SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
a - OPNT5T112A
Title: Seminář k přípravě diplomové práce (tělesná výchova)
Guaranteed by: Katedra tělesné výchovy (41-KTV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023 to 2024
Semester: summer
E-Credits: 2
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/1, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Guarantor: prof. PhDr. Soňa Jandová, Ph.D.
Annotation -
Last update: prof. PhDr. Soňa Jandová, Ph.D. (02.12.2023)
The course focuses on the basics of research methodology, introduces students to the differences between qualitative and quantitative research, discusses two basic types of work (theoretical and theoretical-empirical), and describes two basic scientific research methods (observation and experiment). The use of information sources is also presented, with an emphasis on the retrieval of specialist scientific sources. Students are introduced to the structure of a thesis and the basics of descriptive and inductive statistics.
Aim of the course - Czech
Last update: prof. PhDr. Soňa Jandová, Ph.D. (03.12.2023)
Cílem je dosáhnout toho, aby studenti znali základy metodologie výzkumu, které se stanou východiskem pro psaní závěrečné práce. Studetni dokážou provádět kvalitativní a kvantitativní výzkum v kinantropologii, dokážou pracovat s databázemi Web of Science a Scopus, znají základní pravidla pro zpracování kvantitativních dat, umí ověřit normalitu dat a počítat věcnou a statisticou významnost dat.
Literature - Czech
Last update: Bc. Veronika Chalupová (19.02.2024)

BLAHUŠ, P. K systémovému pojetí statistických metod v metodologii empirického výzkumu chování. Praha: Karolinum, 1996. ISBN 80-7184-100-5.

CUBEREK, R. Výzkum orientovaný na pohybovou aktivitu: metodologické ukotvení. Olomouc: UPOL, 2019. ISBN 978-8024-455-983.

FERJENČÍK, J. Základy metodologie psychologického výzkumu. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-367-6.

GAVORA, P., JUVA, V, HLAVATÁ, V. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: 2010. ISBN 97-8807-3151-850.

HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat. Praha: Portál 2004. ISBN 80-7178-820-1.

HENDL, J. Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha: Karolinum, 1997. ISBN 80-246-0030-7.

HENDL, J. a kol. Základy matematiky, logiky a statistiky pro sociologii a ostatní společenské vědy v příkladech. Praha: Karolinum, 2021. ISBN 978-80-246-5400-3.

PATTON, M.Q. Qualitative evaluation and research methods. Newbury Park, CA: Sage, 1990. ISBN 978-0803937796.

SKUTIL, M. a kol. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha: Portál, 2011. ISBN 97-8807-3677-787.

Moodle kurz: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=13899

Syllabus - Czech
Last update: Bc. Veronika Chalupová (19.02.2024)

1. Kinantropologie jako věda o pohybu, metody výzkumu, kvalitativní a kvantitativní výzkum

2. Struktura závěrečné práce, jednotlivé části závěrečné práce

3. Citace, plagiátorství, citační normy, informační zdroje, přístupy do databází

4. Volba tématu/názvu práce, formulace cílů, hypotéz a jejich ověřování, informovaný souhlas, souhlas EK

5. Deskriptivní statistika, prezentace projektů závěrečných prací s reflexí 6. Prezentace projektů závěrečných prací s reflexí.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html