SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Pedagogy of leisure time - OPNZ0P107B
Title: Pedagogické ovlivňování volného času
Guaranteed by: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2021
Semester: summer
E-Credits: 2
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:1/1, MC [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Jiřina Pávková
Incompatibility : OPNQ2P103A
Pre-requisite : OPNZ0P101A
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Jana Kočí, Ph.D. (20.02.2019)
Předmět seznamuje studenty se základními koncepcemi výchovy ve volném čase jak z pohledu historického vývoje tak z hlediska využití v pedagogicko-psychologické praxe. Studenti si osvojují základní znalosti a dovednosti spojené s organizací volnočasových aktivit a her ve vztahu ke zvolené cílové skupině, z hlediska naplňování definovaných cílů a plánované náplně edukačního procesu.
Aim of the course - Czech
Last update: PhDr. Jana Kočí, Ph.D. (20.02.2019)

Po absolvování výukového kurzu bude student schopen:

• Definovat koncepce výchovy ve volném čase;
• Vysvětlit základní terminologii (např. cíle, metody, prostředky, animátor, animace, participace, výchova prožitkem, program, dramaturgie apod.);
• Sestavit plán a zrealizovat vícedenní program (kurz, tábor, školu v přírodě apod.) se zaměřením na konkrétní cílovou skupinu, vymezení cílů, návrh her a činností, dramaturgie, organizačního a technického zajištění;
• Organizovat volnočasové aktivity a hry s cílem rozvoje konkrétních kognitivních procesů (paměť, myšlení, pozornost, vnímání, představivost) a rozvoje osobnostních vlastností (např. kooperace, tvořivost, vůle apod.) pro konkrétní cílovou skupinu;

Mezi klíčové výstupy studentů v semináři řadíme:
• dovednost zpracovat koncept vícedenní plnohodnotné akce s jasně definovaných výchovným posláním, dovednost organizovat činnosti a hry podle daných podmínek a ve vztahu k cílové skupině (student má vlastní kartotéku her a je schopen dle zadání zkoušejícího zvolit adekvátní činnost nebo hru)

Literature - Czech
Last update: PhDr. Jana Kočí, Ph.D. (20.02.2019)
  • PÁVKOVÁ, J. aj. Pedagogika volného času. Praha : Portál, 2002.
  • PŘADKA, M. Kapitoly z dějin sociální pedagogiky. Brno : MU, 1998.
  • PŘADKA, M. aj. Kapitoly ze sociální pedagogiky. Brno : MU, 1998.
  • HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. Praha : Portál, 2004, 176 s. ISBN 80-7178-927-5.
  • NĚMEC, JiříOd prožívání k požitkářství. 1. vyd. Brno: Paido, 2002. 111 s. edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-006-9. 
Course completion requirements - Czech
Last update: PhDr. Jana Kočí, Ph.D. (20.02.2019)

Zápočet bude udělen na základě správně vypracovaného seminárního úkol odevzdaných v zadaném termínu.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html