Teaching process in PE, forms, methods, peculiarities and interdisciplinary interaction.
Last update: PhDr. Gabriela Jahodová, Ph.D. (14.10.2018)
Vyučovací proces v ZTV, formy, metody, zvláštnosti a mezioborová interakce.
Aim of the course - Czech
Last update: PhDr. Gabriela Jahodová, Ph.D. (25.10.2018)
Získání znalostí a dovedností z oboru zdravotní tělesné výchovy a jejich aplikace ve vyučovacím procesu na základních a středních školách.
Seznámit se se ZTV v rámci mimoškolní aktivity pod vedením cvičitele tělovýchovné jednoty či jiné sportovní instituce.
Descriptors - Czech
Last update: Mgr. Lucie Kainová (05.10.2020)
V případě nutnosti zavedení distanční formy výuky bude tato výuka probíhat online ve virtuálním prostředí na platformě Microsoft Teams a v moodle v podobě přednášek, konzultací k přednáškám, rozborem videí studentů, včetně jejich analýzy a reflexí k těmto úkolům a diskuse k dané problematice. V případě neumožnění prezenčního ověření dovedností studentů, proběhne vše pomocí videa.
Literature -
Last update: Mgr. Martin Pádivý (28.10.2019)
Cacek, J., Korvas, P., (2009) Integrovaná výuka a tělesná výchova na základní škole. MU Brno.
Kudláček, M., Ješina, O., Machová, I. /2007/. Aplikované pohybové aktivity pro osoby s tělesným postižením. Olomouc UP
Kudláček, M., & Ješina, O. (2008). Integrace žáků s tělesným postižením do školní tělesné výchovy. Olomouc: Univerzita Palackého.
Renotiérová,M., Ludíková,L. /2004/. Speciální pedagogika. Olomouc: UP
Last update: Mgr. Martin Pádivý (28.10.2019)
Cacek, J., Korvas, P., (2009) Integrovaná výuka a tělesná výchova na základní škole. MU Brno.
Čadová, E. (2010). Současné trendy v integraci dítěte s tělesným postižením do tělesné výchovy. In A. Vyskočilová (Ed.), Integrace – jiná cesta III: sborník příspěvků ze semi-náře (pp. 27–33). Olomouc: Univerzita Palackého
Kudláček, M., & Ješina, O. (2008). Integrace žáků s tělesným postižením do školní tělesné výchovy. Olomouc: Univerzita Palackého.
Kudláček, M., Ješina, O., Bláha, L., & Janečka, Z. (2010). Kompetence učitelů tělesné výchovy ve vztahu k integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve školní tělesné výchově. Tělesná kultura, 33(1),41–56.
Renotiérová,M., Ludíková,L. /2004/. Speciální pedagogika. Olomouc: UP
Spurná, M., Rybová, L. & Kudláček, M. (2010). Participace žáků s tělesným postižením v integrované školní tělesné výchově. Aplikované pohybové aktivity v teorii a praxi,1, 33–38.
Válková, H. (2011). Aplikované pohybové aktivity v univerzitním studiu. Aplikované pohy-bové aktivity v teorii a praxi, 2, 29–41.
Requirements to the exam - Czech
Last update: PhDr. Gabriela Jahodová, Ph.D. (25.10.2018)
Výstup se žáky ZŠ - příprava, realizace vyučovací jednotky (příp. její části).
Aktivní účast s analýzou výstupů.
Ústní zkouška, při větším počtu přihlášených možno i testovou formou.
Syllabus -
Last update: Mgr. Martin Pádivý (28.10.2019)
On the basis of theoretical knowledge to verify the ability of teaching PE with a focus on health objectives.
To get acquainted with PE AN HEALTH as part of extracurricular activities under the guidance of a physical education instructor or other sports institution.
Last update: PhDr. Gabriela Jahodová, Ph.D. (25.10.2018)
Na základě teoretických znalostí ověřit schopnost vedení výuky TV se zaměřením na zdravotní cíle.
Seznámit se se ZTV v rámci mimoškolní aktivity pod vedením cvičitele tělovýchovné jednoty či jiné sportovní instituce.
Course completion requirements -
Last update: Mgr. Martin Pádivý (28.10.2019)
Active participation with analysis of outputs.
Last update: PhDr. Gabriela Jahodová, Ph.D. (25.10.2018)
Výstup se žáky ZŠ - příprava, realizace vyučovací jednotky (příp. její části).
Aktivní účast s analýzou výstupů.
Ústní zkouška, při větším počtu přihlášených možno i testovou formou.