SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Didactics of Educational Sciences III - OPNQ3P035A
Title: Didaktika pedagogických věd III
Guaranteed by: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2021
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:1/1, Ex [HT]
Extent per academic year: 0 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Ing. Karolina Duschinská, Ph.D.
Pre-requisite : OPNQ3P026A
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (23.05.2020)
Předmět dále kultivuje didaktické myšlení a didaktické dovedností. Je zaměřen na problematiku tvorby tematických plánů a analýzy školního vzdělávacího programu v oblasti výuky pedagogických věd, poukazuje na širší kontext výuky. Cíl: Studující prokáží dovednost plánovat výuku pedagogických předmětů, doloží modelové tematické plány, analyzují ŠVP, prokáží znalosti možností spolupráce školy s externími subjekty v ČR i v zahraničí. Obsahové vymezení: 1. Metodika tvorby tematických plánů učiva. 2. Analýza školního vzdělávacího programu, praktické ukázky. 3. Analýza potřeb školy, modelové ukázky a reflexe. 4. Plánování vzdělávacích a výchovných aktivit. 5. Hodnocení kvality a efektivity vzdělávání. 6. Vzdělávací obsah pedagogických předmětů, klíčové kompetence a průřezová témata. 7. Výuka aktuálních společenských témat, spolupráce školy s externími vzdělávacími institucemi. 8. Aktualizace vzdělávacích obsahů, modelové ukázky a reflexe. 9. Pedagogické vědy v kurikulu škol v zahraničí, vybrané ukázky. 10. Možnosti zahraniční spolupráce, eTwinning a mobility
Literature - Czech
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (23.05.2020)

Kyriacou, C. (2012). Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování (Vyd. 4). Praha: Portál.

Musil, R. (2014). Pedagogika pro střední pedagogické školy. Praha: Informatorium.

Národní ústav pro vzdělávání: Rámcové vzdělávací programy [Online]. (2019). Retrieved from http://www.nuv.cz/t/rvp

Petty, G. (2013). Moderní vyučování (6., rozš. a přeprac. vyd.). Praha: Portál.

Skalková, J. (2007). Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha: Grada.

Stodůlková, E., & Zapletalová, E. (2015). Pedagogika pro střední školy (Druhé, aktualizované a rozšířené vydání). Beroun: Machart.

Šeďová, K., Švaříček, R., & Šalamounová, Z. (2012). Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál.

Vališová, A., Kasíková, H., & Bureš, M. (2011). Pedagogika pro učitele (2., rozš. a aktualiz. vyd). Praha: Grada.

Zormanová, L. (2014). Obecná didaktika: pro studium a praxi. Praha: Grada.

Learning resources - Czech
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (23.05.2020)

On-line studijní opora: https://dl1.cuni.cz/enrol/index.php?id=7997

Heslo pro hosty: akredkpg19

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html