SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Severely disabled pre-school child - ORSP18605
Title: TZP dítě předškolního věku
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2019
Semester: summer
E-Credits: 0
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, C [HS]
Extent per academic year: 10 [hours]
Capacity: unknown / unknown (50)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: priority enrollment if the course is part of the study plan
Annotation - Czech
Last update: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (26.04.2013)
Psychomotorické zvláštnosti dětí s tělesným postižením v předškolním věku. Nejčastější typy tělesných postižení a psychosociální situace TZP dítěte. Speciálně pedagogická diagnostika motoriky a řeči u TZP dětí. Didaktická a technická podpora TZP dítěte v předškolním věku. Využití hry v terapeutickém kontextu, principy herní práce. Systém spec.pedagogických zařízení pro předškolní výchovu a vzdělávání TZP dětí. Raná péče, principy, formy, zásady. Dítě s TP před nástupem školní docházky, otázky školní zralosti. Nemocné dítě a zdravotně oslabené dítě předškolního věku - problematika přijetí, prožívání a racionálního zpracování nemoci, odraz v projevech, zásady psychoterapeutického a výchovného vedení dětí po čas jejich hospitalizace.
Literature - Czech
Last update: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (26.04.2013)

MONATOVÁ, L. Speciálně pedagogická diagnostika z hlediska vývoje dětí. Brno, Paido 2000.

SVOBODOVÁ,J. Předškolní příprava dítěte s postižením hybnosti v SPC. MU, Brno 1997

VÍTKOVÁ,M. Somatopedické aspekty. Paido, Brno 1999

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html