SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Master's Thesis Seminar - OPNW2V117A
Title: Diplomový seminář
Guaranteed by: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: summer
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/2, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D.
Annotation -
Last update: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (30.05.2019)
The main topics of the course are university standards and the required variability of the thesis at the Department of Art, reflecting the specifics of personal approaches to artistic creation, the specifics of reflected work with pedagogical-research implications and the specifics of reflected teaching practice. Learning outcomes of the course unit The aim of the course is to create prerequisites for application of acquired knowledge about methods of pedagogical research, research of art and their use: a) in solving diploma tasks assigned at the Department of Art Education, b) in solving problems of future school practice of students in art education, c) in solving research intentions of Vv. Doctoral students of Kvv will take part as advisors and assistants in seminars.
Literature - Czech
Last update: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (02.02.2019)

Základní studijní literatura a studijní pomůcky

ECO, Umberto. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc: Votobia, 1997. Velká řada (Votobia). ISBN 80-7198-173-7.

FULKOVÁ, M.: Diskurs umění a vzdělávání. Praha/Jinočany: Nakladatelství H&H, 2008. ISBN 978-80-7319-076-7

FULKOVÁ, M., JAKUBCOVÁ, L.: Kvalitativní metody výzkumu v aktuálních výzkumných projektech KVV PedF UK z let 2011 a 2012/I. (Vybrané metodologie a metody). In Uhl Skřivanová, V. (ed.) Pedagogika umění/Umění pedagogiky aneb přínos oboru výtvarná výchova ke všeobecnému vzdělávání. UJEP v Ústí nad Labem, 2014. ISBN 978-80-7414-663-3. Str. 37 – 54.

HENDL, J.: Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005.

PRŮCHA, J. Pedagogický výzkum (Uvedení do teorie a praxe). Praha: UK 1995

SLAVÍK, J., FULKOVÁ, M.: Výzkum a teorie edukačního procesu – slepá skvrna výtvarné výchovy? In HORÁČEK, R., ZÁLEŠÁK, J.: Veřejnost a kouzlo vizuality. Rozvoj teoretických základů výtvarné výchovy a otázky kulturního vzdělávání. Symposium České sekce InSEA, Brno, 2008. Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, svazek 222, řada estetickovýchovná č. 7. ISBN 978-80-210-4722-8

Doporučená studijní literatura a studijní pomůcky

Online: FULKOVA, M: Výzkumné metody projektu NAKI : www.gamuedu.cz

International Journal of Education through Art. Online úložiště doktorského programu KVV.

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (02.02.2019)

1. Diplomová práce a zakončení studia - studijní předpisy, formální náležitosti a možnostné strategie

2. Zdroje a literatura - práce s texty, knihovny, citační norma, etické aspekty práce se zdroji

3. a 4. Výzkum a výzkumné metody ve výtvarné výchově, etika výzkumu, formulace výzkumných otázek, ukázky realizovaných výzkumných projektů.

5. Prezentace a formulace konkrétních problémů a otázek při zpracování DP + ukázky prezentací obhájených prací doktorandy.

6.-8. Skupinová práce a individuální konzultace ke konkrétním problémům v Dp (teoretická, didaktická a praktická část práce) 

9. Prezentace k obhájení diplomové práce/ prezentace k výzkumnému záměru DP

Course completion requirements - Czech
Last update: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (02.02.2019)

Podle charakteru DP studenti zpracují její pracovní anotaci, obsahující cca 8 klíčových slov charakterizujících
- zaměření a podstatu DP
- formulaci řešeného problému a cíle DP,
- hypotézy, dílčí úkoly
- uvedené použité prostředky řešení DP
- předpokládané zisky pro teorii i praxi školní VV

V rámci aktivní účasti na semináři výše uvedené body prodiskutuje a obhájí ve skupině.

Podle charakteru výzkumného úkolu, popř. míry dokončení diplomové práce  studenti vytvoří jednu desetiminutovou prezentaci ve formátu Powerpoint nebo Prezzi a prezentují ji v rámci semináře (reflexe vlastní výtvarné práce, interpretace výukové situace, atd.).

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html