SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Development and Use of Didactical Tests - OPNZ1P023B
Title: Tvorba a využití didaktických testů
Guaranteed by: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2022 to 2024
Semester: summer
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/1, MC [HT]
Extent per academic year: 0 [hours]
Capacity: unknown / 30 (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: prof. RNDr. PhDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph.D.
Teacher(s): prof. RNDr. PhDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph.D.
Pre-requisite : OPNZ1P001A
Annotation - Czech
Last update: prof. RNDr. PhDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph.D. (07.01.2024)
Předmět připravuje studenty na jejich samostatné vytváření a využívání didaktických testů. Důraz je kladen na konstrukci didaktického testu a následné vyhodnocení dat z didaktického testu jako je analýza vlastnosti jednotlivých testových úloh, rozložení skórů testovaných a hodnocení kvality celého didaktického testu. Studenti se seznamují i s mezinárodními standardizovanými testy.
Aim of the course - Czech
Last update: prof. RNDr. PhDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph.D. (07.01.2024)

Studující navrhují vlastní didaktický test ze svého oboru, zpracovávají data získaná z didaktických testů, charakterizují standardizované testy a modely srovnávání didaktických testů.

Literature - Czech
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (15.09.2019)
American Educational Research Association., American Psychological Association., National Council on Measurement in Education., & Joint Committee on Standards for Educational and Psychological Testing (U.S.). (2014). Standards for educational and psychological testing.
Chráska, M. (2016). Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada.
Chráska, M. (2002). Didaktické testy ve školní praxi. Brno: Paido
Jelínek, M., Květon P., & Vobořil, D. (2011). Testování v psychologii: Teorie odpovědi na položku a počítačové adaptivní testování.
Shults, K.S., Whitney, D.J., & Zickar, M.J. (2014). Measurement Theory in Action: Case Studies and Exercises. New York: Routledge.
Syllabus - Czech
Last update: prof. RNDr. PhDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph.D. (07.01.2024)

Sylabus:

1. Druhy didaktických testů.
2. Typy testových úloh.
3. Postup konstrukce didaktického testu.
4. Vlastnosti testových úloh - obtížnost, citlivost.
5. Analýza distraktorů.
6. Rozložení skórů testovaných.
7. Validita a reliabilita testu - vzorce pro jejich výpočet.
8. Standardizace testu.
9. Příklady standardizovaných testů studijních předpokladů
10. Modely srovnávání testů.

Learning resources - Czech
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (15.09.2019)

On-line studijní opora: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8009

Heslo pro hosty: akredkpg19

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html