SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Research in Kinanthropology and Methodology - PDSK001
Title: Výzkum v kinantropologii a metodologie
Guaranteed by: Kinantropologie (51-400100)
Faculty: Faculty of Physical Education and Sport
Actual: from 2021
Semester: both
Points: 1
E-Credits: 0
Examination process:
Hours per week, examination: 1/1, Ex [HT]
Capacity: winter:unlimited / unlimited (unknown)
summer:unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level:  
Note: you can enroll for the course repeatedly
course is intended for doctoral students only
course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
can be fulfilled in the future
you can enroll for the course in winter and in summer semester
Guarantor: doc. PhDr. Martin Musálek, Ph.D.
Teacher(s): doc. PhDr. Martin Musálek, Ph.D.
prof. Silvan James Parry
prof. doc. PhDr. Jan Štochl, Ph.D.
Annotation - Czech
Last update: Mgr. Vladimír Hojka, Ph.D. (21.04.2020)
Cílem předmětu je připravit studenta k samostatnému vypracování designu výzkumné studie s kvantitativním, nebo kvalitativním charakterem a celkovým řešením definované studie v návaznosti na vymezený výzkumný problém.
Aim of the course - Czech
Last update: doc. PhDr. Martin Musálek, Ph.D. (14.10.2020)

Cílem předmětu je studenta připravit na samostatnou vědecko-výzkumnou práci. Akcent je kladen an kritické myšleni, sestavení designu výzkumné práce a základní orientace v sepisování a podávání grantových projektů

Literature - Czech
Last update: Mgr. Vladimír Hojka, Ph.D. (21.04.2020)

DAWSON, C. Introduction to Research Methods: 5th edition. How To Books, Oxford, 2019.

GRATTON, CH., JONES, I. Research Methods for Sports Studies: Third Edition. Routledge, 2015.

GREETHAM, B. How to Write Your Undergraduate Dissertation, Palgrave, 2014.

HENDL, J. Přehled statistických metod: analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál, 2009.

KERLINGER F. N., & LEE H. B. Foundations of behavioral research 4th ed. Holt, NY, 2000. ISBN-10: 0155078976

MUSÁLEK, M. (2014). Development of test batteries for diagnostics of motor laterality manifestation - link between cerebellar dominance and hand performance. Praha: Karolinum. 251 s. ISBN 978-80-246-2285-9

OCHRANA, F. Metodologie, metody a metodika vědeckého výzkumu. Praha: Karolinum, 2019.

ŠTOCHL, J. & MUSÁLEK, M. A practical guide to pilot standardization of tests. Acta Universitatis Carolinae, 2009, 45, 2, 5-15.

THOMAS, J. R., NELSON, J. K., & SILVERMAN, S. J. Research methods in physical activity. Human kinetics, 2005. ISBN-10: 0-7360-8939-X

TROCHIM, W. M. K., DONNELLY, J. P. The Research Methods Knowledge Base. Atomic Dog Publishing, Cincinnati, OH., 2006. ISBN-13: 978-1592602919.

WALKER, I.Výzkumné metody a statistika. Praha: Grada, 2012.

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Vladimír Hojka, Ph.D. (21.04.2020)
Cílem předmětu je připravit studenta k samostatnému vypracování designu výzkumné studie s kvantitativním, nebo kvalitativním charakterem a celkovým řešením definované studie v návaznosti na vymezený výzkumný problém. Sylabus: 1) Úvod do filosofie vědy; detailně budou rozebrány úkoly vědy, základní metody poznání (vědění), i limity vědy; větší důraz bude věnován pohledu filosofa Karla Poppera a jeho podmínce falzifikovatelnosti hypotéz (prof. Dr. Jim Parry - přednášky v angličtině) 2) Etické aspekty výzkumu zisk kompetencí k samostatné tvorbě dokumentu schválení výzkumu etickou komisí příslušné instituce. (doc. PhDr. Irena Parry Martínková) 3) Základy kvalitativního výzkumu: základní rámec kvalitativního přístupu (role apozice výzkumníka, orientace na subjekt předvýzkum a orientační výzkum); základní typy výzkumů v kvalitativním přístupu (případová studie, analýza dokumentů, kvalitativní evaluace); metody získávání kvalitativních dat (pozorování, metoda moderovaného rozhovoru, skupinová interview, kvalifikovaný odhad), (doc. PhDr. Jiří Mudrák, Ph.D.) 4) Kvantitativní výzkum: Typy a teoreticko-empirických výzkumných studií, účel jednotlivých typů teoreticko-empirických studií (doc. PhDr. Martin Musálek, Ph.D.) 5) Vědecký problém jeho formulace, cíl práce a jeho vztah k názvu práce výzkumná otázka, provázanost s výzkumným problémem, výzkumné hypotézy (doc. PhDr. Martin Musálek, Ph.D.) 6) Výzkumný soubor: základní typy výběrů (empirické, pravděpodobností) realizovatelnost výběru probandů v praxi, náležitosti, relevantnost výběru - velikost výzkumného souboru versus průkaznost zjištění (doc. PhDr. Martin Musálek, Ph.D.) 7) klinický versus standardizovaný nástroj, co je to mezikulturní převod nástroje - nezbytnosti a náležitosti, problematika diagnostické kvality - validita a reliabilita, zlaté standardy a jejich respektování (doc. PhDr. Martin Musálek, Ph.D.) 8) Představení nejpoužívanějších přístupů pro zpracování dat (experimentální i popisné studie) orientace ve výsledcích v konkrétních publikovaných studiích (doc. PhDr. Martin Musálek, Ph.D.) 9) Statistika v prostředí R-cran (Popisné statistiky, t-testy, anova, ancova, Regrese a korelace, faktorová analýza a strukturálního modelování (doc. PhDr. Jan Štochl, MPhil, Ph.D.)

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html