The course provides basic information on leisure-time education, an overview of school institutions for extracurricular education, and it aims to motivate students to work in this field.
Last update: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (04.07.2013)
Cílem předmětu je schopnost aplikace základních pedagogických pojmů ve specifických podmínkách výchovy ve volném čase a orientace v této problematice.
Aim of the course -
Last update: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (04.07.2013)
The aim of this course is to learn about various children and youth leisure time institutions and to get knowledge of their structures, activities and functions.
Last update: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (04.07.2013)
Poznat jednotlivá zařízení pro trávení volného času dětí a mládeže, seznámit se s jejich strukturou, funkcí a formou využívání.
Literature -
Last update: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (30.10.2019)
HÁJEK, B., HOFBANER, B., PÁVKOVÁ, J. Pedagogika volného času. Texty pro distanční studium. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2003. ISBN 80-7290-128-1.
HOFBAUER, B. Děti mládež a volný čas. Praha: Grada, 2004. 80-7178-927-5.
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (29.06.2013)
HÁJEK, B., HOFBANER, B., PÁVKOVÁ, J. Pedagogika volného času. Texty pro distanční studium. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2003. ISBN 80-7290-128-1.
HOFBAUER, B. Děti mládež a volný čas. Praha: Grada, 2004. 80-7178-927-5.
Requirements to the exam - Czech
Last update: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (30.10.2019)
Aktivní účast na seminářích, absolvování písemného testu, možnost dvou opravných termínů.
Syllabus -
Last update: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (30.10.2019)
- after-school clubs for primary and lower secondary levels - Houses of children and youth - National Institue of Children and Youth - low-threshold institutions
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (29.06.2013)
1. Východiska, souvislosti a perspektivy pedagogiky volného času, základní pojmy pedagogiky volného času.
2. Prostředí a účastníci volnočasových aktivit.
3. Rysy a tendence výchovného zhodnocování volného času;
4. Výchova ve volném čase - funkce, cíle, podmínky, prostředky, principy.
5. Osobnost vychovatele, pedagoga volného času.
Course completion requirements - Czech
Last update: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (30.10.2019)
Aktivní účast na seminářích, absolvování písemného testu, možnost dvou opravných termínů.