SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Practice on Social Pedagogy with Reflection II - OPNQ3P033A
Title: Souvislá praxe ze sociální pedagogiky II s reflexí
Guaranteed by: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2021
Semester: winter
E-Credits: 4
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/1, C [HT]
Extent per academic year: 24 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Jana Kočí, Ph.D.
Pre-requisite : OPNQ3P025A
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (23.05.2020)
Předmět studenty seznamuje s různými institucemi, v nichž může být realizována odborná činnost sociálního pedagoga, resp. sociálního pracovníka. Následně studenti realizují svou praxi ve vybraném zařízení zaměřeném na výchovu a vzdělávání, resp. sociální služby pro dospělé a staré občany. Vycházejí při tom z teoretických poznatků získaných během předchozího studia a dosavadních zkušeností. Zpracovávají portfolio obsahující cíle jejich praxe, popis instituce a podrobný popis a reflexi jejich pedagogické činnosti. Jejich pedagogická činnost je následně reflektována. Cíl předmětu: Studující využije dosavadních poznatků a dovedností k realizaci vlastní pedagogické činnosti, v průběhu observační části praxe ve škole či zařízení zaznamená a analyzuje vzdělávací a výchovné situace, navrhuje alternativní způsoby řešení praktických situací, vše zaznamenává do portfolia, které je reflektováno. Obsahové vymezení: 1. Příprava na praxi - výběr instituce, stanovování cílů a časového plánu - příklady institucí: instituce pro vzdělávání dospělých a starých osob, rezidentní zařízení pro seniory, denní stacionáře apod. 2. Konání praxe - rozsah praxe na vybrané instituci: min. 20 hodin, zpracovávání portfolií. 3. Rozbor praxe - prezentace aktivit studentů na závěrečné reflexi, rozbor pedagogické činnosti studentů, doporučení pro další pedagogickou praxi.
Literature - Czech
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (30.05.2020)

ČAPEK, R. (2001).  Pedagogická praxe pro studenty : (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové: Gaudeamus.

NELEŠOVSKÁ, A., SVOBODOVÁ, J. (2000).  Pedagogická praxe: praktická příručka určená studentům prezenčního studia oboru učitelství pro 1. st. ZŠ. Olomouc: Univerzita Palackého.

PODLAHOVÁ, L. (1998).  Pedagogická praxe: (průvodce pro současné studenty a budoucí učitele). Olomouc: Univerzita Palackého.

Rámcový vzdělávací program: www.vuppraha.cz/index.php?op=sections&sid=1

Nový školský zákon (1.1.2005): http://www.msmt.cz/vzdelavani/novy-skolsky-zakon
Zákon o pedagogických pracovnících: http://www.msmt.cz/dokumenty/zakon-o-pedagogickych-pracovnicich

Learning resources - Czech
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (30.05.2020)

On-line studijní opora na adrese: https://dl2.cuni.cz/enrol/index.php?id=2842

Heslo pro hosty: akredkpg19

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html