • prezentace zadaného tématu
Syllabus - Czech
Last update: doc. PhDr. Martin Musálek, Ph.D. (07.09.2023)

Přednášky:
1. Vědecká komunikace a její typy obecné vymezení a rozdíly mezi publikačním a konferenčním sdělením
2. Prezentace výsledků vědecké práce - orální sdělení: konferenční příspěvek, nebo prezentace výsledků závěrečné práce. Společné znaky základní pravidla, struktura příspěvku: šablony, fotny, barvy, platforma,
3. Časová osa příspěvku pro jednotlivé části prezentace v prostředí ppt, obsah jednotlivých částí v poměru k času, samotné uvedení příspěvku, hlavička prezentace, mluvené slovo a non verbální komunikace
4. Teoretická východiska, Introduction: obsah, posloupnost informací, animační pomůcky, poměr obrázek versus text, názornost při uvedení cíle příspěvku, mluvené slovo, rychlost a dikce ve sdělení

5. Otázky, hypotézy, v případě konferečního příspěvku formulace co a proč nás zajímá, animace, forma, grafické možnosti, přechod do metodické části příspěvku dikce sdělení rozdíl oproti předchozí části

6. Metodická část příspěvku struktura a hloubka informací při popisu výzkumného souboru, metod sběru dat, organizace sběru a analýzy dat, názornost text versus obrázky (např: určení demografické oblasti, výběr probandů, použití testů, věrohonost při screenshotech původních studií pro názornost diagnostické kvalt, analýza - teroie versus jak použitému statistickému postupu rozumí - dikce mluveného slova a časová dotace

7. Výsledky, struktura a množství, použití grafů, tabulek, obrázků a textu v kontextu názornosti, animační prostředky pro zvýšení názornosti našich zjištění. Dikce sdělení, rychlost mluveného slova, časová dotace

8. Diskuse, struktura množství informací s ohledem na množství výsledků, diskuse aby se diskutovalo, forma spekulace, nebo polemiky

9. Závěr: forma (text versus grafika), délka, struktura, respektování principů tzv Closing remarks nebo Summary: odlišnost od diskusní části

10. Konečná podoba prezentace tipy, triky pro navázání kontaktu s auditoriem, chování, non verbální komunikace, gesta, pozice vůči posluchačům, oblečení

Cvičení:
1. - 14. Z každé přednášky dostanou studenti konkrétní úkol. Studenti si vyberou ve vědeckých databázích v indeoxvaných časpisech studii, která je zajímá, musí být z oblasti fyzioterapie. Tuto studii musí mít ve full textové verzi a z této studie sestaví prezentaci typu závěrečné práce/konfereční příspěvek. V každém cvičením budou studenti prezentovat úkol, který jim vyučující zadá v přednášce. Vyučující vždy dá studentům zpětnou vazbu s připomínkami pro zapracování. 

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html