SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Special Educational Practice in Surdopedy I. - OPNS1S157B
Title: Oborová praxe surdopedická
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2020
Semester: summer
E-Credits: 6
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/6, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Is provided by: OPNO1S114A
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PhDr. Kateřina Hádková, Ph.D.
Co-requisite : OPNS1S154B, OPNS1S155B
Pre-requisite : OPNS1S148B
Is pre-requisite for: OPNS1S162B
Annotation -
Last update: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (24.05.2019)
The subject is focused on practical use of knowledge from studying of the specific issue of pupils with hearing impairment at school age. The practise is being performed under the supervision of the selected workplace and the garant of the subject. Students will participate in the educational process of pupils hearing impairment. Students should be able to interpret and defend selected approaches, methods and sequences which are applied in practice and present his work, conclusions from the practice by the predetermined form.
Aim of the course - Czech
Last update: PhDr. Miroslava Kotvová, Ph.D. (01.02.2018)

-       ověřit si již získané teoretické i praktické poznatky ze studia problematiky osob se sluchovým postižením (Surdopedie I.,II.,III.) v praxi

-       dokázat modifikovat svoji činnost v souladu se specifiky pedagogické činnosti zaměřené na osoby se sluchovým postižením ve školním věku

-       prokázat analytický a komparační přístup k různým diagnostickým, poradenským a vzdělávacím činnostem v oblasti intervence poskytované dětem a žákům se sluchovým postižením

Literature - Czech
Last update: PhDr. Miroslava Kotvová, Ph.D. (31.01.2018)

BARTOŇOVÁ, M., PIPEKOVÁ, J. Manuál pro pedagogickou praxi: teorie a praxe. Brno: Masarykova univerzita, 2011. ISBN 978-80-210-5497-4.

BENDOVÁ, P. a kol. Kompenzační pomůcky pro osoby se specifickými potřebami. Olomouc: Univerzita Palackého 2006. ISBN 80-244-1436-8.

ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál 2007. ISBN 978-80-7367-273-7.

SLOWÍK, J. Komunikace s lidmi s postižením. Praha: Portál 2010. ISBN 978-80-7367-691-9.

MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno: Masarykova univerzita 1995. ISBN 80-210-1070-3.

NELEŠOVSKÁ, A., SVOBODOVÁ, J. Pedagogická praxe : Praktická příručka určená studentům prezenčního studia oboru učitelství pro I. st. ZŠ. Olomouc: Univerzita Palackého 2000. ISBN 80-244-0171-1.

Course completion requirements - Czech
Last update: PhDr. Miroslava Kotvová, Ph.D. (01.02.2018)

- aktivní účast na praxi v požadovaném hodinovém rozsahu

- předložení písemných materiálů z praxe (rozsah a obsah dokumentace v rozsahu 5 - 10 normostran bude upřesněn na úvodní hodině)

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html