Last update: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (24.10.2019)
French language teaching aimed at general language competence skills acquisition (listening, speaking,
reading, writing), corresponding to A1.2 level of the Common European Framework of Reference for Languages.
Last update: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (16.01.2019)
Kurz navazuje na CJ II – základní kurz francouzštiny.
Výuka francouzského jazyka s cílem osvojit komplexní řečové dovednosti (poslech, mluvení, čtení, psaní) v rovině
obecného jazyka na úrovni A1.2 SERRJ.
Aim of the course -
Last update: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (08.02.2021)
Acquiring comprehensive general speaking skills - listening, speaking, reading, writing - at the A1.2 CEFR level. Attainment of lexical competencies at the A1.2 level according to the CEFR.
Last update: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (27.01.2021)
Osvojení a prohloubení komplexních řečových dovedností - poslech, mluvení, čtení, psaní - v rovině obecného jazyka; jazyková kompetence odpovídající úrovni A1.2 SERRJ.
Literature - Czech
Last update: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (16.01.2019)
Povinná:
GIRARDET, J., PÉCHEUR, J. Campus 1. Méthode de francais. 2. vyd. Paris: CLE International/VUEF, 2006. 205 s. ISBN 209-033308-1.
GIRARDET, J., PÉCHEUR, J. Campus 1 - Cahier d´ exercices. Méthode de francais. 2. vyd. Paris: CLE
International/SEJER, 2006. 127 s. ISBN 2-09-033243-3.
Vocabulaire illustré. 350 exercices. Niveau débutant. 2. vyd. Paris: Hachette, 1992. 144 s. ISBN 2-01-019861-1.
Requirements to the exam -
Last update: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (24.10.2019)
Credit requirements:
Regular attendance at seminars. 2 lesson absences within a semester are tolerated. To compensate for the 3rd and 4th absence at a lesson, the student will be given substitutive assignment by the course teacher. 5 or more absences do not meet basic requirements for being granted credit, the only exception being individual study scheme.
Oral presentation of a selected professional topic during the semester, involving practical demonstrations (approx. 5 minutes; written preparation of the presentation based on reference sources in the given foreign language).
Written credit test
Last update: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (24.10.2019)
Požadavky na zápočet
Pravidelná docházka do výuky: Tolerovány jsou 2 absence za semestr. Za 3. a 4. nepřítomnost učitel studentovi přidělí náhradní práci podle vlastního uvážení. 5 a více absencí se rovná nesplnění zápočtových požadavků. Výjimkou je individuální studijní plán.
V průběhu semestru samostatný mluvený projev na dané téma (cca 5 min., písemná příprava).
Písemný test.
Syllabus -
Last update: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (24.10.2019)
1. - 3. Unit 6
4. - 5. Unit 7
6. - 7. Unit 8
8. - 9. Unit 9
10. - 11. Unit 10
12. Final revision. Course evaluation. Test.
Running practice of speaking skills based on the textbook structure, regular consolidation of acquired grammar and sentence structure elements, systematic vocabulary enlargement in every lesson.
Last update: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (16.01.2019)
cvičení, čtení a porozuměním, opakování sloves 2. a 3. třídy.
2. L 4: texty, gramaticko-lexikální a poslechová cvičení, slovesa „vouloir“, „devoir“, „pouvoir“, „aller“ x
„venir“.
3. L 4: budoucí čas + časové údaje v budoucnosti, slovní zásoba k tématu RODINA.
4. L 4: téma RODINA (pokračování), zájmena osobní a přivlastňovací.
5. L 5: rozdíl mezi „oui“ x „si“, řadové číslovky, poslechová cvičení.
6. L 5: slovní zásoba k tématu ORIENTACE VE MĚSTĚ, ukazovací zájmena, předložky místa.
7. L 5: nepravidelná slovesa „voir“, „mettre“, „boire“, „lire“, slovní zásoba k tématu BYDLENÍ a MŮJ DEN.
8. L 5: konverzace na téma BYDLENÍ, MŮJ DEN.
9. L 6: zvratná slovesa, budoucí čas v záporu, opakování časových údajů.
10. L 6: příčestí minulé, rozkazovací způsob zvratných sloves.
11. L 6: „passé composé“ pravidelných sloves, zápor v „passé composé“, poslechová cvičení, opakování
rozkazovacího způsobu všech sloves.
12. L 6: „passé composé“ a pomocná slovesa „avoir“/„être“, záporná zájmena. Opakování probraného učiva.
Zhodnocení kurzu.
Průběžný nácvik řečových dovedností daný strukturou učebnice, pravidelné upevňování osvojených gramatických a syntaktických jevů, systematické rozšiřování slovní zásoby v každé vyučovací jednotce.
Learning resources -
Last update: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (13.07.2021)
For the pursposes of distance learning, the basis of our joint successful work is also the use of standard textbooks, or other sources, listed under the link "literature".
In order to meet the learning objectives and your expectations, we will use a combination of all available and permissible communication channels when teaching foreign languages, namely the MS Teams platform, the correspondence method, consultations and ongoing verification of your language competence.
Last update: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (13.07.2021)
Základem naší společné úspěšné práce je i během distanční výuky práce se standardní učebnicí, případně dalšími prameny, uvedenými pod odkazem "literatura".
Abychom naplnili cíle výuky i Vaše očekávání, budeme i za těchto mimořádných okolností při výuce cizím jazykům využívat kombinaci všech dostupných a přípustných komunikačních kanálů, jmenovitě platformu MS Teams, korespondenční metodu, konzultace i průběžné ověřování úrovně Vaší jazykové kompetence.