SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Basic of Special Education - OPVY14009
Title: Základy speciální pedagogiky
Guaranteed by: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2019
Semester: summer
E-Credits: 0
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, MC [HT]
Extent per academic year: 8 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D.
Annotation - Czech
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (07.06.2012)
Předmět je koncipován tak, aby poskytl studentům základní znalosti, které by měl mít každý pedagogický pracovník v nespecializovaných institucích pro práci s tzv. zdravou populací. Cílem je, aby se studenti seznámili s aktuálními problémy výchovy a vzdělávání žáků se zdravotním postižením a s novými integračními, humanizačními a demokratizačními trendy ve a vzdělávání dětí, mládeže a dospělých s jednotlivými druhy postižení .
Literature - Czech
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (07.06.2012)
Doporučená literatura:
AUGER, M, T., BOUCHARLAT, CH. Učitel a problémový žák.Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7148-907-0.

POKORNÁ, V. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování.Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-570-9.

SLOWÍK, J. Speciální pedagogika.Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1733-3.

Literatura k distančnímu studiu:
Drtilová, J.; Koukolík, F. Odlišné dítě. Praha : Vyšehrad, 1994. ISBN 80-7021-097-4.

Chvátalová, H. Jak se žije dětem s postižením. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7367-013-5.

Pipeková, J. a kol. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno : Paido, 2006. ISBN 80-7315-120-0.

Syllabus - Czech
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (07.06.2012)
  • speciální pedagogika, obsah, cíle, zaměření, nové trendy;
  • druhy a typy speciálních škol a školských zařízení.;
  • integrace žáků se zdravotním postižením do hlavního proudu vzdělávání.;
  • nová legislativa ve výchově a vzdělávání lidí se zdravotním postižením;
  • speciálně pedagogická centra jako nová forma péče o zdravotně postižené žáky;
  • výchova žáků s poruchami chování;
  • střediska výchovné péče pro děti a mládež.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html