SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Education of Health-disadvantaged Pupils - OPNY4P034B
Title: Edukace žáka se zdravotním znevýhodněním
Guaranteed by: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2021
Semester: winter
E-Credits: 2
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/1, C [HT]
Extent per academic year: 0 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D.
Pre-requisite : OPNY4P022A
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (15.09.2019)
Předmět se zaměřuje na postavení zdravotně znevýhodněného dítěte ve výchovně-vzdělávacím procesu. Obsah předmětu vychází z vymezení základních pojmů (integrace, inkluze, postižení, znevýhodnění, oslabení). Seznamuje s poradenským systémem pro žáky se zdravotním znevýhodněním a s možnostmi školního vzdělávání. Cíl předmětu: Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou zdravotně oslabeného dítěte a z něho vyplývajícího znevýhodnění v edukačním procesu. Přehled výukových témat: 1. Zdravotní znevýhodnění a zdravotní oslabení dle platné legislativy. Speciální vzdělávací potřeby žáka zdravotně znevýhodněného a oslabeného. Systém podpůrných opatření. 2. Individuální vzdělávací plán. Náplň činnosti poradenských pracovišť. 3. Edukace žáka s chronickým onemocněním. 4. Edukace žáka s lehkým mentálním postižením a narušenou komunikační schopností 5. Edukace žáka s oslabením zraku, sluchu. 6. Edukace žáka s poruchami autistického spektra. 7. Edukace žáka se SPUCH.
Literature - Czech
Last update: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (15.09.2019)

BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. & et al. (2011). Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. Brno: Paido.

JUCOVIČOVÁ, D., & ŽÁČKOVÁ, H. (2010). Neklidné a nesoustředěné dítě ve škole a v rodině. Praha: Grada.

LECHTA, V. (2016). Inkluzivní pedagogika. Praha: Portál.

PIPEKOVÁ, J. a kol. (2010). Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido.

SLOWÍK, J. (2016). Speciální pedagogika. Praha: Grada.

ŠAUEROVÁ, M., ŠPAČKOVÁ, K., & NECHLEBOVÁ, E. (2012). Speciální pedagogika v praxi. Praha: Grada.

TANNENBERGEROVÁ, M. (2016). Průvodce školní inkluzí aneb Jak vypadá kvalitní základní škola současnosti? Praha: Wolters Kluwer.

VALENTA, M. & a kol. (2014). Přehled speciální pedagogiky: rámcové kompendium oboru. Praha: Portál.

Learning resources - Czech
Last update: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (15.09.2019)

On-line studijní opora: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7932

Heslo pro hosty: akredkpg19

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html