|
|
|
||
Last update: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.04.2015)
|
|
||
Last update: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.04.2015)
Speciální pedagogika znevýhodněného člověka s narušenou komunikační schopností Seznámit studenty s narušením komunikační schopnosti, které se vyskytuje u dětí v raném, předškolním a školním věku.
Speciální pedagogika znevýhodněného člověka se sluchovým postižením Uvedení do problematiky osob se sluchovým postižením, současné trendy. |
|
||
Last update: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.04.2015)
Speciální pedagogika znevýhodněného člověka s narušenou komunikační schopností ALLEN, K. E., MAROTZ, L. R. Přehled vývoje dítěte od prenatálního období do 8 let. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-614-4. KLENKOVÁ, J., BOČKOVÁ, B., BYTEŠNÍKOVÁ, I. Kapitoly pro studenty logopedie. Brno : Paido, 2012. ISBN 978-80-7315-229-1. KLENKOVÁ, J. Logopedie. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1110-9. LECHTA, V. a kol. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha : Portál 2003. ISBN 978-80-7178-8010. LECHTA, V. et al. Základy inkluzivní pedagogiky: dítě s postižením, narušením a ohrožením ve škole. Praha : Portál, 2010. ISBN: 978-3-020092-0. LECHTA, V. Metody logopedické intervence. In ŠKODOVÁ, E., JEDLIČKA, I. a kol. Klinická logopedie. 2., aktualit. vydání. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-340-6. LECHTA,V. a kol. Terapie narušené komunikační schopnosti. 1. vyd. Praha : Portál, 2005. 386 s. ISBN 80-7178-961-5. LECHTA, V. Koktavost. Komplexní přístup. Praha : Portál, 2004, ISBN 80-7178-867-8.
Speciální pedagogika znevýhodněného člověka se sluchovým postižením HÁDKOVÁ, K. Vzdělávání žáků a studentů s kochleárním implantátem. Pedagogická fakulta UK : Praha, 2012. ISBN 978-80-7290-618-5. HOLMANOVÁ, J. Vady a poruchy sluchu z hlediska klinické logopedie. In: ŠKODOVÁ, E., JEDLIČKA, I. a kol. Klinická logopedie. Praha : Portál, 2003.ss. 489-525. ISBN 80-7178-546-6. HORÁKOVÁ, R. Surdopedie. Texty k distančnímu vzdělávání. Brno : Paido, 2011. ISBN 978-80-7315-225-3. HORÁKOVÁ, R. Sluchové postižení - úvod do surdopedie. Praha : Portál, 2012. ISBN 987-80-262-0084-0. KRAHULCOVÁ, B. Komunikace sluchově postižených. Praha : Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0329-2. LEJSKA, M. Poruchy verbální komunikace a foniatrie. Brno : Paido, 2003. ISBN 80-7315-038-7. ŠLAPÁK, I.; FLORIÁNOVÁ, P. Kapitoly z otorhinolaryngologie a foniatrie. Brno : Paido, 1999. ISBN 80-85931-67-2. KOMORNÁ, M. Psaná čeština českých neslyšících - čeština jako cizí jazyk. Praha : ČKTZJ, 2008. ISBN 978-80-87153-44-4. KOMORNÁ, M. Systém vzdělávání osob se sluchovým postižením v ČR a specifika vzdělávacích metod při výuce. Praha : ČKTZJ, 2008. ISBN 978-80-87153-60-4. MACUROVÁ, A. Poznáváme český znakový jazyk (Úvodní poznámky). In Speciální pedagogika. 2001, roč. 11, č. 2, s. 69-75. ISSN 1211-2720. POTMĚŠIL, M. Sluchové postižení a sebereflexe. Praha : Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1300-0. SOURALOVÁ, E. Speciální pedagogika osob s postižením sluchu. In RENOTIÉROVÁ, M.; LUDÍKOVÁ, L. Speciální pedagogika. Olomouc: Nakladatelství Univerzity Palackého, 2003. ISBN 80-244-0646-2. Zákon č. 155/1998 Sb., o znakové řeči. Zákon č. 384/2008 Sb., o komunikačních systémech neslyšících a hluchoslepých osob. |
|
||
Last update: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (11.09.2017)
Případová studie člověka s narušnou komunikační schopností nebo se sluchovým postižením (dle výběru studenta) - zaměření na komunikační obtíže a speciálněpedagogickou intervenci. |