SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Seminar to final thesis - OPVY14003
Title: Seminář k závěrečné práci
Guaranteed by: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2013
Semester: winter
E-Credits: 0
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, C [HT]
Extent per academic year: 8 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D.
Annotation - Czech
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (07.06.2012)
V rámci předmětu získají studenti teoretické vědomosti a praktické dovednosti nezbytné pro přípravu a vlastní zpracování závěrečné práce. Seznámí se s různými přístupy ke zpracování odborného textu. Získají přehled o základních výzkumných metodách a dovednost s nimi pracovat.
Aim of the course - Czech
Last update: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (05.12.2010)

Cílem předmětu je poskytnout posluchačům základní přehled o stavbě, fungování a vývoji lidského organismu.

Literature - Czech
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (07.06.2012)

GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000.

HOLOUŠOVÁ, D.; KROBOTOVÁ, M. Diplomové a závěrečné práce. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002. ISBN 80-244-0458-3.

SPOUSTA, V.; Vádemékum autora odborné a vědecké práce (se zaměřením na práce pedagogické). Brno: Masarykova univerzita, 2000. ISBN 80-210-2387-2.

Literatura k distančnímu studiu:
ŠVINGALOVÁ, D. Metodické pokyny pro zpracování bakalářských prací. Liberec: Technická Univerzita, 2003

Requirements to the exam - Czech
Last update: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (05.12.2010)

Požadavky ke zkoušce: posluchači prokáží znalost zadané odborné literatury v rozsahu sylabu.

Syllabus -
Last update: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (05.12.2010)

1. Implications of inheritance and surrounding at physical and physical nature of individual.

2. Building, function and development specifics of organ systems.

3. Principles of humoral and nervous regulation of functions of organism.

4. Lifestyle and risk factors of lifestyle.

5. Principles of effectual first aid.

6. Hygienic requirements on educational process and leisure-time activities.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html