|
|
|
||
Last update: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.04.2015)
|
|
||
Last update: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.04.2015)
Speciální pedagogika znevýhodněného člověka s poruchami chování: Uvedení do problematiky osob s poruchami chování, současné trendy. Speciální pedagogika znevýhodněného člověka se specifickými poruchami učení: Umět se orientovat v problematice specifických poruch učení a užívat základní metody reedukace žáků |
|
||
Last update: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.04.2015)
Speciální pedagogika znevýhodněného člověka s poruchami chování: Helus, Z. Psychologické problémy socializace osobnosti. Praha : SPN. Langmeier, J., Matějček, Z. Psychická deprivace v dětství. Praha : Avicenum, 1963, 1974. Praha: Karolinum, 2012. Vodáčková, D. a kol. Krizová intervence. Praha : Portál, 2002. Kalina, K. a kol. Drogy a drogové závislosti 1: Mezioborový přístup. Praha: Úřad vlády ČR, 2003. Kalina, K. a kol. Drogy a drogové závislosti 2: Mezioborový přístup. Praha: Úřad vlády ČR, 2003. Langmeier, J., Matějček, Z. Psychická deprivace v dětství. Praha : Avicenum, 1963, 1974. Praha: Karolinum, 2012. Matějček, Z. a kol. Náhradní rodinná péče. Praha : Portál, 1999. MKN-10 Mezinárodní klasifikace nemocí. Praha: Psychiatrické centrum, 2000. ISBN 80-85121-44-1. Aktualizace 2012. Rotgers, F. a kol. Léčba drogových závislostí. Praha: Grada Publishing, 1999. Slomek, Z. Etopedie. 1. vyd. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2010. ISBN 978-80-86723-84-6. Černíková, V. Sociální ochrana. Praha: Policejní akademie, 2005. Heller, J., Pecinovská, O. Závislost známá neznámá. Praha: Grada Publishiong, 1996. Helus, Z. Psychologické problémy socializace osobnosti. Praha: SPN. Hort, V., Hrdlička, M, Kocourková, J., Malá, E. a kol. Dětská a adolescenční psychiatrie. Praha: Portál, 2000. Jedlička, R., Koťa, J. a kol. Děti a mládež v obtížných životních situacích. Praha: Themis, 2004. ISBN 80-7312-038-0. Presl, J. Drogová závislost. 2. vyd., Praha:MAXDORF,1995. Smolík, P. Duševní a behaviorální poruchy. Průvodce klasifikací. Nástin nozologie. Diagnostika. Praha: MAXDORF s.r.o., 1996. ISBN 80-85800-33-0. Škoviera, A. Dilemata náhradní výchovy. Praha: Portál, 2007. Vágnerová, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-678-0. Vodáčková, D. a kol. Krizová intervence. Praha: Portál, 2002. Zákon č. 40/2009 Sb., Trestní zákon. Zákon č. 109/2002 Sb., novela č. 333/20012 Sb., Zákon o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a preventivně výchovné péči ve školských zařízeních. Zákon č. 218/2003 Sb., Zákon o soudnictví ve věcech mládeže.
Speciální pedagogika znevýhodněného člověka se specifickými poruchami učení: JOŠT, J. Čtení a dyslexie. Praha: Grada, 2011. KIRBIOVÁ, A. Nešikovné dítě. Dyspraxie a další poruchy motoriky. Praha: Portál, 2000. MATĚJČEK, Z. Dyslexie - specifické poruchy čtení. Jinočany: H + H, 1995. MERTIN, V. Fonologický model poruch čteni. In Psychologické problémy člověka v měnícím se světě I. Acta universitatis carolinae. Philosophica et historica. Studia psychologica IX. Praha: UK Karolinum, 2001, s. 165-174. MICHALOVÁ, Z. Didaktogenní poruchy učení u dětí. In Specifické poruchy učení a chování. Sborník 2000. Praha: Portál, 2000, s. 102-110. NOVÁK, J. Dyskalkulie: specifické poruchy počítání. Litomyšl: Augusta, 1997. POKORNÁ, V. Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. Praha: Portál, 1997. REID, G. Dyslexia. New York: John Wiley & Sons, 1999. RIEFOVÁ, S. Nesoustředěné a neklidné dítě ve škole. Praha: Portál, 1999. SNOWLING, M.J. Dyslexia. Blackwell Publisher, 2001. VÁGNEROVÁ, M. Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Praha: Karolinum, 2005. ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. Praha: Portál, 2003. KUCHARSKÁ, A. Specifické poruchy učení v systému pedagogicko-psychologického poradenství. Pedagogika, 1996, mimořádné číslo. Psychologické služby škole. KUCHARSKÁ, A. (ed.). Specifické poruchy učení a chování. Sborník l996, 1997/98, 1999, 2000, 2005. KUCHARSKÁ, A. Prevence, intervence a terapie specifických poruch učení. In Hadj-Moussová, Z. (ed). Pedagogicko-psychologické poradenství III. Intervence. Praha: UK PedF, 2003, s. 116-155. KUCHARSKÁ, A., Mrázková, J., Wolfová, R., Tomická, V. Školní speciální pedagog. Praha: Portál, 2013. MATĚJČEK, Z. Dyslexie - specifické poruchy čtení. Jinočany: H + H, 1995. MATĚJČEK. Z. Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: SPN, 1991. ZAPLETALOVÁ, J. a kol. Obligatorní diagnózy a obligatorní diagnostika v pedagogicko-psychologických poradnách. Praha, IPPP ČR, 2006. KUCHARSKÁ, A. Nespecifické výukové problémy. In Pedagogicko-psychologické poradenství I. Vybrané problémy. Praha: UK PedF, 2005. KUCHARSKÁ, A. Riziko dyslexie. Zpravodaj Pedagogicko-psychologické poradenství: Etika v péči o klienta. Praha: IPPP ČR, 2007, č. 48, s. 28-44. KUCHARSKÁ, A. Riziko dyslexie. Pregramotnostní schopnosti a dovednosti a rozvoj gramotnosti v rizikových skupinách. Praha: PedF 2014, 2014. MATĚJČEK, Z., VÁGNEROVÁ, M. (ed.). Sociální aspekty dyslexie. Praha: UK Karolinum 2006. MERTIN, V. Podpora a rozvoj čtenářských dovedností v předškolním věku. In Psychologie pro učitelky mateřské školy. Praha: Portál, 2003, s. 121-130. MERTIN, V. Přínos rodiny k rozvoji čtenářských dovedností u dětí. In Šulová, L., Zaouche-Gaudron, C. (Eds.). Předškolní dítě a jeho svět. Praha: Karolinum, 2003b, s. 295-310. MERTIN, V. Studenti s poruchami učení na vysoké škole. Pražské sociálně vědní studie, 2007, no. 19. |